מבזקיםפוליטי / מדיני

נאום הפרישה של בנט: "אסור שכל אחד מחצאי העם ירגיש באבל כשהחצי השני מקים ממשלה"

ראש הממשלה, נפתלי בנט, נשא לפני זמן קצר (רביעי) נאום בו הוא מודיע על פרישתו מהחיים הפוליטיים לעת עתה ועל העברת הנהגת מפלגת ימינה לידי איילת שקד.

בפתח דבריו התייחס בנט לסיום תפקידו כראש ממשלה ואמר: "אזרחי ישראל. בעוד זמן קצר אסיים את תפקידי כראש ממשלת ישראל ואעביר את מקל השליחים לחברי, יאיר לפיד. אמשיך לסייע ולעזור לו במסגרת תפקידי כראש ממשלה חלופי ככל שיידרש. הצלחתו היא הצלחת המדינה. העברת התפקיד תהיה מקצועית ומסודרת. טובת המדינה, וטובתה בלבד, לנגד עיני. כך היה. וכך יהיה. אני מבקש גם לעדכן אתכם שאין בכוונתי להתמודד בבחירות הקרובות, אבל אני אשאר חייל נאמן של הארץ הזו, אותה שירתתי כל חיי כלוחם, כקצין, כשר וכראש הממשלה שלכם."

עוד הוסיף בנט ואמר: "מדינת ישראל היא אהבת חיי. לשרת אותה זה היעוד שלי. אני מסיים היום מעל שנה בשליחות למענכם כראש הממשלה. אין עבודה קשה מזו אך גם אין זכות גדולה מזו. אני משאיר אחרי מדינה משגשגת, חזקה ובטוחה. הממשלה בראשותי הספיקה לעשות בשנה – מה שממשלות רבות לא עשו בקדנציה שלמה. מדינת ישראל חזרה להיות מנוהלת. הבאנו שקט לדרום, כזה שלא היה שנים, החזרנו מאות אלפי מובטלים לעבודה, התגברנו על שני גלי קורונה ללא סגרים, נלחמנו בנחישות מול גל טרור ויכולנו לו, העלינו את שכר החיילים האהובים שלנו, והבהרנו לאויבנו שמי ששולח מחבלים לתל אביב, ישלם את המחיר בביתו שלו. בקרוב יהיו בשורות חשובות נוספות בתחומים שנוגעים לעתידנו ולעוצמתנו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנט התייחס לבוחרים הימניים שתקפו אותו בשנה האחרונה ואמר: "דבר אחד צר לי, וזה שהרבה מאד ישראלים טובים שנציגיהם נותרו באופוזיציה, הרגישו בשנה החולפת שחרב עליהם עולמם. שמעתי את הקולות. אני מכבד אותם. וכשכואב לאזרח ישראלי, כואב לי. כל קבוצה בישראל תהיה לפעמים בקואליציה ולפעמים באופוזיציה, אנחנו צריכים ללמוד לקבל את זה. זה הסדר הנכון. אסור שכל אחד מחצאי העם ירגיש באבל כשהחצי השני מקים ממשלה. והכי טוב בעת הזאת – ששני החצאים יקימו יחד ממשלה גדולה וטובה. שאפתי כראש ממשלה לדאוג לכלל אזרחי ישראל, ללא קשר למי הם הצביעו. אני מאושר שהצלחתי להעניק ביטחון ושקט הן לתושבי שדרות שרובם מצביעים ימין, והן לחברי קיבוצי העוטף שרובם מצביעים מרכז ושמאל. הרי מחבלי חמאס אינם מבדילים בין ישראלים מימין או משמאל. "

בנוסף, פנה בנט לאזרחי ישראל ואמר: "אזרחים יקרים, הוכחנו השנה שאנשים עם דעות שונות יכולים לעבוד יחד. אף אחד לא צריך לוותר על עמדותיו, אבל בהחלט אפשר וגם הכרחי להניח בצד, לזמן מה, ויכוחים אידיאולוגיים ולדאוג לכלכלה, לביטחון ולעתיד של אזרחי ישראל. הוכחנו שיש טוב משותף. אני מבקש גם בעת הזו להזכיר לעצמנו: רק ביחד ננצח. אם נהיה מפולגים, פשוט לא נהיה. אם נהיה מאוחדים, אף אחד לא יוכל לנו. בואו נהיה טובים אחד לשני. בואו נקשיב. בוא נלמד להכיר ולכבד במקום לשנוא: "הִגִּיד לְךָ אָדָם מַה-טּוֹב, וּמָה יְהוָה דּוֹרֵשׁ מִמְּךָ, כִּי אִם-עֲשׂוֹת מִשְׁפָּט וְאַהֲבַת חֶסֶד וְהַצְנֵעַ לֶכֶת עִם-אֱלֹהֶיךָ"."

לסיום, הודה בנט לקרובים לו ואמר: "אני מבקש להודות לאשתי גילת ולילדיי יוני, מיכל, אביגיל ודוד – ששילמו מחירים כבדים בשנה החולפת. לאמא שלי, מירנה בנט, שהיא דמות המופת של חיי. אני מבקש להודות לשרי הממשלה. אני מבקש להודות במיוחד לשותפתי לדרך שרת הפנים, איילת שקד שתקבל לידיה את הנהגת המפלגה, אני בטוח שתצליח להובילה לטובה. אני רוצה גם להודות לשר הדתות הטוב שהיה כאן, מתן כהנא, על חברות של 32 שנה ועל אומץ לב בביצוע רפורמות ועל אופטימיות נצחית. אני מודה גם לחברי הכנסת, אביר קארה ושירלי פינטו שעמדו לצדי גם כשהיה קשה. מעל לכל – אני מודה לקדוש ברוך הוא. גם כשהלכתי בגיא צלמוות לא ראיתי רע, כי ה' היה עימדי. חברים – לכל זמן. עתה הזמן שלי להתרחק מעט. להביט על הדברים מבחוץ. הזמן ישקיט הכל, אני הולך לי לדרכי – היו שלום, אני הייתי עמכם, ופי מלא תודה".

צילום: קובי גדעון/ לע"מ
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח