בריאותמבזקים

בשורה לחולים: תוספת מכשור רפואי למען קיצור התורים

ועדת הבריאות של הכנסת אישרה לפני זמן קצר (שלישי) תוספת של 28 מכשירים רפואיים מיוחדים חדשים למערכת הבריאות, על פי הסיכום של שר הבריאות ניצן הורוביץ עם שר האוצר אביגדור ליברמן. תוספת המכשירים תשפר את הנגישות לבריאות בפריפריה ותביא לקיצור תורים לבדיקות בכל הארץ.

יתווספו למערכת הבריאות:
– 13 מכשירי CT
– 9 מכשירי MRI
– 2 רובוטים לניתוחים מורכבים
– 4 תאי לחץ ומכשירים נוספים.
עוד סוכם על הסרת המגבלה על הצטיידות במכשירי CT דנטלי.

מדובר בגידול של עשרות אחוזים במספר המכשירים המיוחדים, מהלך שישפר משמעותית את הנגישות והזמינות לשירות רפואי מתקדם בפריפריה ובאזורים שסובלים מפערים בשירותי בריאות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר הבריאות ניצן הורוביץ מסר: ״אנחנו ממשיכים את המהפכה בבריאות ומעצימים את הבריאות הציבורית בכל הארץ, בדגש על צמצום הפערים בפריפריה. אין שום סיבה שבפריפריה לא יקבלו את השירות הרפואי המתקדם ביותר. בזכות המהלך הזה, רבבות ישראלים יוכלו לעבור בדיקת MRI או CT מהר יותר וקרוב יותר לבית. גם במרכז יקוצרו התורים הארוכים. תודה לשר האוצר ליברמן וליו״ר ועדת הבריאות חה״כ עידית סילמן על ההתגייסות והתרומה למהלך החשוב הזה״.

שר האוצר אביגדור ליברמן מסר: ״אני שמח שהספקנו להעביר את הצעד החשוב הזה שיאפשר ייעול משמעותי במערכת הבריאות וקיצור תורים. בשנה האחרונה חיזקנו משמעותית את מערכת הבריאות בדגש מיוחד על הפריפריה. "העיקר הבריאות" לא נשארה בגדר סיסמה אלא הייתה לתכנית ביצוע שכל אזרח ואזרחית מרגישים״.

חה"כ עידית סילמן, יו"ר ועדת הבריאות: "ועדת הבריאות שזכיתי להקים לראשונה בכנסת זו שמה לה כיעד מרכזי את שיפור וקידום שירותי הרפואה וצמצום פערי הבריאות בישראל. בזכות עבודה ולחץ על משרדי האוצר והבריאות הצלחנו להביא הישגים משמעותיים למכשירים מיוחדים לפריפריה ולעגן את המקומות הבאים: מכשירים לעיר אילת: MRI ו-CT. מכשירים לעיר נתיבות: MRI ו- CT. מכשירים לעיר אריאל: MRI ו-CT וכן מכשירים לפריפריה- דרום וצפון. תוספת של עוד 2 מכשירים לקהילה – לטובת קופות החולים כללית ומכבי."

"בנוסף, תעדוף הפריפריה יהיה גם בתאי הלחץ – שינינו את התקנות כך שגם מרכז רפואי שאיננו 'מרכז על' (מונה מתחת ל 900 מיטות) יקבל תא לחץ והוא יהיה בפריפריה הצפונית של מדינת ישראל. ולסיום – רגע של נחת מעולם בריאות הנפש עליו עמלתי ועמלנו כל חברי הועדה רבות: כולנו יודעים שיש צורך דרמטי בחיזוק מערך בריאות הנפש לילדים ומתבגרים, במיוחד לאור מגיפת הקורונה. הממשלה ניסתה לקדם תכנית לחיזוק מערך הפסיכיאטריה של הילד והמתבגר ולקדם תוכנית ממשלתית רחבה שטרם יצאה." הוסיפה סילמן.

לסיום אמרה יו"ר הוועדה: "היום אני שמחה לבשר שוועדת הבריאות הצליחה להביא תוספת של מתמחים בתחום הפסיכיאטריה של הילד והמתבגר – תוספת שתיתן מענה לשדה זה שהיה בחסר. אנחנו דואגים כאן גם לטיפול המיידי במגיפת בריאות הנפש שלאחר הקורונה וגם מכשירים את כל האדם הפסיכיאטרי של העתיד בתחום זה. זוהי בשורה חשובה ואני מודה למשרדי הבריאות והאוצר על הירתמותם ועל כל שיתוף הפעולה עד כה, לשרי האוצר, הבריאות והצוותים המקצועיים. ברצוני להודות לחברי ועדת הבריאות מן המניין ולחברים שהם לא מן המניין אך שותפים לעשייה הברוכה ובניהם, חברי הכנסת אופיר כץ, הרב משה גפני, אוריאל בוסו , יצחק פינדרוס, יעקב ליצמן ועוד. אמשיך להילחם למען צמצום פערים בבריאות לפריפריה החברתית והגאוגרפית של מדינת ישראל."

Image by Michal Jarmoluk from Pixabay
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח