מבזקיםצבא וביטחון

תא"ל קובי מנדלבליט נכנס לתפקיד הצנזור הצבאי הראשי

בבסיס הקריה בתל אביב נערך היום (חמישי) טקס ההחלפה של הצנזור הצבאי הראשי במעמד שר הביטחון בני גנץ ובהשתתפות הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי. לתפקיד הצנזור הצבאי הראשי נכנס תא"ל קובי מנדלבליט, שהחליף את תא"ל דורון בן ברק.

מדברי שר הביטחון בני גנץ בטקס ההחלפה: "ישראל היא מדינת ייחודית שיש בה דמוקרטיה חזקה, ולצד זאת היא מוקפת באתגרים ביטחוניים וסביבה מורכבת. האתגרים האלו משתנים, אך הצורך להגן על המדינה נשאר בתוקף. דורון, עשית רבות בכדי להתאים את הצנזורה לאתגרים הטכנולוגיים, המבצעיים וגם התרבותיים. אני מבקש להודות לך על הדרך הממלכתית שבה פעלת בתפקיד המורכב הזה תוך ביצוע האיזונים הנדרשים. קובי, אני בטוח בהצלחתך. הניסיון שצברת לאורך השנים משמעותי, והשכל הישר שלך יאפשר לך להמשיך ולהתנהל ברגישות הראויה בתפקיד החשוב הזה".

הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי נשא דברים בטקס: "דורון, אתה איש אוהב המדינה, אוהב המקצוע ואוהב הצבא – ניתן לראות זאת לאורך שירותך הצבאי. ביצעת את תפקידך נאמנה ויחד עם הגוף עליו פיקדת, מנעת לא פעם נזק רב. קובי, אין לי ספק שתבצע את התפקיד באחריות ובשימוש נכון בשיקול הדעת. אני בטוח שמקצועיותך תוביל אותך להצלחה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מדברי הצנזור היוצא, תא"ל דורון בן ברק: "שאלת היסוד של צנזורה בדמוקרטיה נותרה בעינה – כיצד לשמור על סודות המדינה ולא פחות חשוב מכך על חופש הביטוי. האתגר הוא להתאים את הצנזורה לאתגרי השעה, כדי לשמור על הרלוונטיות שלה בעידן שבו אנו נמצאים בכדי להגן על מדינת ישראל. המציאות השתנתה, ואיתה גם התפקיד שלנו. סיום התפקיד הוא גם סיום השירות שלי בצה"ל אחרי 31 שנים. היתה לי הזכות לפקד על מאות קצינים וחיילים וללמוד ממפקדים. אני אסיר תודה על הזכות שנפלה בחלקי".

מדברי הצנזור הנכנס תא"ל קובי מנדלבליט: "אני מבקש להביע הוקרה ולהודות לשר הביטחון, לרמטכ"ל ולראש אמ"ן על האמון בי לתפקיד המורכב והמשמעותי הזה שנמצא 'בין השמשות'. אמלא אותו בנאמנות ובמסירות, ואמשיך את הדרך שבנה תא"ל דורון בן ברק יחד עם אנשי היחידה האיכותיים".

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח