חדשות הארץמבזקים

יו"ר זק"א לשעבר, יהודה משי זהב הלך לעולמו בגיל 62

היום (רביעי) לפנות בוקר הלך לעולמו בגיל 62 יו"ר זק"א לשעבר, יהודה משי זהב במרכז הרפואי הרצוג בירושלים.

מבית החולים נמסר כי בימים האחרונים חלה התדרדרות במצבו הרפואי והבוקר כאמור נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

יהודה משי זהב. צילום: משה מילנר, לע"מ

ב-2 במרץ 2021, שר החינוך דאז, יואב גלנט, הודיע כי יו"ר זק"א, יהודה משי זהב יקבל את פרס ישראל על תרומתו המיוחדת לחברה ולמדינה. ההודעה גררה תגובות רבות ברשתות החברתיות וכבר באותו החודש התפרסם בעיתון "הארץ" תחקיר ובו עדויות על עבירות מין לכאורה שביצע בגברים ונשים, ילדים וילדות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יש לציין כי בנימוקי הוועדה למתן הפרס למר זהב נכתב כי הפרס ניתן לו על "על תרומתו יוצאת הדופן הן לקידום הסיוע באירועי אסון והן על פועלו לחיזוק האחדות וקירוב לבבות בחברה הישראלית. במשך שלושה עשורים עומד יהודה משי זהב בראש ארגון זק"א, שהפך לזרוע חיונית במאמצי חילוץ, הצלת חיים וזיהוי באירועי אסון בארץ ובעולם ומהווה דוגמה ומופת לרוח ההתנדבות בחברה הישראלית על כל גווניה. יהודה משי זהב מקדיש את חייו לאחדות ישראל מתוך תחושת שליחות ואמונה אמיתית בצורך בבניית גשרים ובקיום שיח בין כל מגזרי החברה כמפתח לחיים משותפים במדינת ישראל".

ב-22 באפריל, כחודש לאחר פרסום התחקיר בעיתון "הארץ" וההכחשה הגורפת של משי זהב לחשדות כלפיו, הוא ניסה לשים קץ לחייו בביתו בירושלים. חובשים ופאראמדיקים של מד"א פינו אותו לבית החולים שערי צדק תוך כדי פעולות החייאה כשמצבו אנוש. בנו של משי זהב הוא מי שהזעיק את כוחות ההצלה למקום. באותו היום, שעות ספורות לאחר מכן, שודר בטלוויזיה תחקיר "עובדה" שחשף עדויות חדשות נגדו.

שנת 2021 הייתה השנה הקשה ביותר בחייו של יהודה משי זהב, זאת לאחר שאיבד את אביו, הרב מנחם מנדל משי זהב ז"ל שבוע לאחר שאמו נפטרה מסיבוכי נגיף הקורונה ואחיו חודש לפני כן כתוצאה ממחלת לב.

Back to top button