חדשות הארץמבזקים

השר בר לב: "חייבים להגיב ולפתוח באש על מנת לבלום ולהרוג את המאיים"

טקס סיום קורס קצינים ייעודי מחזור ע"א- 2022 התקיים אמש (חמישי) ובו הוסמכו 137 קצינים חדשים בשורות משטרת ישראל.

הטקס נערך במכללה הלאומית לשוטרים, במעמד השר לביטחון פנים, עמר בר לב, מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, ראש אגף ההדרכה, ניצב אבשלום פלד, מ׳ המכללה הלאומית לשוטרים, תנ״צ כורש ברנור, מ׳ הכשרות קצינים, נצ״מ מירי פלד וחברי ספ"כ משטרת ישראל והמכללה הלאומית לשוטרים.

קורס הקצינים הייעודי מכשיר את כלל הקצינים השייכים לציר הפעילות הייעודי במשטרת ישראל, על שלושת מגזריו המרכזיים- אג"מ, בילוש וחקירות. הקורס מתחלק לחלק משותף ולחלק מגזרי. את הקורס הנוכחי, שהחל בדצמבר אשתקד, סיימו בהצלחה 137 צוערים וצוערות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השר לביטחון פנים, עמר בר לב אמר בטקס: "הסיכונים אשר מלווים את עשייתם של שוטרי ושוטרות משטרת ישראל הולכים וגדלים, והם דורשים לא אחת יכולת גמישות, הסתגלות למצבי קיצון ותעצומות נפש שאין שניות להן. לדאבון הלב, המחיר שאנו לא פעם משלמים הוא יקר מאוד. רק בתחילת השבוע ליווינו למנוחות את רב-סמל מתקדם ברק משולם זכרו לברכה, שנרצח עת ניסה לעצור פושע אלים ומסוכן. הכאב על נפילתו של ברק הוא עצום. ברק נפל, כאשר פעל ללא היסוס: באומץ לב הציב עצמו חוצץ בין הפושעים לבין האזרחים."

"מול הפושעים כאלו מנהלת משטרת ישראל מאבק נחוש וחסר פשרות, ואני שב ומדגיש: כאשר שוטר או שוטרת חשים כי הם, או סביבתם, נמצאים בסכנת חיים הם רשאים להגיב, יותר נכון – חייבים להגיב ולפתוח באש על מנת לבלום ולהרוג את המאיים. אין כל שינוי בהוראות הפתיחה באש. כך זה היה, כך זה בהווה, וכך ימשיך להיות, ועל כך תקבלו מאתנו את מלוא הגיבוי והתמיכה. תשאפו ליזום ולהוביל. אל תתנו לחשש מטעויות לבלום אתכם, כי מטעויות לומדים. ויותר מכך, מי שלא עושה לא טועה, ואתם הוכשרתם לעשות. וכן, מי שעושה לעתים אף טועה; כן – אפשר וצריך להעז, אפשר לנסות, וכן – מותר גם לטעות. וכל עוד לא מדובר ברשלנות פושעת, תקבלו את הגיבוי ממפקדיכם. היו כנים עם עצמכם ועם סביבתכם, הפגינו עמוד שדרה – אל תהססו לומר את דעתכם גם אם אינה תואמת את דעת הדרגים שמעליכם, אך הקפידו על משמעת פעולה". הוסיף בר לב.

בנאומו אמר מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי: "היום אתם עוטים עליכם כגלימה את הפיקוד וההובלה של אנשיכם, ולא פחות חשוב מכך, את האחריות הגדולה התמונה בתפקידכם. מאה שלושים ושבעה הקצינים והקצינות החדשים שעומדים כאן הערב על הבמה, מייצגים את כל המקצועות ותחומי העשייה המשטרתיים מכל המחוזות והיחידות. מאה שלושים ושבעה קצינות וקצינים שמהווים מקור אדיר של ניסיון, ידע ומקצועיות שיוסיפו רבות לפעילות המשטרה בסיכול הפשיעה ובמאבק בטרור. קורס הקצינים של משטרת ישראל הוא מהתחנות החשובות ביותר בקריירה שלכם. הוא מכין אתכם לשירות מאתגר, מורכב, ולעיתים אף קשה ובלתי צפוי, בחזית השמירה על ביטחון הפנים של המדינה."

עוד הוסיף שבתאי ואמר כי "בשנה האחרונה הצלחנו להביא להישגים מרשימים בתפיסת כלי נשק בלתי חוקיים, בהגשת כתבי אישום, במיטוט ארגוני פשיעה גדולים, ובפגיעה אנושה בכיסם של העבריינים. התוצאות הללו מלמדות על משטרה אקטיבית ואפקטיבית שלא נחה לרגע, וגם ברגעים אלה ממש, ישנן עשרות פעולות שחלקן גלויות אך רובן סמויות מהעין, שכל תכליתן הוא שיפור ביטחונם האישי של אזרחי ישראל. התוצאות הללו מלמדות עוד משהו אחד, ואולי החשוב ביותר. הן מלמדות על מפקדים ושוטרים מצוינים שבחרו לשרת את המדינה באחד התפקידים הקשים ביותר שאדם יכול לקחת על עצמו."

לסיום, הזכיר המפכ"ל את האירוע החמור בו נדרס למוות השוטר ברק משולם ז"ל: "השבוע ליווינו למנוחת עולמים את רב סמל מתקדם ברק משולם זכרונו לברכה. ברק יצא לעוד משמרת שגרתית בשיטור העירוני ברעננה כשברשת הקשר דווח על עוד אירוע של גניבת רכב והימלטות של הגנב. מי מכם לא מכיר את התחושה הזו שזורמת לכולנו בעורקים. תחושת השליחות והצורך להגיב מהר לכל אירוע חירום. ברק, שלא חשב פעמים, פעל לחסימת הצומת כשהרוצח הארור פגע בו והביא למותו. מאז המקרה ניהלנו עוד מרדפים אחרי כלי רכב וחשודים נוספים, וכנראה שנמשיך לעשות זאת לצד המחויבות הכפולה שלנו לתפיסת העבריינים, אך גם לשמירה על חייהם של השוטרים והלוחמים. ברק הותיר לנו מורשת של המשך המאבק הבלתי מתפשר בפשיעה כפי שנשבענו לעשות וכפי שאתם הולכים ליישם הלכה למעשה. כמו ברק, כך גם שוטרי משטרת ישראל, הם גיבורים אמיתיים, שהחל מהערב מופקדים בידיכם, הקצינות והקצינים הראויים להם."

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

Back to top button