מבזקיםמשפטי/פלילי

תושבי מבשרת ציון ועפולה נעצרו בחשד למתן הלוואות בריבית וגביית כספים

מירושלים ועד עפולה: בתום חקירה ממושכת, המשטרה חשפה ופענחה מעשי סחיטה בכוח ואיומים על לווים וחייבי כספים. לאחר מעצרים של המעורבים, הוגשה נגד החשוד המרכזי הצהרת תובע לקראת כתב אישום.

בחודשים האחרונים התנהלה חקירה סמויה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים, בעקבות חשדות שעלו לביצוע עבירות סחיטה בכוח ואיומים.

בתקופה זו אספו חוקרי ימ״ר ירושלים ממצאים וראיות וגבו עדויות מ-15 אזרחים שעל פי החשד לוו כספים מחשודים במעשי סחיטה ואיומים. לפני כשלושה שבועות החקירה הפכה לגלויה, ונעצר החשוד המרכזי, בן 57 בביתו במבשרת ציון. בחיפוש שערכו בלשי ימ״ר ירושלים בביתו ובמקומות נוספים, נתפסו צ׳קים עם סכומי כסף גדולים, ששימשו בין היתר, כבטחונות של מלווים.

הצ׳קים שנתפסו. צילום: דוברות המשטרה

במסגרת החקירה חשפו חוקרי המשטרה כי החשוד עסק במתן הלוואות בריבית וגביית כספים, תוך שהוא משתמש באיומים ואלימות כלפי חייבים לו ולאחרים. על פי החשד העבירות בוצעו בעיקר באזור ירושלים ובאזור עפולה והסביבה. מעצרו של החשוד הוארך מעת לעת בבית המשפט.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בתוך כך, לפני כשבוע וחצי נעצר על ידי בלשי ימ״ר ירושלים חשוד נוסף, בן 31 תושב עפולה. על פי החשד החשוד היה שותף למערך הלוואות בריבית באזור עפולה, וביחד עם החשוד המרכזי גבה בכוח ובאיומים כספים מחייבים.

מהחקירה שנוהלה בימ״ר ירושלים, עולה כי באחד המקרים שהתרחש מוקדם יותר השנה בעפולה, נפגשו החשודים שנעצרו עם אחד הלווים והחשוד המרכזי הכה אותו בדרישה לתשלום ההלוואה. מהחקירה עולה כי במקרה אחר באזור ירושלים, איים החשוד המרכזי על משפחתו של לווה אחר והשתמש נגדו בכוח.

עם סיום החקירה במשטרה, הוגשה השבוע נגד החשוד המרכזי הצהרת תובע לקראת כתב אישום ומעצרו הוארך עד למחר (1.7). בימים הקרובים צפויה הפרקליטות להגיש נגדו כתב אישום בגין עבירות סחיטה בכוח וסחיטה באיומים. כמו כן, החשוד השני שנעצר, נשלח למעצר בית והכוונה להגיש גם נגדו בהמשך כתב אישום.

"משטרת ישראל תמשיך לפעול לפענוח עבירות סחיטה ואיומים ולמיצוי הדין נגד עבריינים המעורבים בעבירות אלימות ובריונות למען שלום הציבור ובטחונו. לצד זאת, אנו קוראים לציבור שלא ליטול הלוואות מעבריינים או גורמים פליליים אחרים, ולפעול במסגרת החוק לקבלת הלוואות ע״י רשויות ומוסדות מוסדרים ומוסמכים למתן הלוואות." נמסר מהמשטרה.

אילוסטרציה

Back to top button