מבזקיםצבא וביטחון

פיגוע ירי בשומרון: מח"ט שומרון ושני מתפללים יהודים נפצעו קל בקבר יוסף

במהלך כניסת מאות מתפללים הלילה (חמישי) למתחם קבר יוסף בעיר שכם שבמרחב החטיבה המרחבית שומרון, נפתחה אש מאסיבית על ידי מחבלים חמושים לעבר מתחם הקבר.

לוחמי צה"ל השיבו באש לעבר מקורות הירי וכתוצאה מירי החמושים, נפצעו שני אזרחים.

בנוסף, מפקד החטיבה המרחבית שומרון, אלוף-משנה רועי צוויג פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים לאחר שנפגע ככל הנראה מרסיס ומצבו מוגדר קל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כוחות צה״ל פינו את כלל האזרחים ממתחם הקבר אל מחוץ לעיר שכם.

הופץ ברשתות החברתיות. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים
הופץ ברשתות החברתיות. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים
הופץ ברשתות החברתיות. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים
צילום: ציון ביטון
צילום: ציון ביטון

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון: "ראינו בשידור חי את האלימות והרצחנות הברבריות של ה'רשות הפלסטינית', שיורים במתפללים בקבר יוסף, זמן קצר לאחר ששברו ושרפו את המקום. אנחנו עם ישראל, מתמודדים מול הברבריות של הרשות הפלסטינית, ואנחנו ננצח אותה. אנחנו מחזקים את חיילי צהל, את מח"ט שומרון אל"מ רועי צוויג, את כל האזרחים שהגיעו לשם. אנחנו נחזור לקבר יוסף בצורה מלאה, רק צה"ל מסוגל לשמור על המקום הזה, פיגועים יכולים להתאפשר כי הממשלה לא נותנת לצה"ל לחזור לשם. אנחנו לא נוותר על האחיזה בקבר יוסף, אנחנו מחזקים את חיילי צהל ואנחנו ננצח את הטרור הברברי של ה'רשות הפלסטינית'."

צילום: מועצה אזורית שומרון

דגן שיבח את מח"ט שומרון, אל"מ רועי צוויג ואמר: "מח"ט שומרון אל"מ רועי צוויג, סירב לטפל בפציעתו ואפילו לבדוק אותה, לפני שסיים את פינוי כלל המתפללים בצורה בטוחה. הוא גיבור אמיתי, ואני מצדיע לו בשם כל עם ישראל."

צילום: מועצה אזורית שומרון

ממועצת יש״ע נמסר בתגובה לפיגוע הלילה בקבר יוסף כי "הפיגוע הנורא הלילה חייב להדליק נורה אדומה אצל מקבלי ההחלטות. ירי מקלעים על יהודים בעת תפילה במקום הקדוש הוא חציית מדרגה של שפל מוסרי שמעיד על איבוד ההרתעה. אך שום ירי ואלימות ערבית לא יכניע אותנו, נמשיך להתפלל במקומות הקדושים. אנחנו מודים לצה״ל וכוחות הביטחון, ובראשם אל״מ רועי צוויג שפעל בגבורה ובנחישות במקום. אנחנו שולחים לו ולפצועים החלמה מהירה ודורשים התערבות מדינית בנושא. צה״ל חייב לחזור לאתר קבר יוסף ולשמור על המקום הקדוש."

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "אירוע כזה צריך להסתיים עם עשרה מחבלים הרוגים. הפגנת חולשה, פגיעה במשילות ובהרתעה במשך תקופה ארוכה מול האויב מגבירה את הטרור ורק מענה נחוש חזק ובלתי מתפשר יביא לשקט. הטרור לא אמור להרתיע אותנו, אלא להפך לחזק אותנו להתאחד מולו ולהילחם על זכותנו להגיע לכל מקום בארץ ישראל, ארץ אבותינו".

ח"כ בן גביר הוסיף: "מאחל רפואה שלמה למח"ט שומרון אל"מ רועי צוויג ולחיילים הפצועים".

יו"ר מפלגת נעם ח"כ אבי מעוז (הציונות הדתית) אמר בתגובה כי "אחרי שנה של שיתוף פעולה עם התנועה האסלאמית ואויבי ישראל, שנה של רפיסות וחולשה של ממשלת בנט-לפיד-עבאס הטרור הערבי ממשיך להרים את ראשו. מיד כשנקים ממשלה יהודית-לאומית נדאג לחסל את הטרור ולהשיב את השקט והביטחון בכל רחבי ארץ ישראל."

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות של תכני המדיה המגיעים לידנו. אם זיהיתם בפרסומים שלנו צילום שאתם בעלי הזכויות בו, אנא פנו אלינו על מנת להעניק לכם קרדיט ראוי או לחילופין להפסיק את השימוש בו. לפניות באמצעות הדוא"ל: [email protected]

Back to top button