איראןמבזקים

ראש המל"ל: "פעלנו במהלך השנה האחרונה לא מעט באיראן"

היועץ לביטחון לאומי וראש המל"ל איל חולתא חשף בראיון ששודר הערב (חמישי) למהדורה המרכזית בחדשות 13 כי ישראל פעלה בשנה האחרונה באיראן מספר פעמים.

חולתא אמר בנוגע לאיום האיראני כי "אין ספק שהממשל הנוכחי בארה"ב קבע ואמר שיש רצון לחזור להסכם הגרעין ולהמשיך את הדיפלומטיה מולם. בחלוף למעלה משנה וחצי מאז שממשל ביידן בתפקידו, לא חזרנו להסכם, וזה מבטא המון דברים על המציאות באזור".

חולתא הוסיף כי "הנשיא ביידן אמר לכל אורך הדרך שהוא מעדיף פתרון של דיפלומטיה, אך גם שבהיעדר פתרונות אחרים, הוא יפעיל כוח צבאי נגד איראן. שמעתי את נשיא ארה"ב אומר את זה, ואחד המשפטים המפורסמים שלו זה ש'מעצמות לא מבלפות' – אז צריך לקחת את זה ברצינות".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

על המחלוקת בין ישראל לארה"ב בעניין הטיפול בסוגיה האיראנית אמר חולתא: "אנחנו לא מתייבשים להגיד לאמריקנים שאנחנו חושבים אחרת או אפילו לפעול באיראן. ישראל תפעל כפי שהיא רואה לנכון. פעלנו לא מעט בשנה האחרונה באיראן, וארה"ב נותנת לנו גיבוי. אנחנו פועלים בהיגיון ובאחריות וכולם יכולים לראות שזה לא פוגע ביחסים בין נשיא ארה"ב לישראל, אלא להיפך".

"במהלך ביקור זה זכינו לסכם עם האמריקנים שורה של סוגיות שרצינו לקבע. יש חשיבות גדולה לחתימה על הצהרת ירושלים, שבה מובעת מחויבות אמריקנית לביטחון ישראל היום ובעתיד". סיכם היועץ לביטחון לאומי וראש המל"ל איל חולתא.

בתוך כך, פורסם הערב כי הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי הנחה את בכירי הצבא להאיץ את ההכנות לתקיפה באיראן וקבע תאריך יעד שבו צה"ל יגיע למוכנות מלאה לפעולה.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח