בידורחדשות הארץמבזקים

סערת מאסטר שף: "על אייל שני להתנצל או להיות מודח מהתוכנית"

נציב פניות הציבור של הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, השיב היום (ראשון) לפנייתו של ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, בנוגע לתלונה שהגיש כנגד התוכנית מאסטר שף. התלונה הוגשה לאחר ששופט בתוכנית, השף אייל שני, הדיח מתמודד בין השאר תוך כדי אמירות על המראה הדתי וכן על היותו מתיישב. בתשובה לדגן כותב נציב תלונות הציבור כי מוטב והדברים לא היו נאמרים.

בתשובתו לתלונה שהגיש דגן, כתב בין היתר נציב פניות הציבור כי "במקרה זה אני סבור כי אמירתו של השופט כנגד אמונתו הדתית של המשתתף אותו הגדיר 'משיחי' וכנגד מקום מגוריו אותו הגדיר 'קיצוני', היו אמירות מתייגות שלא היה להן מקום ומוטב לא היו נאמרות". כמו כן עולה מתשובתו של נציב פניות הציבור כי אמירותיו של שני פגעו במספר רב של צופים שהתלוננו אף הם בנושא.

יוסי דגן אומר לאחר תשובת הנציב "הנציב כתב את הברור מאליו, אין מקום לאמירות כאלו בשידור, זה דבר שלא ניתן להסכים איתו. התיקון לזה זו התנצלות של השף בשידור חי, או הדחתו מהתוכנית".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כזכור, כחלק מהאודישנים לתוכנית הבישול בקשת 12 הגיע להתמודד גם אלי אבקסיס, תושב הישוב בת עין שבגוש עציון. אבוקסיס הגיע לאולפן כשהוא חובש כיפה גדולה וציציות בחוץ. עם כניסתו לאולפן בו מצולמים האודישנים, ראה אותו השופט אייל שני וכינה אותו המילה 'משיחי'. לאחר מכן כאשר סיפר אבקסיס שהוא תושב יהודה ושומרון אמר לו שני "מתנחל", והוסיף "למה כשבאת לישראל בחרת לגור במקום קיצוני שהוא מעבר לקו הירוק?".

צילום: עידו קרני

בסיום הדיח שני את אבוקסיס מהתוכנית, מנימוקים שונים. בין השאר אמר השף כי לאחר שטעם את המנה הוא לא קונה את הסיפור של אבוקסיס ולא את האוכל שלו "שמעתי את הסיפור הזה, אבל זה כאילו לא היה סיפור עליך. סיפרת על מישהו אחר. זה אותו הדבר אני מרגיש באוכל שלך. הוא טעים, אבל זה לא של מישהו שאני יכול להרגיש אותו, את הדופק שלו. יש איזו שכבה, אני חושב, שמבודדת בינך לבין ההיסטוריה שלך, ובינך לבין האוכל שלך", אמר שני.

בעקבות התבטאות זאת הוציא ראש המועצה אזורית שומרון יוסי דגן, מכתב לנציב תלונות הציבור של הרשות השניה לטלוויזיה, דוד רגב, בו הוא דרש ממנו להורות לאייל שני, להתנצל בשידור בפני אייל אבקסיס וכלל תושבי יו"ש, ואם לא, שיפעל להדיחו מהתוכנית.

נציין כי בהפקת מאסטר שף הוציאו התנצלות על המקרה, עם זאת דגן דרש צעדים יותר קשים כנגד שני. לדבריו של דגן, "האמירה הזו חצתה כל קו אדום ויותר מכך, התפרשה אצל צופים רבים כהדחה בין השאר על רקע מקום מגורים ואמונה. על אייל שני להתנצל או להיות מודח מהתוכנית".

ביקור יוסי דגן בוושינגטון
צילום: מועצה אזורית שומרון

Back to top button