בריאותמבזקים

בית החולים איכילוב: נפתח חדר המיון הגדול בעולם

המרכז הרפואי איכילוב תל אביב חנך בטקס רב רושם במעמד צמרת המדינה את בית החולים לרפואה דחופה ע"ש סילבן אדמס – הגדול, המפואר והמתקדם ביותר בישראל ומבדיקות שנעשו על ידנו, אף הגדול ביותר בעולם מבחינת שטח ריבוע – כ-8,000 מ"ר! מדובר במבנה מעוצב אדריכלית (שרון אדריכלים בשיתוף רני זיס אדריכלים), עצום בגודלו, בן שלוש קומות.

חזית הבניין החדש חשופה ופונה לרחוב ויצמן. הכניסה הינה אזור הקבלה והטריאז' המאפשרת ביצוע בדיקות ראשוניות כבר במעמד קבלת המטופל. הודות לסדרת טכנולוגיות חדשניות, אשר חלקן פותחו במיוחד לבקשת הנהלת איכילוב, יוענק למטופל טיפול טכנולוגי חדשני. בין הטכנולוגיות הבולטות:

עמדת זיהוי פנים ורישום עצמי דיגיטלית: עמדה זו תעמוד לצד עמדת הקבלה המסורתית ותאפשר לבצע קבלה עצמונית באמצעות טכנולוגיה של זיהוי פנים (אימות זהות מול תעודה מזהה, סריקת מסמכים כגון הפניה, הקלדה של פרטים דמוגרפים). בסוף התהליך תתבצע פתיחת מקרה במערכות המחשוב של בית החולים והדפסת ידון זיהוי למטופל ואף תור להמשך טיפול.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עמדת לקיחת מדדים עצמית על ידי המטופל: לאחר קבלתו, המטופל מגיע לעמדת הטריאז' שם באפשרותו לקחת באופן עצמי מדדים חיוניים כמו לחץ דם, דופק, חום וסטורציה. הנתונים מוזנים באופן אוטומטי לתיק הממוחשב של החולה.

רובוטי ניווט: רובוטים המשמשים לניווט ברחבי בית החולים לרפואה דחופה ואף במחלקות מחוץ למתחם הרובוטים מקבלים את פני המבקרים ומציעים להם עזרה בהגעה ליעדים שונים.

אפליקציית למסע מטופל אישי: האפליקציה תדווח למטופל בזמן אמת על סטטוס הטיפול בו, ביצוע בדיקות והגעת תשובות, יעוצים בהמתנה ודרכה יקבל המטופל את סיכון האשפוז ואף שאלון שביעות הרצון.

בקומת הקרקע של המבנה החדש ממוקם אגף שוכבים הכולל אולמות מרווחים שעוברים הליך שדרוג מדורג לסטנדרט גבוה. אולם השוכבים מכיל כ- 100 מיטות מנוטרות – מספר המיטות הצפוי הגדול ביותר במחלקות לרפואה דחופה בישראל. בעת אירוע חירום, על פי הצורך, מספר זה ניתן להכפלה;

הטיפול הרפואי מוענק על ידי צוות רפואי וסיעודי עם התמחות ברפואה דחופה, בעל ידע במגוון תחומי הרפואה ומיומנות בביצוע פרוצדורות מורכבות ומצילות חיים. עוד בקומת הקרקע חדר הלם וטראומה עם ציוד מתקדם ואזור הדמיה המכיל שני מכשירי C.T – המספר הגדול ביותר במחלקות לרפואה דחופה ברפואה בישראל הכולל שימוש בבינה בטכנולוגיות פורצות דרך של בינה מלאכותית להתראות בזמן אמת על ממצאים קליניים.

הקומה הראשונה כוללת אגף מהלכים עם 30 חדרי בדיקת רופא/ה ואולם טיפולים גדול. גם באגף זה מוענק טיפול מקצועי על ידי צוותי רפואה דחופה וכעת, לראשונה בישראל, גם בתגבור יועצים מקצועיים מתחומי הקרדיולוגיה, נוירולוגיה, ועור ומין. כמו כן, לצורך מתן טיפול מהיר ואפקטיבי, ישנה קבלה לפי מיונים ייעודים בהתאם לתלונת המטופל בתחומים הבאים: אורתופדיה, עיניים, וא.א.ג.

לראשונה באיכילוב ובעיר תל אביב נפתח גם מיון פסיכיאטרי. בנוסף, נפתח לראשונה בעיר תל אביב במסגרת בית החולים לרפואה דחופה, מרכז "מאור" – חדר אקוטי לנפגעי ונפגעות פגיעה מינית. מרכז "מאור" מהווה חלק מפעילות נרחבת של המערך לטיפול בטראומה מינית של איכילוב הכולל את מרכז לוט"ם ויחידת מגן.

בקומת הגג תפתח מחלקת השהייה ואשפוז קצר עם לא פחות מ- 32 מיטות ניטור שיעודה אשפוז בתנאים מצוינים עבור מטופלים הזקוקים לבירור או טיפול של ממושך. פתיחת מחלקה זו צפויה להקטין את העומס במחלקות האשפוז ובפרט במחלקות הפנימיות.

בקומה העליונה בגג המבנה, אמפי פתוח לרווחת המטופלים בעודם ממתינים להשלמת הבירור הרפואי. האמפי כולל מדשאות, ספסלי ישיבה מפנקים ועמדת קפה וניתן גם לקיים בו אירועים של עד 500 איש.

עם פתיחת בית החולים לרפואה דחופה, מודיעה הנהלת איכילוב על הוספת תקנים נוספים של אנשי צוות רפואי, סיעודי וכוח עזר למתן הטיפול המהיר והטוב בישראל.

פרופ' רוני גמזו, מנהל המרכז הרפואי איכילוב – ת"א: "חדר המיון שלנו מטפל במקרים מורכבים בהיקף גדול ולכן האתגר לספק חווית שרות מצוינת הוא ענק. יחד עם זאת, צוות המחלקה לרפואה דחופה ואנוכי נחושים לשנות זאת ולהוכיח כי ניתן לדרוש ולקבל טיפול מהיר ומצטיין גם בתנאי העומס. לאחר עבודה מאומצת של למעלה מחמש שנים, אני גאה להוביל בישראל מהפכה רפואית וטכנולוגית עם הבטחה למתן הטיפול הטוב והמהיר ביותר בישראל. אני מודה למר סילבן אדמס שבנדיבות ליבו הגשים לנו באיכילוב חלום זה למען למעלה מרבע מיליון ישראלים שמגיעים לשער המחלקה לרפואה דחופה של איכילוב מידי שנה".

סילבן אדמס, איש עסקים ופילנטרופ מוסיף: "אני שמח להעניק לתושבי מדינת ישראל את חדר המיון הגדול והמתקדם מסוגו בעולם באיכילוב. הטכנולוגיה החדשנית, התפיסה ששמה את החולה במרכז ורמת התשתיות הגבוהה יוצרים רמת שרות ורפואה מתקדמת לטובת מדינת ישראל".

צילום: ג׳ני ירושלמי
צילום: ג׳ני ירושלמי
צילום: ג׳ני ירושלמי
צילום: ג׳ני ירושלמי
צילום: ג׳ני ירושלמי
צילום: ג׳ני ירושלמי
צילום: ג׳ני ירושלמי
Back to top button