מבזקיםצבא וביטחון

הסתיים קורס קציני מערך ההגנה האווירית: "ההגנה על מדינת ישראל הופכת להיות מאתגרת"

קורס קציני מערך ההגנה האווירית הסתיים היום (רביעי) ו – 20 צוערים וצוערות קיבלו את דרגות הקצונה שלהם.

במסגרת השלמת הקצונה בת 15 שבועות, הוכשרו הצוערים והצוערות במגמות לארבע מערכות הנשק במערך: כיפת ברזל, קלע דוד, חץ ויהלום ולאחריה ישתלבו כקצינים לוחמים במערך ההגנה האווירית. במהלך ההשלמה למדו והתמחו בתהליך היירוט והתנסו בפריסת סוללות המערך בתרחישים שונים.

לבוגרי הקורס הוענקו דרגות סגן-משנה וסיכת ה״העטלף״ הייחודית לקציני מערך ההגנה האווירית. מערך ההגנה האווירית הינו מערך מבצעי שתפקידו להגן על העורף הישראלי ועל נכסיה האסטרטגיים של מדינת ישראל מול איומי ירי שונים על מנת לשמר רציפות תפקוד של צה״ל והעורף הישראלי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אנשי מערך ההגנה האווירית ימשיכו במילוי תפקידם ובשמירה והגנה על שמי המדינה בכל עת. טקס סיום הקורס נערך במעמד מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, מפקד מערך ההגנה האווירית, תת אלוף גלעד בירן, משפחות הבוגרים ומפקדים נוספים.

מדברי מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר: "ההגנה על מדינת ישראל הופכת להיות מאתגרת ותובענית מיום ליום. איומים חדשים, זירות נוספות, תוכניות אויב יותר נועזות ומגוונות – ביטוי לנחישותו של האויב לחצות למרחב מדינת ישראל ולפגוע בה בין אם בטילי שיוט וכלי טיס בלתי מאויישים, בין אם בנשק תלול מסלול מדויק. כנגד איומים אלו – ניצבים אתם, מערך ההגנה האווירית של חיל האוויר – שאנו כה גאים בו".

מדברי מפקד מערך ההגנה האווירית, תת-אלוף גלעד בירן: "בוגרים ובוגרות יקרים, בתום החגיגות, תקבלו על עצמכם עול ואחריות גדולים: להוביל משימות ואנשים בהגנ״א על הבית – הבית הפרטי של כל אחת ואחד מאיתנו והבית הלאומי של העם היהודי בארץ ישראל. בעוד דקות ספורות יחשוף מפקד החיל את דרגות הקצונה על כתפיכם. בכך, תצטרפו לקבוצת המפקדים בחיל האוויר המבטיחים את קיומה של המדינה ואת ביטחון אזרחיה. אנחנו המפקדים סומכים עליכם ובוטחים בכם. היו נכונים לאתגר, קחו פיקוד והובילו לניצחון!"

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח