מבזקיםפוליטי / מדיני

הרצוג בצ'כיה: טקס קבלת פנים ממלכתי ומשמר כבוד במצודת פראג

נשיא המדינה, יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, התקבלו הבוקר (שני) ברפובליקה הצ'כית, בטקס קבלת פנים ממלכתי על ידי משמר כבוד במצודת פראג שבבירת צ'כיה. את פני נשיא המדינה ורעייתו קיבלו נשיא צ'כיה מילוש זמאן ורעייתו איוואנה זמאנובה. במהלך הטקס, נוגנו המנוני שתי המדינות והנשיאים סקרו את משמר הכבוד. לאחר הטקס, קיים הנשיא פגישה אישית עם נשיא צ'כיה ולאחריה פגישה בילטרלית מורחבת בהשתתפות שתי המשלחות.

לאחר מכן, נשאו נשיא המדינה ונשיא צ׳כיה הצהרות משותפות. בפתח ארוחת הצהריים הממלכתית, נשיא המדינה העניק לנשיא צ׳כיה את עיטור הנשיא, לראשונה בכהונתו. בנימוקיה של הוועדה המייעצת לנשיא המדינה עמדה הוועדה על ידידותו העמוקה של נשיא צ׳כיה עם ישראל, על עמידתו העקבית לצד ישראל על הבמה הבינלאומית, ונקיטתו בעמדת ״אפס סובלנות״ בכל הנוגע לטרור ולאנטישמיות.

״ידידי, נשיא הרפובליקה הצ׳כית מילוש זמאן, אני שמח מאוד להיות כאן היום איתך – אחד מגדולי ידידיה של מדינת ישראל בעולם כולו. הסופר היהודי-צ'כי – פרנץ קפקא, כתב ביומנו בשנת 1922, ואני מצטט: "גנוזות בי אפשרויות, אפשרויות קרובות, שעדיין אין אני יודע אותן". אדוני הנשיא זמאן – במשך שנים ארוכות הוכחת מעבר לכל ספק שהאפשרויות וההזדמנויות שגנוזות בך הן כמגדלור ומופת עבור כולנו, עבור הרפובליקה הצ'כית, עבור ישראל ועבור האנושות. אתה בעל-ברית חשוב, ואהבתך לישראל – עשתה לה שם בקרב משפחת העמים. זהו לא סוד, שכבר כמה עשורים, ישראל וצ'כיה הן שותפות אמת שלומדות זו מזו, תומכות זו בזו, ונשענות זו על זו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"אנחנו זוכרים ותמיד נזכור את התמיכה של צ׳כיה בהקמת מדינת ישראל, אנחנו זוכרים את גדולי מנהיגיה ומזה שנים שבזכות היחסים הללו, אנחנו מקדמים יחסים וערכים אידיאולוגיים, כלכליים וביטחוניים משותפים. זו לא הפעם הראשונה שלי כאן. מיכל רעייתי ואני התלווינו לביקורו ההיסטורי של אבי – חיים הרצוג זכרו לברכה, בשעה שכיהן כנשיאה השישי של מדינת ישראל, ביקור שהותיר עלינו רושם עז וריגש ומרגש אותנו עד עצם היום הזה. ההתרגשות שלנו היום מתעצמת, בגלל החזון שלך, חברנו הנשיא מילוש זמאן, והאופן שבו אתה פועל למימושו. חזון שמשפיע על היחסים בין העמים."

אנחנו מודים לך על תמיכתך במדינת ישראל בפורומים הבינלאומיים, אנחנו מודים לך על המוסריות הבהירה שניצבת לצידה של ישראל כנגד אויבים רבים שמבקשים לערער את היציבות במזרח התיכון. אני מודה לך על תמיכתך הנחושה והחלטתך הנוגעת להעברת שגרירות צ'כיה לירושלים. זו דוגמה נוספת לחברות שלך, אשרינו שזכינו בידיד אמת כמוך. כולנו גאים בפוטנציאל היחסים בין העמים שחולשים על תחומים עצומים של שיתופי פעולה, ואני בטוח שימשיכו ויצמחו. בארוחת הצהריים אעניק לך את העיטור הגבוה ביותר שנשיא מדינת ישראל יכול להעניק – אות הוקרה וכבוד על מעורבותך, ידידותך ומנהיגותך. תודה רבה.״

נשיא צ׳כיה מילוש זמאן: ״כבוד הנשיא, הרשה לי לקבל את פניך פעם נוספת במצודת פראג. בפתחנו הזדמנות נוספת לחיזוק שיתופי הפעולה בתחומים רבים, ביניהם ההגנה, הביטחון והתחום הטכנולוגי – בו אנו מכירים בסגולתו של הצד הישראלי. למותר לציין כי הרפובליקה הצ׳כית תומכת באופן מלא בעם הישראלי אל מול הקהילה הבינלאומית. בהקשר זה דנו עם כבוד הנשיא על ההחלטה האנטי-ישראלית של מועצת האו״ם לזכויות אדם, החלטה ששנינו גינינו בתוקף.״

צילום: חיים צח/ לע״מ
צילום: חיים צח/ לע״מ
צילום: חיים צח/ לע״מ
צילום: חיים צח/ לע״מ
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח