מבזקיםפוליטי / מדיני

החלטת רה"מ בנושא ההפרדה בכותל עוררה סערה: "לפיד שוב מבזה את קודשי ישראל"

ראש הממשלה, יאיר לפיד, החליט היום (שלישי) כי תיאסר הפרדה בין גברים לנשים ברחבת עזרת ישראל. ההחלטה גררה תגובות רבות ועוררה סערה סביב הנושא הרגיש והנפיץ הזה.

יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, הגיב להחלטת לפיד ואמר: "הכותל היהודי לא שייך לרפורמים, אלא לכל עם ישראל, נשים, גברים, דתיים וחילונים שכולם מכבדים את הכותל בניגוד לרפורמים".

ח"כ בן גביר הוסיף: "הבחירות האלה הם בין מי שרוצה זהות יהודית, לבין מי שרוצה מדינת כל אזרחיה וקעקוע המסורת היהודית. ההחלטה השערורייתית של לפיד היא דוגמית למה שעלול להתרגש עלינו אם חלילה הוא ייבחר לראשות הממשלה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר מפלגת נעם,, ח"כ אבי מעוז בתגובה להחלטת לפיד : "בניגוד להלכה, בניגוד למסורת, ואף בניגוד לחוק, לפיד שוב מבזה את קודשי ישראל. שוב נחשף פרצופם של לפיד ושל מי שהמליכו אותו – חילול קדושת הכותל כחלק מחילון זהותה היהודית של מדינת ישראל. התנועה הרפורמית כבר חשפה שהכותל הוא בסך הכל עוד אמצעי במאבק לשינוי זהותה היהודית של המדינה. לפיד, וליברמן הם הזרוע למימוש החזון הרפורמי. בקרוב נבוא לתקן".

בתנועת נאמני תורה ועבודה גיבו את לפיד ואמרו: "הסרת המחיצות מעזרת ישראל היא צעד מתבקש בתגובה למאבק האלים שניהלו קבוצות חרד"ליות וחרדיות נגד יהודים שבאו להתפלל ברחבת הכותל. הפיכת שריד המקדש ממקום של אחדות למקום של פירודים ומלחמת אחים היא מעשה פסול שאינו מוסרי ואינו יהודי, ואנו מקווים כי כעת יתברר לכל שהוא גם לא משיג תוצאות. לכתחילה, ראוי היה לתת לכל אדם להתפלל כדרכו ולכבד אלו את אלו בכל מקום."

עלייה במספר המבקרים ברחבת הכותל המערבי
אילוסטרציה. צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי
Back to top button