מבזקיםפוליטי / מדיני

חה״כ תומא-סלימאן במכתב לגנץ: שחרר את העציר המנהלי ששובת רעב 130 ימים

יו״ר הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי, חה״כ עאידה תומא-סלימאן (חד״ש/הרשימה המשותפת), פנתה בבהילות לשר הביטחון, בני גנץ, בדרישה לשחרר לאלתר את העציר המנהלי חליל עואודה, ששובת רעב כבר 130 יום ונמצא בסכנת חיים מיידית, ובדרישה לאפשר לרופא של רופאים לזכויות אדם לבדוק אותו.

במכתבה לשר גנץ, כתבה חה״כ תומא-סלימאן: "מצבו של העציר המנהלי שובת הרעב חליל עואודה מתדרדר כל שעה וסכנת חיים מרחפת מעל ראשו. אם עואודה ימות במעצר מנהלי, דמו יהיה בראשו של מי שחתם על צו המעצר המנהלי נגדו, על שב״ס, ועלייך כשר הביטחון! הפרקטיקה של מעצרים מנהליים של פלסטינים בשטחים הכבושים הינה דרקונית, פסולה ואנטי-דמוקרטית בעליל. היא שוללת מנאשמים את הזכות האלמנטרית להעמיד הגנה משפטית ולהתמודד עם ההאשמות נגדם, ומהווה חלק אינטגרלי מהדיכוי השיטתי והמכוון של העם הפלסטיני על ידי שלטונות הכיבוש הישראלי."

עוד הוסיפה חברת הכנסת במכתבה: "עואודה עצור על פי צו מנהלי שהוצא נגדו ע״י המפקד הצבאי בשטחי יהודה ושומרון הכבושים. כמו אלפי פלסטינים אחרים, העילה לכאורה למעצרו המנהלי הוצגה לבית המשפט במעמד צד אחד, ועל כן לנאשם ובאי כוחו אין יכולת להעלות הגנה משפטית או להתמודד עם האשמות שב״כ והתביעה הצבאית. לפי מידע שהתקבל בלשכתי מארגון רופאים לזכויות אדם, עואודה החל בשביתת רעב בתאריך 13.03.2022. עואודה הפסיק את שביתת הרעב ביום 20.6.2022, וחידש אותה ביום 3.7.2022. לפיכך, נכון להיום (4.8.2022), עואודה שובת רעב כבר 130 ימים במצטבר. לפי חוות דעת רפואית של ד״ר בטינה בירמנס, עואודה נמצא בסכנת חיים מיידית. לפיכך, אבקש ממך להורות מיידית על ביטול מעצרו המנהלי של עואודה. על משרד הביטחון ושב״ס לאפשר לרופא של ארגון רופאים לזכויות אדם לבדוק את עואודה בהקדם, על פי רצונו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
כנסת 25.10.21
צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ

Back to top button