חדשות הארץמבזקים

עדויות על אלימות משטרתית: "בנאדם בן 60 חולה סוכר, עם חמישה יס"מניקים עליו"

על רקע עדותו של משה סעדה סגן ראש מח"ש על התנהלות הפרקליטות והמשטרה בכלל ועל טיוח הריגת אהוביה סנדק, בפרט, מתפרסם היום פרק נוסף בפרויקט עדויות ימ"ר ש"י. ארגון "חוננו" ומטה "יהודי לא הורג יהודי" חשפו היום (שני) במסגרת פרוייקט "עדויות ימ"ר ש"י" חשפו את עדותם של נועה (ז"ל) וישראל אריאל אודות פריצה של כוח משטרה גדול לביתם באמצע הלילה.

הסיבה לפריצת בלשי ימ"ר ש"י וכוח יס"מ לבית המשפחה בשעות הלילה הייתה חיפושים אחר בנם. בנם נחשד בהעלבת שוטר בפייסבוק, לאחר שהשוטר השתתף במעצר שווא של גננת תושבת יצהר שנעצרה בביתה בחשד שכתבה בפייסבוק דבר מה נגד מצעד הגאווה. אולם התברר כי המעצר מקורו בטעות.

בשעה שתיים בלילה שמעו בני הזוג אריאל דפיקות חזקות בדלת האחורית של ביתם, דלת שחסומה דרך קבע ומשמשת כמזווה. כשביקש ישראל לעיין בצו המתיר לשוטרים להיכנס לביתו, התחילה הסאגה המתוארת, אשר לפי העדויות כוללת אלימות מצד השוטרים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בני הזוג מתארים כי השוטרים נופפו בדף הצו מרחוק, ללא שניתן לקרוא מה כתוב בו. ישראל סרב לפתוח את דלת הבית, ואז התפרצו לתוכו כ-15 שוטרים.

ישראל מתאר כי ניסה לקחת את דף הצו מאחד השוטרים: "התנפלו עלי כמה, הפילו אותי לרצפה. בנאדם בן 60 חולה סוכר, עם בוקסר וחולצת טריקו על הרצפה, עם חמישה יס"מניקים עליו".

ישראל המשיך: "גררו אותי לסלון והחליטו שהם עוצרים אותי. איך שאני נראה – זה מביך. בהתחלה הם התעלמו מכל בקשה שלי להתלבש. לא היה עם מי לדבר. כשהבנתי שזה הולך למעצר – הסברתי שאני חולה סכרת ואני חייב תרופות".

נועה תיארה מנקודת מבטה את היחס הקשה של השוטרים: "לא היו מוכנים לתת לו (את התרופות שביקש). אני פתחתי את הפה ואמרתי חלק קטן ממה שאני חושבת עליהם, אז הם החליטו להאשים אותי בהעלבת שוטר".

בני הזוג בילו את הלילה במעצר, ולמחרת הובאו בפני שוטר.

הם העידו: "זה נסחב שעות. כל דבר אומרים לא. והכל על מה? שביקשתי מהם להראות לי את הצו שירשה להם להתפרץ אלי הביתה? נכנסו בהמוניהם לתוך הבית, בשביל מי? בשביל לעצור בנאדם שכבר לא צוציק? עצרו אותנו, היינו שם כל הלילה. לקראת סוף היום הלכנו לבית המשפט, ששחרר אותנו מיד. לא מצא שום כלום בכל הסיפור המייגע הזה".

נועה אריאל נפטרה לפני כשלושה חודשים ממחלה, העדות צולמה זמן קצר לפני גילוי המחלה.

אילוסטרציה. קרדיט: freefik / עיבוד: חדשות MivzakLive

Back to top button