בריאותמבזקים

ואדים התמוטט בחדר השינה – פעולות החייאה הצילו את חייו

לפני כחודש, חזר ואדים (49) לביתו בירושלים לאחר אימון במכון הכושר הקרוב. ואדים הספיק להגיד לבני משפחתו שחש ברע רגעים ספורים לפני שהתמוטט בחדר השינה. בני הבית מיהרו לחייג למוקד 101 של מד״א – שם במקביל להזנקת ניידת טיפול נמרץ וכונני מד״א, החל החובש ישי ויתקין, להדריך את בנו של ואדים, שלאחרונה סיים קורס עזרה ראשונה של משרד החינוך בשיתוף מד״א – לבצע החייאה במטרה להציל את חייו של אביו.

צוות ניידת הטיפול הנמרץ בראשות הפראמדיקית חן צמח והחובשים עבדאללה מוחיסן, ירוס היילו וטליה נוטוב יפה שהיו ברחוב סמוך, הגיעו במהירות למקום וביצעו פעולות החייאה מתקדמות יחד עם הכוננים של מד״א, יוני רזניקוב, רונן ימיני ובנו אורי. באמצעות המפעם (דפיברילטור) ניתנו לואדים שישה שוקים חשמליים ולאחר כ-30 דקות של פעולות החייאה מאומצות – ליבו שב לפעום והוא פונה לבית החולים כשהוא מונשם ומורדם.

ואדים הובא לחדר ההלם בבית החולים במצב קריטי. הוא עבר צנתור, ומצבו החל להתייצב כשלהפתעת הרופאים, התעורר כשהוא כאוב אך ללא נזק מוחי, וזכה לחגוג את יום ההולדת ה-50 שלו, בבית החולים כשלא נשקפת סכנה לחייו. בשבוע שעבר צוות מד״א הגיע למפגש בבית משפחת גורלניק בירושלים לסגירת מעגל מרגשת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ואדים גורלניק סיפר בהתרגשות: ״אני כל כך מתרגש לראות אתכם. היה לי מזל גדול ואני מודה לכם מכל הלב. כל שרשרת ההצלה, מהבן שלי שבדיוק סיים קורס החייאה בבית הספר והתחיל עיסויים, דרככם צוות מד״א שהשתמשתם במפעם ועד צוות בית החולים – כולם היו בזמן הנכון במקום הנכון. הרופאים אמרו שזה נס של אחד למיליון ובזכותכם אני יכול לחגוג יום הולדת פעמיים.״

חבר הועד הפועל של מד״א וחובש בכיר רונן ימיני ופראמדיקית מד״א חן צמח: ״כשהגענו לדירה, ראינו את ואדים כשהוא שכוב על הרצפה לאחר שבנו החל בפעולות מצילות חיים בהדרכת מוקד 101 של מד״א. המשכנו את פעולות ההחייאה ונאבקנו על חייו עד הרגע בו הגענו לחדר הצנתורים בבית החולים – שם התעורר ללא נזק מוחי. כל התהליך הזה, התאפשר בזכות הערנות של בני המשפחה, ובנו של ואדים שלמד עזרה ראשונה והתחיל בעיסויים ברגעים הראשונים והקריטיים ביותר. הרגע הזה, כשאנחנו יושבים כאן היום בבית משפחת גורלניק, יחד עם ואדים ומשפחתו – הוא הדלק שלנו, צוותי מד״א – להמשיך להציל חיים.

צילום: דוברות מד"א
צילום: דוברות מד"א
Back to top button