מבזקיםפוליטי / מדיני

שר הביטחון על המתיחות בעוטף עזה: "שום איום – לא יסיט אותנו"

שר הביטחון ויו"ר "כחול לבן התקווה החדשה", בני גנץ ושר המשפטים גדעון סער, נשאר דברים בפתח ישיבת הסיעה שנערכה היום (רביעי) במרכז "שלווה" בירושלים.

צילום: אלעד מלכה

שר הביטחון ויו"ר רשימת כחול לבן – התקווה החדשה, בני גנץ אמר בנושא שירות סוהרות בשירות חובה עם אסירים ביטחוניים: "קיבלתי את מכתבו של השר לביטחון פנים, ואני כמוהו מסכים שיש לקיים שיח מיידי בין המשרדים בנוגע להמשך שירות חובה בשירות בתי הסוהר. אנחנו נקיים את השיח הזה בהקדם, מתוך ראייה שמקומם של צעירות וצעירים בשירות סדיר, לא יכול להתבצע ישירות וללא השגחה עם אסירים ביטחוניים. אנחנו ננהל את התהליך הזה ביסודיות ובמהירות – ואם נידרש נביא את הנושא לחקיקה. ככל שלא ימצא פתרון הולם שמניח את הדעת – לא אחדש את הצו המאפשר את השירות בעוד ארבעה חודשים."

בנושא המצב הביטחוני אמר גנץ: "נמשיך בפעילות המבצעית היכן שנידרש, ומתי שנידרש. שום איום – לא יסיט אותנו. אנחנו נפעל בנחישות גם להחזרת השגרה לעוטף עזה – ואם לא ניתן יהיה לחזור לשגרה, גם בתוך עזה לא תהיה שגרה. אם השגרה תחזור – כל התושבים באזור ירוויחו. אני מבקש מכאן גם לחזק את תושבי העוטף שנותנים לנו עוצמה ויכולת לנהל מדיניות ביטחונית נכונה ואחראית."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנושא הבחירות אמר שר הביטחון: "ככל שהמדיניות של ממשלת ישראל תלך למרכז – כך נוכל לבנות יציבות למדינת ישראל. אם היינו מסתכלים כולם למרכז, במקום כמה אנשים שהסתכלו על עצמם או לצדדים והחוצה – היינו יושבים כאן בממשלה מתפקדת. מגיע לנו, מגיע לאזרחי ישראל, עוד צ'אנס לאחדות."

עוד אמר כי "יש לנו אתגרים חוקתיים, בין השאר הצורך לטפל בשיטת הממשל שלנו שזקוקה להתאים את עצמה למציאות בישראל 2022 באופן שיבטיח יציבות ממשלית. בנוסף, בכנסת הבאה, עלינו להשלים את המהלכים הקריטיים של חקיקת חוק הגבלת כהונה, ולהביא להכרעה כפי שהיה צריך לעשות כבר בממשלה האחרונה, את החוק האוסר על נאשם בפלילים להרכיב ממשלה. זה לא ישפיע על הרכב הממשלה הבאה, אך יש לכך חשיבות ערכית ראשונה במעלה כנושא עקרוני. כס ראש הממשלה לא יכול לשמש, לשיבוש הליכי משפט – היינו שם, ואסור שנחזור לשם."

לסיום, אמר: "כדי שנוכל להגשים את המטרות הרבות שבפנינו, אנחנו חייבים להבטיח שני היבטים: הראשון – שלנתניהו לא יהיה גוש של 61, והשני – שנוכל לאחד קבוצה רחבה ככל הניתן, שלא מסכימה על הכל, אבל רואה את צורכי המדינה לפני שהיא רואה את צורכיה שלה. קבוצה שמורכבת מכל השבטים ודואגת לכל חלקי החברה. קבוצה שבהינתן שלנתניהו אין 61, יכולה להגיע ל- 70 חברי כנסת, ממלכתיים ואחראים".

צילום: אלעד מלכה

מדברי שר המשפטים גדעון סער: "מה שמייחד את הבחירות הקרובות הוא הסכנה שמה שיקרה בהם זה חילופי משטר. שינוי מוחלט של המשטר במדינת ישראל כפי שהכרנו אותו ופירוק מוחלט של האיזונים והבלמים בשיטה שלנו. הדברים כבר גלויים ונמצאים על השולחן. לא מזמן הביאה סיעת הליכוד הצעת חוק להפוך את שיטת בחירת השופטים לעליון לבחירה ע"י הממשלה באישור מליאת הכנסת. זו דוגמא אחת לניסיון של השתלטות של הרשות המבצעת על הרשויות האחרות."

"בעבר כל הזרמים הציוניים, הסכימו על עקרונות היסוד של השיטה שלנו. ויכוחים היו על תחומי מדיניות. פה מדובר על עצם קיום המשטר, עצם קיום מדינת ישראל כפי שהכרנו אותה ואנו מכירים מאז הקמתה. אנחנו שומעים את זה גם בהקשרים אחרים באיומים להדיח את היועמ״ש. הכל סביב אותו ציר של פירוק האיזונים והבלמים במשטר שלנו״. הוסיף סער.

עוד אמר סער: "בבחירות הללו יש שלושה מועמדים לרה"מ. גנץ הוא הכשיר ביותר לכהן בתפקיד רה"מ באופן משמעותי יותר משני המועמדים האחרים. מתוקף תכונות האישיות שלו, מתוקף הניסיון והמחויבות לממלכתיות ומתוקף העבודה שהוא היחיד שיכול לאחד את ישראל ואת החברה ישראלית."

צילום: אלעד מלכה
Back to top button