מבזקיםתנועה ותחבורה

ראש העיר אילת: "אל תתנו לשדה החדיש והיפה למות"

על רקע היקף הפעילות המצומצם בשדה התעופה "רמון" שנבנה כשדה בינלאומי, פנה ראש העיר אילת אלי לנקרי לשרת התחבורה מירב מיכאלי ולשר התיירות יואל רזבוזוב, בדרישה לפעול בכל דרך על מנת להחיות את שדה התעופה ולהביא חברות ישראליות ובינלאומיות לטוס מ"רמון" ואליו, בין אם על ידי קביעת מדיניות ובין אם על ידי תמריצים לחברות התעופה. "זו חייבת להיות משימה לאומית!!! אל תתנו לשדה החדיש והיפה למות" אמר ראש העיר.

"עתיד שדה התעופה "רמון" אשר נבנה בהשקעה של קרוב ל- 2 מיליארד ש"ח מונח כולו על כתפיכם ואתם אלו שתדונו אותו לשבט או לחסד, להפיכתו ל"פיל לבן" או לשדה תעופה בינלאומי משגשג" אמר ראש העירייה בפנייתו לשרים וציין, כי הדשדוש ואי קבלת החלטות מקרבים את העיר אילת לעוד חורף שחון שיצטרף לתקופת הקורונה הקשה, ובעצם לגסיסתו של שדה התעופה והורדת ההשקעה האדירה לטמיון. "אפשר וצריך וחייב גם אחרת" אמר ראש העירייה.

"שדה התעופה רמון הוקם בעיקר על מנת לעודד טיסות בינלאומיות אחרת לא היה טעם בהעתקת השדה מהעיר" הוסיף ראש העירייה והדגיש, כי על מנת להחיות את שדה התעופה ולתת הזדמנות ותקווה לעיר אילת לתיירות החוץ, יש לקבל החלטות אמיצות! "זו חייבת להיות משימה לאומית!!! אל תתנו לשדה החדיש והיפה למות" אמר ראש לנקרי ודרש מהשרים להקים בדחיפות צוות משימה מצומצם!

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: סיון פרג'

ראש העירייה הביא דוגמא למספר דרכים בהן ניתן לעשות זאת. אחת מהן היא העתקת חלק מפעילות חברות התעופה מנתב"ג לרמון בתקופות שיא כמו הקיץ הקרוב בין היתר באמצעות תמריצים שונים. "לחלק משמעותי מתושבי ישראל, מבאר שבע ודרומה, זה ישתלם בכל מקרה – במקום להמתין בתורים ארוכים ומייגעים. ברמון הם גם יזכו לפטור מתשלום על חנייה ומתנאים נוחים" ציין ראש העירייה.

דרך נוספת היא להעניק לחברות התעופה הבינלאומיות פטור מאגרות "ברמון" לשנתיים בהתאם להחלטה המקורית. פטור שנקבע מראש ל-3 שנים, אך עקב הקורונה נוצל רק שנה אחת. עוד דרך שהציע ראש העירייה היא הענקת תמריצים למשך שנתיים, לדוגמא בונוס של 20 יורו, שיוענק לחברת תעופה שהיקף פעילותה בשדה התעופה רמון יעלה על 10%.

עוד ביקש ראש העיר אילת מהשרים, לאפשר לחברות זרות לפעול בקו טיסות הפנים בין אילת לתל אביב, על מנת להקל גם על תושבי אילת הנאנקים תחת הנטל הכבד שנובע מתדירות נמוכה של טיסות, מעיכובים, מסרבול ועוד.

ראש עיריית אילת, אלי לנקרי
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח