צרכנות

עמדות טעינה רכב חשמלי מהפכה אמיתית או לא?

 

אם אין לכם מקום לעמדות טעינה ביתית האם עדיין כדאי לקנות רכב חשמלי?

מה הם בכלל השלכות הכספיות עבור קניה כזו? 

והאם ישנם רווחים עתידיים שניתן לצפות להם בקנייה של רכב חשמלי?

על כל השאלות הללו ננסה לענות כאן.

אחד הנושאים שעולים על הפרק לאחרונה הוא בעצם המהפכה של הרכב החשמלי והעניינים הנלווים שלו.

הא שהשוק הרכב כולו מתקדם לעבר הרכב חשמלי בצעדי ענק ומשאיר את מנוע בעירה פנימית (דלק) ממש מאחור.

לפני כמה שנים לא היה עמדות טעינה לרכב חשמלי כלל והתשתית הייתה קצת בעייתית ולא מתאימה לרכבים חשמליים.

היום התשתית היא ראויה כבר גלויה לעיני כל ואין צורך לחפש איפה ניתן להטעין אלא רק מתי..

אנחנו מוצאים בכל פינה כמעט עמדת טעינה ציבורית שבה אנחנו יכולים להטעין את הרכב, עם זה בקניונים, נמצא בחניונים גדולים ובמרכזים מסחריים.

עמדות טעינת רכב חשמלי, איך זה הולך להיראות בשנה-שנתיים הקרובות?

אנחנו רואים התקדמות ענקית בתחום הרכבים החשמליים ואת הכמות המסיבית של מסירות רכבים כאלו, יש רשימת המתנה לרכבים כי אין מספיק מלאי.

מה שלא קרה עד לפני כמה שנים, לכן יהיו יותר ויותר רכבים כאלה.

אנחנו צופים שהשוק יגיע בשנת 2028 לכ70% מסירות של רכבים חשמליים והיתר יהיו  30% הכוונה על רכבי בנזין.

בשוק שהולך וגדל וגם האפשרויות או בקשות לטעינה מתקדמות גוברות גם יחד.

עמדות טעינה לרכב חשמלי הופכות יותר ויותר נגישות וזמינות ככל שעובר הזמן, ללא ספק כבר קיימים היום מספיק פתרונות טעינה לבתים פרטיים לבתים משותפים ובכלל למשרדים חברות.

כך שהשוק בעצם הוא מפותח ובשל ממש וישנה סביב הנושא תעשייה שהולכת לטובת הצרכן הסופי.

אז השאלה היא האם כדאי לקנות עמדת טעינה לרכב חשמלי לרכב חשמלי?

אנחנו חושבים שהתנגדות לקניית רכב כזה פשוט חד משמעית לא קיימת, רכב חשמלי הוא יתרון אדיר אם זה במיסוי, אם זה בתצרוכת הדלק.

בחיסכון ובניקיון של הרכב שהוא אינו מזהם כלל, עלות החשמל לקילומטר זולה יותר בכ 80% מרכב שמונע בדלק.

בנוסף החיסכון יכול להגיע לאלפי שקלים בחודש, בנוסף תדעו שהטסט עולה כרגע 500 שקלים ולא 2000-2500 ובממוצע לרכב שמונע בדלק.

אבל כדי לעלות לרכב כזה צריך לבצע התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי, הרי אם אין לכם עמדת טעינה בבית זה קצת פוגע בחוויה של מהפכת הרכב החשמלי, כן צריך לבוא לקניון או מרכז מסחרי  ולהטעין קצת מבאס.

תוכלו לומר בזבוז זמן או סוג של טרחה אבל עדיין היא שווה את זה.

ככה אנחנו חושבים הטעינה ביתית היא המנצחת, היא יכולה להתבצע בחניון של הבית ,בית פרטי, או בית משותף.

כן ישנם המון המון שאלות סביב נושא ההתקנה לכן מומלץ למצוא חברה שעוסקת בתחום לשלם להם וזהו אל תסתבכו סביב עצמכם בכך.

מה מותר לעשות איך עושים נכון ועוד ועוד שאלות, עמדת טעינה בבית משותף היא פתרון נוח לכל הדיירים.

אנחנו אומרים שכן וכדאי לחבר את כל הדיירים יחד כי יש תשובות ויש פתרונות לכולם במכה אחת.

ניתן לקנות מערכת אחת שלמה ואו עמדה פשוטה פרטית תלוי בהחלטת של הוועד.

כמה עולה עמדת טעינה לרכב חשמלי היום?

עלות עמדת טעינה נע בין 2200 שקל עמדות של מיוצרות בסין לבין 3500 למדוד שנוצרות באירופה עם תקן אירופאי.

בדרך כלל העמדות המצוינות יבואו עם 5 שנות אחריות, העמדות הללו המצוידות טוב יותר.

ניתן גם לקנות כבל טעינה לרכב חשמלי ולהטעין מוחץ לבית רק שימו לב לעוצמה שהוא יכול להעביר 11 או 22 קילווואט.

מתוך בדיקה מצאנו כי הפער לא מצדיק קנייה של עמדה זולה שאחר כך צריך להחליף ולתקן חלפים ולטרוח בשביל משהו שכבר היה יכול להחזיק מעמד לאורך שנים.

חשוב לקנות מחברה מוכרת שאכן מחזיקה טכנאים בשטח שנותנים אחריות ושיהיה לכם ראש שקט בעניין הזה.

עם הפער היה אלפי שקלים היינו ממליצים לכם לקנות עמדה זולה, אך אין ממש פער מול התמורה המתקבלת ב 5 שנות אחריות זו תקופה נכבדת וכנראה המטען איכותי.

כמה עולה התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי?

עלות התקנת עמדה לרכב חשמלי נע בין אלף שקלים עד 10,000 ש"ח עבור טעינה של מטען לבית פרטי.

איך המחיר הוא כזה קיצוני אתם שואלים?

הנה כאן אנחנו נפרט ונסביר

התקנה פשוטה השבע צריך למשוך כבל עד 10 מטר תעמוד על אלף שקלים פלוס מע"מ לכל היותר אולי תוספת נוספת של מונה תלוי אם אתם מתחברים אל הארון חשמל ברכוש הציבורי של הבניין ומונה עולה כ300 ₪ נוספים.

ברכוש הפרטי שבו אתם מתחברים לדירה שלכם אין צורך במונה כי החיבור נעשה ישר לדירה ואין צורך להתחשבן בשום סכום עם הוועד.

כאשר החניה מרוחקת ואין נמצאת בקרבת מקום והיא נמצאת בקומת הקרקע יש צורך להרחיק אל הרכב.

ולכן כדי להגיע עם הכבל אל הרכב צריך להרים ריצוף המחיר מתעכב פלאים, הרמת ריצוף עולה כ 400 ש"ח למטר שבחישוב כללי עבור עשרה מטר נוספים תשלמו רק 4000₪ שזה הון תועפות.

לכן הרצוי ביותר הוא לרוץ על הקיר עם כבל, אך לפעמים מקבל ואין מניעה אחרת אלא רק לבצע זאת על ידי הרמת ריצוף והחזרתו למקום כאילו לא היה כלל.

כדי להעביר את הכבל בין הדירות צריך לחצוב או לקדוח בקיר כדי לרדת מהקומה העליונה לקומה התחתונה, כלומר מעבר בין קומה לקומה.

ברוב המקרים יש מעבר פתוח, הרי כבלים של חברת חשמל וכבלי חשמל אחרים עוברים בפיר אך אם אין מקום בגלל שאתם אחרונים או שפשוט סגרו את הפיר, צריך לפתוח אותו ולסגור מחדש.

לזה מתווספות עלויות נוספות.

עמדות טעינה מהי הטענה המרכזית שענינו כאן בכתבה זו?

שכל מקרה הוא לגופו כפי שכבר הבנתם לכן המחיר מתחיל בכ 1000 וקצת ש"ח עד 10000 ש"ח תלוי בתשתית או בתוואי שצריך החשמלאי לעבור.

כמו כן חשוב לקבל חשמלאי עם ניסיון בתחום עמדות הטעינה, וחשמלאי בעל רישיון בתוקף אחרת עשיתם עבודה שהיא לא חוקית.

בנוסף אם תרצו צד ג' שבודק את העבודה שעשה אותו חשמלאי, תצטרכו להזמין חשמלאי בודק שהוא אינו קשור לחשמלאי שהתקין לכם את העמדה ואת תוואי הכבל.

חשמל בודק בא לבדוק עם תוקף הרישיון שלו נותן לכם אישור שאכן עשיתם את ההתקנה כראוי.

ואם לא יצטרך החשמלאי לחזור על העבודה שוב.

הכתבה נכתבה בעזרת איתן צדקה. 

Charging- point

הוסיפו תגובה לכתבה

התכנים המתפרסמים במדור זה כוללים תוכן ומידע שיווקי/מסחרי, ומערכת חדשות מבזק לייב אינה נושאת באחריות למהימנותם. אין בפרסום הכתבה משום המלצה, חוות דעת, הבעת דעה או מתן עצה מצד אתר חדשות מבזק לייב, ואין לראות באמור תחליף לייעוץ מקצועי ו/או ייעוץ משפטי. כל החלטה בדבר השימוש בתכנים ובמידע תיעשה על אחריותך בלבד ומומלץ ללוותה בייעוץ מקצועי פרטני.

רוצים לכתוב באתר או לנהל טור?
לחצו כאן ושלחו לנו הודעה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button
דילוג לתוכן