צרכנות

מה זה קידום אתרים אורגני בגוגל ואיך צריך לעשות אותו (SEO) ?

קרדיט תמונות : Seo Rush

היום אין כמעט מי שלא יודע למה צריך לבצע קידום אתרים בגוגל: ככל שאתר נמצא במקומות גבוהים יותר בגוגל, כך נכנסים אליו יותר אנשים. יותר אנשים שווים ליותר מכירות, תרומות, הכנסות מפרסום של באנרים, כתובת ממומנות וכו'.

אבל יש שאלה אחת אפילו יותר חשובה: איך צריך לבצע אותו והאם כל התפקיד של חברות לקידום אתרים הוא רק שהאתר יהיה במקומות גבוהים בעמוד הראשון במקום בסט השני של התוצאות?

חברות קידום אתרים צריכות להבין שאם הגולשים לא נכנסים אפילו ממקומות גבוהים בתוצאות או נכנסים ולא עושים את מה שאנחנו מצפים מהם לעשות, משהו כאן לא עובד…

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הסיבה לכך שרוב הגולשים לא עושים את מה שמצופה מהם היא בדך תכנון לקוי או בדיקה לא מספיק יסודית של ממשק המשתמש והחוויה אותה הגולש עובר.

חברת קידום אתרים לא אמורה בהכרח להיות גם מומחית לנושא הזה (בשביל זה יש אנשי UX ו-UI), אבל היא חייבת לכל הפחות להבין שיש כאן בעיה ולהפנות את תשומת לב הלקוח לכך.

אחרי שהבנו את כל זה, קל יותר להסביר מה חברה לבניית אתרים חייבת לעשות

מחקר מילות מפתח

אם לא נדע מה הגולשים שלנו מחפשים, לא נוכל כנראה להתברג על מונחי חיפוש אטרקטיביים. על מנת לבצע את זה יש לחפש מילות מפתח רלוונטיות, מה שקוראים לו גם מחקר מילות מפתח (מילת מפתח יכולה להיות מורכבת מכמה מילים בודדות).

אבל לא כל מילות המפתח שוות: על מילת מפתח פופולארית יכולים להתחרות מאות אתרים שונים (כן, גם בארץ) ולכן ללכת על המילה הכי תחרותית זו לא בהכרח ההחלטה הכי טובה. המילה גם חייבת להתאים למה שהמשתמש מחפש.

חשוב שחברת קידום האתרים תדע מה עומד מולה ואיפה יש לה את ההזדמנויות הטובות ביותר להצליח.

מחקר מילות מפתח יכול להיראות מקצועי מכיוון שהאתר התברג על מיקומים גבוהים, אבל אם הכניסות ממקומות גבוהים הם באחוזים חד ספרתיים מסך כל מי שמסתכל על התוצאות (Click through Rate / CTR), צריך לשנות ולדייק את המחקר.

שילוב של מילות מפתח באתר בתוך תוכן איכותי

גוגל לא יידע שמילות המפתח רלוונטיות אם לא נשלב אותן באתר. הכוונה בשילוב באתר היא לא לדחוף מילת מפתח שאנחנו רוצים להתברג עליה כל שתי שורות, אלא להשתמש בכמה צורות של אותה המילה, מילים נרדפות, נושאים קשורים ועוד.

למעשה, היום גוגל יודע להחזיר תוצאות רלוונטיות גם אם חלקים ממילת המפתח לא נמצאת בעמוד (אלא אם כן שמים אותה בסוגריים ואז הוא חייב להחזיר את כל המילה) ולכן התוכן חייב להיות קודם כל איכותי.

בדיקת דירוגים של מילות המפתח

את דירוגי מילות המפתח אפשר לבדוק דרך מגוון רחב של כלים, כולל כאלו של גוגל. למרבה הצער, שום כלי לא באמת מדויק ולא יחזיר לנו 100% ממילות המפתח אותן חיפשו הגולשים. (חלק מהכלים עובדים על "עיוור" למרות שלגוגל יש התאמה אישית לכל גולש והכלי של גוגל מחזיר לערך רק 50% מהמילים!).

זו עוד סיבה לכך שדירוגים הם הכול חוץ מתורה מסיני. חשוב להסתכל על מגמות של קבוצות מילים ולא על מילים ספציפיות.

בניית קישורים

בניית קישורים היא הלחם והחמאה של קידום אתרים גם אם גוגל יודעת שאין כמעט חברת בניית אתרים שלא יוצרת קישורים יזומים, אבל כל עוד זה לא נעשה בצורה מוגזמת, היא לרוב מעלימה עין. כאן התפקיד של חברת קידום האתרים הוא לקחת את הסיכון הנכון. ככל שאתר נמצא בתחרות גבוהה יותר מול אתרים אחרים, כך יש ליצור קישורים יותר מתוחכמים. שימוש ביותר מדי קישורים מסוכנים (כמו כאלו שנקנים בכסף) יכולים לגרום לענישה של האתר והוצאה שלו ממיקומים רלוונטיים.

הדבר יכול להתרחש בשל בדיקה של האלגוריתם או בדיקה ידנית של הצוות של גוגל (כן, יש דבר כזה). במקרה של בדיקה ידנית מדובר למעשה בהשבתה של האתר לחודש אחד לפחות עד שגוגל מוודא שחברת הקידום הפסיקה עם השיטות הבעייתיות.

לכן תמיד חפשו לפחות 3-4 המלצות על כל חברת קידום ואל תסתפקו בבדיקה של פחות מ3 חברות.

בדיקות טכניות לאתר

בדיקות טכניות לאתר כמו בדיקות מהירות, בדיקות שהאתר נראה טוב מהנייד וזיהוי של דפים שבורים הן חלק בסיסי מקידום אתרים ולכן יש סט של בדיקות שחברות קידום חייבות לדעת איך לבצע. רובן מתגלות בלאו הכי דרך כלים של גוגל (כמו ה-Search Console), כך שאין הרבה מקום לניחושים.

לסיכום

לפני שאתם שוכרים חברה לבניית אתרים, וודאו שהיא עושה את כל מה שהיא אמורה לעשות ושהיא יודעת כיצד להגדיל ראש וליידע אתכם במקרה והבעיה היא לא בהכרח (או רק) בתהליך הקידום.

Back to top button