מבזקיםפוליטי / מדיני

"השכר המוצע לאנשים עם תואר ראשון נמוך משכרה של קופאית בסופר"

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ מיכאל ביטון, התכנסה היום (שני) לדיון בדיווח של משרד הבריאות לקראת היערכות ליישום הרפורמה בייבוא תמרוקים, אותה אישרה הוועדה במסגרת חוק ההסדרים האחרון וצפויה להיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2023. בדיון היום התברר כי משרד הבריאות לא מצליח לגייס כוח אדם הדרוש ליישום, וכי מתוך 45 מרואיינים לא גיוס אף אחד בשל "משכורת שנמוכה משכר של קופאית בסופר".

את ההיערכות הציגה מנהלת מחלקת התמרוקים במשרד הבריאות, רינת בכר, שאמרה כי המשרד סיים לכתוב את התקנות הדרושות, והן תפורסמנה להערות הציבור ככל הנראה השבוע. בנוסף אמרה בכר, כי המשרד עובד על כמה מערכות מחשוב חדשות, אך זה מאתגר להקים אותן תוך זמן קצר והתקווה היא שיהיו ערוכות ל-1 בינואר.

בנוסף ציינה בכר, כי המשרד עובד מול מכון התקנים, בנוגע לבדיקות שצריך לעשות כדי לתת אישורי התאמה לייבוא מקביל במסלול הצהרה. לדבריה, "יש לפחות שתי מעבדות נוספות שפנו אלינו שנסביר להם את החוק והן כבר פונות לרשות להסמכת מעבדות לבקש להיות מעבדה מוכרת. בנוסף, המשרד פרסם קול קורא למעבדות".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

באשר לגיוס כוח אדם אמרה בכר, כי "בדקנו 45 מועמדים והצלחנו לגייס אפס. יש בעיה של תנאי העסקה, אנחנו אמורים לקלוט 20 ומשהו משרות ולא מצליחים. השכר המוצע לאנשים עם תואר ראשון ברוקחות, כימיה, ביולוגיה וביוטכנולוגיה הוא נמוך משכרה של קופאית בסופר – 7000 שקל". נציג אגף התקציבים באוצר, הראל שליסל, ציין כי משרד הכלכלה הצליח לגייס למעלה מ-20 מפקחים ליישום פרק הייבוא ברפורמה, והציע ללמוד ממנו.

יו"ר חטיבת התמרוקים באיגוד לשכות המסחר, ראובן בילט, ביקש שמשרד הבריאות יצהיר שהוא לא מתכוון לבקש לדחות את יישום הרפורמה. בכר השיבה כי היא לא יכולה להתחייב על כך, והוסיפה: "אנחנו עובדים קשה כי אנחנו רוצים שהרפורמה תיכנס לתוקף, ועושים הכל לעמוד ביעד, עם זאת צריך להבין שזה מאוד מאתגר". בעקבות זאת הודיע היו"ר ביטון כי יבקש לכנס את הוועדה לדיון מעקב נוסף, בספטמבר הקרוב.

נציגת לובי 99, רחל גור, אמרה כי בשונה מעבודת משרד הכלכלה, נדמה שיש פה תחושה של גרירת רגליים בזמן שמחירי התמרוקים רק עולים ואנשים קורסים. לדבריה, מאז 2016 יש תחושה שמשרד הבריאות לא מעוניין ברפורמה.

היו"ר ביטון סיכם את הדיון ואמר: "הוועדה מבקשת ממשרד הבריאות להאיץ את ההיערכות ליישום, ובכלל זה קליטת עובדים, התקנת התקנות והעמדת התשתית הדרושה. הוועדה דורשת ממשרד האוצר לסייע למשרד הבריאות בפתרון בעיית כוח האדם, תוך שיתוף פעולה עם משרד הכלכלה ומכון התקנים. הוועדה תבקש אישור לקיים ישיבת מעקב נוספת בתחילת ספטמבר".

ארכיון. צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח