כלכלהמבזקים

נשיא התאחדות התעשיינים על האינפלציה: "איפה שכולם רואים משבר, אני רואה גם הזדמנות"

נשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד״ר רון תומר, פתח הבוקר (חמישי) את כנס רשות ההשקעות 2022 במרכז פרס, ודיבר על משבר האינפלציה.

נשיא ההתאחדות התייחס להזדמנויות החבויות במשבר הנוכחי ואמר כי "איפה שכולם רואים משבר, אני רואה גם הזדמנות. גל האינפלציה והמיתון באמת מסוכן, אבל כשהוא ייגמר, מי שיצליח הוא מי שיידע ׳לרוץ הכי מהר׳. מי שיהיה הכי יעיל, הכי חדשני, הכי טכנולוגי ועם פריון העבודה הכי גבוה. בזכות מדיניות כלכלית אחראית, ישראל הגיעה למשבר הכלכלי העולמי במצב יחסית טוב- אין גירעון והאינפלציה פה היא חצי ממה שבשאר העולם. זה אומר שבהתנהלות נכונה אפשר גם במצב הנוכחי להוביל את המשק לצמיחה ולעודד השקעות״.

כמו כן הוסיף נשיא ההתאחדות כי "אנחנו לא יכולים ולא רוצים להתחרות מבחינת השכר עם מדינות כמו טורקיה, שמשלמים בהן שכר רעב. אנחנו משלמים לעובדים שלנו שכר גבוה וגאים בכך. השכר בתעשייה גבוה בכ-40 אחוז מהשכר במשק. הצמיחה שלנו תגיע רק מפיריון עבודה גבוה, שאפשר להגיע אליו באמצעות חדשנות. ולכן כל כך חשוב לנצל את המשאבים שמעניקה הרשות להשקעות- אלו משאבים שיעזרו לכל חברה להעלות את פריון העבודה, לגדול ולצמוח ולהיות תחרותית".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: עודד קרני
Back to top button