מבזקיםמשפטי/פלילי

המסלול הוסת בשל איומים על חיי המשתתפים, בג"צ יכריע אם יחזור לתוואי המקורי

היום (רביעי) בשעה 11:30 יתקיים בבית המשפט העליון דיון בעתירה שעניינה שינוי תוואי מצעד הגאווה במצפה רמון, בפני הרכב השופטים: אב"ד המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, השופט עוזי פוגלמן, השופטת דפנה ברק-ארז, השופטת רות רונן.

בתחילת השבוע הגישו מיכל רומי תושבת מצפה רמון, תנועת ישראל חופשית ועמותת קשת עתירה לבג"ץ נגד החלטת המשטרה לשנות את תוואי מצעד הגאווה במצפה רמון לשולי העיר. בסוף מאי פנו המארגנים למשטרה, נענו בחיוב אולם סמוך לאירוע עודכנו כי בשל "ודאות קרובה לפגיעה קשה ורצינית בשלום הציבור ובסדר הציבורי בחלק מהתוואי המקורי"- המשטרה חוזרת בה מהחלטתה.

במקביל, אנשי ישיבת "מדברה כעדן" של הרב צבי קוסטינר שרצו להפגין נגד המצעד הגישו בקשה לקיים הפגנת נגד בתוך מתווה המצעד המקורי, ובקשתם אושרה. קהילת הלהט"ב במצפה רמון נמצאת בשבועות האחרונים תחת מתקפה כשמחולקים נגדה פלייארים, מרוססים כתובות נאצה ומתקבלים איומים של ממש ברשתות החברתיות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
פרסומים שחולקו בעיר 2022
גרפיטי קוקסינלים החוצה 2022. צילום: שי שדה, מצפה רמון

מצעד הגאווה הראשון במצפה רמון יצא לדרך בשנה שעברה. המצעד הקודם היה תגובה של הקהילה לאחר שנחשף שלא רק שראש המועצה התנגד לקבלת תקציב מהמשרד לשוויון חברתי, הוא המשיך והוציא מכתב בו הסביר ופירט את טענותיו כי אין קהילה גאה ואין דגל גאווה. לפני כחודש, המשיך הרב צבי קוסטינר בדברי השטנה כשתועד קורא: "לא להתבייש! לקחת אומץ! איפה שאתה עובד, תגיד – להט"בים הביתה! הומואים הביתה! זה רשע רשע רשע ועוד רשע! מי שיודע כמה אלימות יש שם, כמה פגיעות מיניות. רשעים! רשעים! להילחם!"

המצעד בשנה שעברה צילום: שמעון בוקשטיין
המצעד בשנה שעברה צילום: שמעון בוקשטיין

מיכל רומי, לסבית תושבת מצפה רמון ואחת ממארגנות המצעד: "דווקא בימים כאלו, כאשר בארה"ב אוסרים על הפלות ובנורווגיה יורים בחברי הקהילה הגאה, גם כאן בישראל נרמסות זכויות אדם בסיסיות. הקהילה החרד"לית במצפה רמון היא קבוצת שוליים קיצונית שהפכה להיות לגיטימית ביישוב ומקבלת רוח גבית מראש המועצה רוני מרום. שוב משתיקים את זכויות הקהילה במצפה רמון, לנוכח בריונות ואיומים של קיצוניים. הדמוקרטיה תחת מתקפה ולא נוכל לוותר על הזכות הבסיסית לצעוד בליבה של מצפה רמון, הבית שלנו".

מיכל רומי, מצפה רמון. צילום: יח"צ

עורכי הדין חגי קלעי ועדיה שיינוולד: "המצב שבו פוגעים בחופש ההפגנה וההתקהלות של קהילת הלהט"ב, מאחר שקבוצה אחרת ביקשה לערוך אירוע במתווה ההפגנה מתוך מטרה לסכלו, אינו סביר. למוחים נגד המצעד אין זכות לדחוק את קהילת הלהט"ב לשולי העיר ומחוצה לה, ואנו תקווה כי בית המשפט יורה למשטרה לאשר את קיומו של המצעד במסלולו, תוך נקיטת יד קשה אל מול גילויי הסתה אלימה".

אורי קידר, מנכ"ל ישראל חופשית: "המארגנות והמארגנים פעלו על פי הספר כאזרחים שומרי חוק, המשטרה צריכה להוכיח כעת שהם גם שווים לו. מובילי מצעד הגאווה פעלו בכל הדרכים המקובלות, ובסופו של דבר נדחקו לשוליים בגלל לחץ בריוני של קבוצה קיצונית. המשטרה חייבת להגן על ביטחונם של משתתפות ומשתתפי המצעד, לאפשר לו לצעוד במסלול המקורי ולא להרכין ראש בפני האלימות."

הבן שלי הומו אז מה? צילום: אור צדקה

עתירה שעניינה שינוי תוואי מצעד הגאווה במצפה רמון – שידור חי מבית המשפט העליון

Back to top button