מבזקיםמומלצים

עם בוא החופש הגדול: כיצד ליהנות בחופשה ולשמור על תזונה בריאה

חופשת הקיץ היא זמן להירגע ולקחת הפסקה מחיי היום-יום והזדמנות לבקר במקומות חדשים. באופן טבעי בזמן נופש אנו ששים להתנסות במאכלים חדשים. מי מאיתנו לא אוהב לטעום מאכלים מקומיים ולקחת הפסקה מהתפריט המוכר? יציאה לחופשה לא אומרת שצריך לוותר על תזונה נכונה שלנו וגם של הילדים.

צילום: יח"צ, סטודיו דיטיילס

סוזן בוורמן, מנהלת בכירה, הדרכת תזונה גלובלית, הרבלייף מסבירה כיצד תוכלו לטייל, ליהנות מתפריט בריא, להכיר מקומות חדשים, ועדיין להתענג על פינוקים:

• שתיה זה בריא?

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המילה קיץ גורמת לנו לחשוב על משקאות צוננים. רבים מהם אכן טעימים, אך הם עלולים להיות גם עתירי קלוריות שמגיעות מאלכוהול, סירופים ממותקים ומיצים. לכן, הימנעו מהפיתוי להגזים במשקאות מתוקים והחליפו אותם בשתיית מים או תה קר. בימים החמים של הקיץ, שמירה על מאזן הנוזלים היא חיונית כדי לחדש את מאגרי המים שמתאדים עם הזיעה ולווסת את טמפרטורת הגוף.

המלצה מקומית– מים קרירים וצלולים מרעננים לא רק כששותים אותם- תוכלו להנות מהם במפל הבניאס המרהיב בשמורת הטבע נחל חרמון. המפל השוצף בעל עוצמת הזרימה החזקה ביותר בישראל צונח בעוצמה אדירה מגובה של כ-10 מטרים לבריכה יפהפייה מוקפת בצמחייה.

צילום: יח"צ, סטודיו דיטיילס

• חטיפים זה חכם?

כשמבלים מרבית היום בשיטוטים בעיר או בפארקים, נתקלים בשפע של חטיפים ומאכלי רחוב מפתים. אבל מאכלים אלה הם פעמים רבות עתירי קלוריות, נסו להסתפק בנגיסה אחת או שתיים והעבירו את שארית המנה לשותפים לטיול. אתם תתפתו פחות אם לא תהיו רעבים מדי, אז לפני שאתם יוצאים לפעילות היומית, אכלו ארוחת בוקר עשירה בחלבון וקחו איתכם לדרך כמה חטיפים בריאים דוגמת חטיפי חלבון, אגוזים או פירות.

המלצה מקומית– מכיוון שאוכל רחוב הוא דרך נפלאה להכיר את התרבות המקומית, בקרו בשוק הכרמל בתל אביב שהפך בשנים האחרונות לאטרקציה תיירותית פופולרית. בנוסף לשפע דוכני פירות וירקות טריים, השוק מציע ברים, מסעדות, בתי קפה, ודוכני אוכל מפתים המציעים מנות ישראליות טריות ומשובחות.

צילום: יח"צ, סטודיו דיטיילס

• פעילות רבותי…

פעמים רבות, חופשת קיץ כוללת מנוחה לצד אגם, בריכה או ים. אמנם מומלץ לנוח ולבלות זמן בקריאה, בהתבוננות בנוף ובהתרגעות, אבל יציאה לחופשה לא אומרת שצריך לוותר על הפעילות הגופנית הקבועה. לכן, קחו את נעלי ההתעמלות או את בגד הים כדי שתוכלו לנצל את חדר הכושר או הבריכה במלון. אתרי נופש מסוימים מציעים שיעורים קבוצתיים – מיוגה ועד אירובי מים – כדרך מהנה להזיז את הגוף. בצעו מעקב אחר מספר הצעדים היומי והעדיפו לצעוד לאתרים מקומיים ברגל. בערים רבות ישנם גם חדרי כושר שמציעים כרטיסייה לזמן מוגבל.

המלצה למיטיבי לכת- טיפוס בשביל הנחש בגן הלאומי מצדה ישרוף לא מעט קלוריות. המסלול מטפס לגובה של 350 מטרים, כולל 700 מדרגות ואורכו כשני קילומטרים.

צילום: יח"צ, סטודיו דיטיילס

• העדפה- ירקות

במקום לנשנש לחם וחמאה או מנות ראשונות מטוגנות, התחילו כל ארוחה עם מנת ירקות. סלטים ותוספות מירקות הם דרך מצוינת לשבוע מאוכל בריא לפני שמגיעים למנות האחרות. השתדלו ש-50% מנפח הארוחה יורכב מירקות, מה שיאפשר לכם לטעום מאכלים מקומיים ועדיין לשמור על תפריט בריא יותר.

המלצה מקומית– אם אתם רוצים להוסיף עוד ירקות לתפריט, בקרו ביישוב הגלילי אמירים שתושביו דוגלים באורח חיים צמחוני-טבעוני ובחקלאות אורגנית. היישוב מציע מגוון אטרקציות תיירותיות, מסעדות ובתי קפה על טהרת המטבח הבריא.

צילום: יח"צ, סטודיו דיטיילס

• לילה טוב

בעוד שפנטזיית החופשה גורמת לנו לדמיין את המיטה המפנקת ביותר בחדר מלון מפואר, לפעמים זה יכול להיות גם אוהל, חדר עם קירות דקים או יותר מדי בני משפחה בסביבה. מחקרים גילו מתאם בין מחסור בשינה לאכילת יתר – כשאנחנו עייפים מדי, אנחנו משתמשים לפעמים במזון (ולא תמיד במזון בריא) בניסיון להעלות את רמות האנרגיה. בנוסף, נסיעה, במיוחד לאזורי זמן שונים, משבשת את דפוסי השינה הרגילים. לכן, במידת האפשר, נסו להיצמד לשעת השינה הרגילה ונסו להתעורר גם בשעה בה אתם רגילים להתעורר. השתמשו במסכת עיניים כדי להחשיך את החדר ובאטמי אוזניים כדי להפחית רעש. ואם אתם מגיעים לארוחת הבוקר כשאתם עדיין עייפים, דלגו על הפחמימות הממותקות והמעובדות דוגמת ופלים ומאפים. במקום זאת, שתו מים, קפה או תה, והעדיפו חלבונים בריאים דוגמת ביצים או יוגורט.

המלצה מקומית– לחופשה באווירה רגועה, בקרו בים המלח. השילוב בין הנופים המדבריים, צבע הטורקיז של מי הים והצמחייה הירוקה שבנחלים מספק את אחד המראות השלווים ביותר בארץ. ממנוחה על החוף, הימרחות בבוץ וציפה במים או טיולים קלילים בנופים עוצרי נשימה, המקום הנמוך ביותר בעולם מציע שלל חוויות.

צילום: יח"צ, סטודיו דיטיילס
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח