טכנולוגיהמבזקים

הסוף להטרדות ועושק קשישים: צרכנים יוכלו להירשם למאגר "אל תתקשרו אלי"

ועדת הכלכלה אישרה את התקנות שמוציאות לדרך את מאגר "אל תתקשר אלי"; היו"ר ביטון: התקנות נועדו למנוע את העושק הבלתי נסבל של הקשישים • התקנות יכנסו לתוקף ב-1 בינואר 2023 ואיתן החובה על בעלי העסקים שלא לשלוח הודעות למי שביקש להיכלל במאגר – הרשות להגנת הצרכן הודיעה כי המאגר יחל לפעול כבר בנובמבר הקרוב

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ מיכאל ביטון, אישרה היום (חמישי) את התקנות שהגיש משרד הכלכלה מתוקף חוק הגנת הצרכן, שנועדו לאפשר פעולתו של המאגר להגבלת פניות שיווקיות.

היו"ר ביטון ציין, כי "התקנות נועדו למנוע את המצב הבלתי נסבל של עושק קשישים ע"י בעלי העסקים", ובירך את שרת הכלכלה, אורנה ברביבאי, שהגישה את התקנות ואת השרה לשוויון חברתי, מרב כהן, שפעלה לקידומן ואישורן כפעילה חברתית עוד לפני שנבחרה לכנסת.

התקנות מוציאות לפועל חקיקה שאישרה הוועדה בכנסת הקודמת, שנועדה להקים מאגר של מספר טלפון של צרכנים שיאסר להתקשר אליהם לבצע שיחות שיווק מרחוק – "אל תתקשרו אלי", שנועדה לסייע לצרכנים המוחלשים לעמוד בפני הצעות שיווק אגרסיביות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

התקנות מסדירות את אופן השימוש של בעלי העסקים והצרכנים במאגר, וקובעות את ההוראות לרישום והסרה של מספר טלפון במאגר והאופן בו בעלי עסקים יכולים לבצע בירור במאגר. כמו כן, התקנות מסדירות הקמת מוקד תמיכה שתנהל הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן, לטיפול בפניות של עוסקים וצרכנים. את המאגר תפעיל הרשות להגנת הצרכן, והחובה להשתמש בו תיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2023. עם זאת, נציגת הרשות להגנת הצרכן, עו"ד אילנה מזרחי, מסרה כי הרשות תהייה מוכנה להפעלת המאגר כבר ב-1 בנובמבר הקרוב.

צרכן שרוצה שלא לקבל הצעות שיווקיות יוכל להכניס את מספר הטלפון שלו למאגר "אל תתקשרו אלי" בדרכים הבאות: באמצעות פנייה למספר טלפון ייעודי, שליחת טופס מקוון או באמצעי דיגיטלי אחר שיפורסם באתר הרשות. לפני הרישום במאגר או ההסרה מהמאגר תבצע הרשות הליך לוודא שהפעולה נעשית על דעת הצרכן. כמו כן, בעלי עסקים המבצעים פניות שיווקיות יהיו חייבים לבדוק אם מספר טלפון של צרכן מופיע במאגר בפרק זמן שלא יעלה על 15 הימים שקדמו למועד הפנייה השיווקית.

צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח