חדשות הארץמבזקים

בחצי הראשון של 2022 היו 47 קורבנות אלימות ופשיעה בחברה הערבית

47 ערבים פלסטינים קיפחו את חייהם בנסיבות הקשורות לאלימות ופשיעה במחצית הראשונה של שנת 2022. זאת בהשוואה ל-52 קורבנות בתקופה המקבילה אשתקד. כך מדווחת היום (שבת) עמותת יוזמות אברהם.

מפילוח המקרים שביצעה עמותת יוזמות אברהם, עולה כי בחציון הראשון של השנה, רוב (62%) הקורבנות הם בני 30 ומטה. הקורבן הצעיר ביותר היה עמאר חג׳יראת בן ה-4 מביר אלמכסור. ברוב המקרים (81%) הקורבן נהרג באמצעות כלי יריה. מתוך 47 הקורבנות, 6 הן נשים.

ארכיון. צילום: דוברות המשטרה

נתונים במספרים:

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

📍מספר הקורבנות בחציון הראשון עומד על 47; במחצית הראשונה של 2019 היו 32, של 2020 היו 41, ושל 2021 היו 52.

📍45 ערבים פלסטינים אזרחי המדינה ועוד 2 שאינם אזרחים קיפחו את חייהם. קורבן אחד קיפח את חייו בנסיבות הקשורות לפעילות משטרתית.

📍29 מהקורבנות היו עד גיל 30 (כולל). הקורבן הצעיר ביותר היה בן 4 במותו, והמבוגר ביותר היה בן 55.

📍38 מהקורבנות נורו למוות.

📍10 מהקורבנות הם מהערים המעורבות.

📍6 מהמקרים בלבד פוענחו (כלומר, הוגשו כתבי אישום).

בעמותת יוזמות אברהם אומרים כי "התכנית הלאומית למיגור הפשיעה בחברה הערבית, "מסלול בטוח", החלה לפעול, אולם לצידה דרוש טיפול רחב בגורמי העומק: חינוך, תעסוקה לצעירים חסרי מעש, שירותי בנקאות ונגישות להון, תכנון ובנייה, פתרון למצוקת הדיור, ושיפור בתשתיות. הטיפול באלימות ופשיעה, הן בשיטור והן בגורמי העומק, צריך להיעשות יחד עם החברה הערבית – ולא מעליה או נגדה, כפי שאכן נעשה."

עוד ציינו בעמותה כי "על ממשלת ישראל להשלים את התוכניות הממשלתיות לטיפול בתופעת האלימות והפשיעה בחברה הערבית ולמצות את התקציבים שהוקצו עד השקל האחרון."

*הנתונים מתייחסים לקרבנות עד סוף יוני. אתמול, (01/07/2022), היום הראשון של החציון השני, שני אנשים נוספים קיפחו את חייהם.

Back to top button