חדשות הארץמבזקים

בכיר בג'יהאד האיסלאמי נעצר, כבישים בדרום נסגרו מחשש לתגובה מעזה

כוחות הביטחון עצרו במהלך הלילה (שלישי) את בסאם א-סעדי, בן 62, בכיר בג'יהאד האיסלאמי בג'נין. מעצרו הכה גלים בעזה וגרר תגובות רבות שכללו איומים על תגובה מצד ארגוני הטרור. בישראל לא לוקחים סיכונים והחלו בסגירת כבישים בדרום כהכנה לתגובה אפשרית של ירי טילים מרצועת עזה.

בעקבות תפיסת מפקד הג'יהאד האיסלאמי בג'נין הוחלט בצה״ל על חסימות אזורים וצירים סמוכים לגדר המערכת ברצועת עזה. האזורים והצירים שייחסמו הינם כלל צירי הגישה החקלאיים מערבית לכביש 232. בנוסף, ייסגרו גם הצירים הבאים לשני הכיוונים:
כביש מספר 4 – מצומת זיקים עד כביש הגישה למעבר ארז.
כביש מספר 34 – מצומת יד מרדכי ועד צומת ניר עם.
כביש מספר 232 – מניר עם ועד לכרם שלום.

כמו כן, תיאסר כניסה לגבעת ״קובי״ (״אנדרטת הארבעה״) בשדרות, אנדרטת ״החץ השחור״, גבעת הפעמונים על שם אסף סיבוני ז״ל, גבעת נזמית וגבעת ״הפרש הבודד״. בנוסף, הוחלט על סגירת חוף זיקים למבקרים, עצירת תנועת הרכבות בין אשקלון לשדרות וסגירת מעבר ארז לתנועה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יודגש כי כל כל המרחב המאוים יסגר לתנועת אזרחים מחשש לאיום ישיר. אין לעצור בשולי הכביש במהלך הנסיעות באזור העוטף מטעמי ביטחון אישי. נמשיך לעדכן בכל שינוי בהנחיות.

בעקבות כך פורסם עדכון מרכבת ישראל לגבי שינויים בזמני חידוש תנועת הרכבות: "בהנחיית גורמי הבטחון, לא תחודש הבוקר (שלישי) תנועת הרכבות בין תחנות אשקלון (מצפון) ונתיבות (מדרום), ותחנת שדרות תיסגר זמנית. היסעים הוזמנו לתחנות נתיבות, שדרות, אשקלון."

בקיבוץ כרם שלום פרסמו הודעה לפיה "בוקר טוב חברים, בעקבות שינוי במצב הבטחוני בהנחיית הצבא – כרגע שער הקיבוץ נסגר לכניסה ויציאה ממנו."

ראש המועצה האזורית שדות נגב, תמיר עידאן הגיב למעצרו של ראש הג'יהאד האיסלאמי בגדה, בסאם א-סעדי: 'גורמי הביטחון פעלו נכון. אנו מחזקים את צה"ל ומברכים על כל מעצר וחיסול של מחבל – ידע כל מי שמנסה לפגוע בנו כי דמו בראשו. זאת לא הפעם הראשונה וכנראה לא האחרונה בה אנו מתמודדים עם מציאות ביטחונית מורכבת. שדות נגב ערוכה לכל תרחיש בזכות הצוותים שלנו שמכירים את העבודה על בוריה ויודעים לתת את המענה הראוי."

"הניצחון שלנו על הטרור מתבטא בהמשך הבנייה שלנו בעוטף ישראל. אני קורא מכאן ליועצת המשפטית לממשלה ולשרים: אשרו עכשיו את הקמת היישוב החדש מול רצועת עזה – זהו ניצחון הציונות על הטרור, ניצחון האור על החושך והוא חשוב כעת יותר מתמיד". הוסיף עידאן.

אילוסטרציה. צילום: מקורות ערביים

Back to top button