בריאותמבזקים

האם שלחה מייל והצילה את חיי בתה הפעוטה, "אחד מהמקרים הקשים שראינו"

י', בת שנתיים מירושלים סבלה מהתופעות הנפוצות ביותר בפעוטות שכללו חום וחולשה, אלא שכעבור יומיים החלה להופיע גם אדמומיות משונה על רגלה. בתחילה זו לא עוררה דאגה רבה, אך כעבור 24 שעות הנקודות החשודות הלכו והתפשטו לאזורים נרחבים יותר בגופה. אמה של י', לא חשבה שמדובר בתופעה מסוכנת אך החליטה, ליתר בטחון להתייעץ עם רופא המשפחה ושלחה את תמונתה למייל שלו ובכך הצילה את חייה.

רופא המשפחה נבהל והורה להזמין אמבולנס דחוף ובמקביל שלח את התמונה לד"ר גיורא וייזר, מנהל המחלקה לרפואה דחופה (מיון) ילדים בשערי צדק. לדבריו, האדמומיות לא הותירה מקום לספק, יש סימן לזיהום נרחב ומסכן חיים. ואכן בהוראת הרופא הזעיקה האם אמבולנס שהבהיל את הפעוטה למחלקה לרפואה דחופה במרכז הרפואי שערי צדק.

"ביום רביעי י' סבלה מחום, לא אכלה הרבה, ישנה בעיקר והקיאה מדי פעם. בערב ראינו כמה נקודות, אבל ממש לא היינו בטוחים". מגוללת האם את סיפורה. "בבוקר היא התעוררה עם נקודות אדומות במקומות מסוימים בגוף, אכלה וחזרה לישון. אפשרנו לה לנוח. לאחר מספר שעות גופה החל לרעוד בגלל החום הגבוה, אך עדיין נשמה בכוחות עצמה ללא סימנים נוספים של מצוקה, לא שיערנו שמדובר באירוע חמור כל כך. כשקיבלתי את ההודעה שעלינו לפנות למיון, הזמנתי אמבולנס שהגיע מיד ופינה אותה יחד עם אביה לשערי צדק, כשי' הגיעה לבית החולים כבר לא הייתה מסוגלת לנשום בכוחות עצמה והייתה במצב של שוק. הרופאים המתינו לה שם".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עם הגיעה לשערי צדק צוות המחלקה לרפואה דחופה ילדים כבר היה ערוך לקלוט את י' באופן מידי, למתן טיפול משולב של אנטיביוטיקה , נוזלים ואדרנלין, לייצוב מצבה ולבירור מקיף שאיתר זיהום מפושט ומתקדם שאיים על חייה.

ד"ר אמיר זילכה, רופא בכיר ביחידה לטיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי שטיפל בפעוטה אמרה כי "24 השעות הראשונות היו השעות הקריטיות ולאחר יממה במהלכה קיבלה טיפול אינטנסיבי מצבה החל להתייצב. הודות למייל ששלחה האם, הצוות החל במתן טיפול מידי. אלו מסוג המצבים ברפואה שבהם חייבים להקדים את הטיפול לפני הבירור. אם הייתה מגיעה יותר מאוחר כבר לא היה את מי להציל. אנו מטפלים במקרים בודדים כאלה בשנה וזה אחד מהמקרים הקשים שראינו".

לדבריו של ד"ר ז'אק בראון מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי שערי צדק, מדובר בפריחה ייחודית ולא שגרתית שהצוות הרפואי מכיר את משמעותה והסיכונים שכרוכים באותה מחלה. הפריחה השכיחה והנפוצה שמופיעה לעיתים אצל פעוטות וילדים ונעלמת בלחיצה אינה מסוכנת ונגרמת בדרך כלל כתוצאה מהתרחבות של כלי הדם . אך הפריחה הזו, שעמה הגיעה הפעוטה (ושאיננה נעלמת בלחיצה על העור) הצביעה על זיהום מפושט ומסכן חיים. י' כבר שוחררה מהמחלקה לטיפול נמרץ ותזדקק לשיקום, ואנו שמחים שהיא הגיעה בזמן ומאחלים לה רפואה שלמה והצלחה בהמשך השיקום. אין ספק שהשימוש בתקשורת הדיגיטאלית עם הרופא קיצר מאוד את הגעתה של י' לבית החולים ואת הטיפול בה ובכך הציל את חייה״.

"קשה היה לדמיין שמצבה ידרדר כך, אנחנו ברי מזל שזה הסתיים ככה. אנו מודים לצוות במרכז הרפואי שליווה אותנו ברגעים הקשים ומודים לה' על הנס הגדול". סיכמה האם.

צילום: שערי צדק
Back to top button