חדשות הארץמבזקים

במשטרה מסכמים את ביקור ביידן, בר לב שיבח: "מדובר במבצע אבטחה מורכב ומאתגר"

בשעה זו משטרת ישראל מסיימת ומסכמת היערכות ופעילות במתכונת מיוחדת, לרגל ביקורו של נשיא ארה"ב בישראל. עם סיום הביקור הנשיאותי והמראתו של הנשיא מנתב"ג לפני זמן קצר (שישי), הגיע לסיומו מבצע 'מגן כחול 3', המבצע הלאומי בהובלת משטרת ישראל שהחל ביום רביעי בשעות אחר הצהריים עם נחיתת הנשיא בישראל.

כ-16,000 שוטרים, מתנדבים ולוחמי מג״ב, לקחו חלק בכל ימי הביקור ופעלו לאבטחת הצירים העירוניים והבינעירוניים, לשמירה על הסדר הציבורי, להסדרה, הכוונה והזרמת התנועה – הכול בכדי להבטיח את קיומו התקין של הביקור הנשיאותי. במבצע לקחו חלק שוטרי סיור, שוטרי תנועה, לוחמי מג"ב, לוחמי יס״מ, יחידות מיוחדות, כלבנים, פרשים, חבלנים, סיירת אופנועים ארצית, המערך האווירי ועוד.

המבצע הסתיים ללא אירועים חריגים, זאת לאחר תכנון והכנות קפדניות של משטרת ישראל בשיתוף פעולה ותיאום מלא אל מול כלל גופי הביטחון והחירום. היערכות זו, שהחלה לפני מספר שבועות, עם היוודע דבר הביקור, כללה בין היתר קיום הערכות מצב עתיות, שת״פ מלא עם כוחות הביטחון ומשרדי הממשלה השונים והזרמת מידע מקדים לציבור בדבר שינויי תנועה וחסימות צפויות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף לפריסת הכוחות בשטח, פעלו מספר מרכזי שליטה ומוקדי משטרה במתכונת מתוגברת, על מנת להבטיח פיקוד ושליטה אפקטיביים לאורך כל המבצע בהם חפ"ק מרכזי קדמי שתכלל את כל היבטי הביקור השונים.

צילום: דוברות המשטרה

מהמשטרה נמסר: "דגש מיוחד הושם במשטרה על צמצום הפגיעה בשגרת החיים של הציבור ככל שניתן. משטרת ישראל מודה לציבור הרחב על האזרחות הטובה וההיענות להנחיות המשטרה והימנעות מלפקוק את הכבישים הבינעירוניים ורחובות העיר ירושלים. ההיערכות הייחודית של משטרת ישראל הייתה ניכרת גם בהתייחס לפניות הציבור למוקדי המשטרה השונים, ובפרט למוקד המידע המשטרתי הארצי- מוקד 110. מאז תחילת השבוע ועד לסיום הביקור, התקבלו אלפי שיחות במוקד המידע של המשטרה, כשהיקף השיחות במוקד 110 עלה בכ- 50 אחוזים לעומת הממוצע בפרק זמן מקביל."

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, הודה בחשבונות הפייסבוק והטוויטר שלו למשטרת ישראל על פעילותה במהלך מבצע "מגן כחול 3": "אומרים תודה למשטרת ישראל! קרוב ל-16 אלף שוטרים נטלו חלק במבצע 'מגן כחול 3' לאבטחת ביקורו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. מדובר במבצע אבטחה מורכב ומאתגר, שדרש הכנות מדוקדקות מבעוד מועד, מקצועיות רבה, שיתופי פעולה עמוקים בין כלל הגופים הישראלים והאמריקנים ובעיקר – מחויבות ומסירות למאמץ הלאומי החשוב כל כך. את כל אלו הפגינה משטרת ישראל."

"ביקור הנשיא ביידן הסתיים בהצלחה גדולה לא מעט בזכות שוטרי ושוטרות משטרת ישראל בפיקודו של המפכ"ל רב-ניצב קובי שבתאי, ובעבודה מרשימה של אגף התנועה בהובלתו של ניצב יהודה בן-עטר ומחוז ירושלים בהובלתו של ניצב דורון תורג'מן. משטרת ישראל התגייסה למשימה, הקדישה למענה את מיטב יכולותיה ומשרתיה, ועשתה זאת באופן מעורר הערכה, המוסיף כבוד רב גם לה וגם למדינה. אני גאה בשוטרים ובשוטרות על עשייתם בימים שקדמו לביקור הנשיא ביידן ובמהלך הביקור עצמו, ומודה להם בשם כל אזרחי ואזרחיות ישראל". הוסיף בר לב.

ארכיון. צילום: דוברות המשטרה

Back to top button