מבזקיםמשפטי/פלילי

7 חודשי מאסר בפועל למורשע בריבוי נישואין, ערעורו נדחה

בית המשפט המחוזי בבאר שבע קיבל היום (שני) את עמדת הפרקליטות והותיר על כנו עונש מאסר בפועל של 7 חודשים שהושת על הנאשם בגין ריבוי נישואין.

בית המשפט המחוזי ציין בפסק הדין, כי "הפוליגמיה סותרת תפיסות יסוד בסיסיות של יחסים בין בני אדם ופוגעת בערכים חברתיים חשובים, הנוגעים לכבוד האדם, מעמד האישה, השוויון בין המינים וזכויות ילדים. תופעת הפוליגמיה רווחת בחברות אי שוויוניות, בהן מעמד האישה נמוך, בעוד חברות דמוקרטיות, הומניות, מתייחסות אליה במיאוס ובשאט נפש…האיסור הפלילי נחוץ בעיקר למניעת ריבוי נישואין בעדות ובחברות בהן הדבר מקובל כלגיטימי, שבהן גם מעמד האישה נמוך וקיים חוסר שוויון בולט בין המינים. ומטרתו לשנות את המצב החברתי, להגן על הנשים ולהשוות את זכויותיהן לזכויות הגבר."

הנאשם עיד אבו סבילה, בן 26 מהפזורה הבדואית בנגב הודה, כי נשא אישה בעת שהיה נשוי לאישה אחרת, כשיש לו 5 ילדים. משהועמד לדין, גירש את אשתו השניה בהיותה בהריון וניתק איתה קשר. בית משפט השלום בב"ש הרשיע את הנאשם בעבירה של ריבוי נישואין והטיל עליו עונש של 7 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי וקנס בסך 5,000 ₪.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במסגרת ערעורו, ביקש הנאשם מבית המשפט המחוזי להתחשב בו ולא להשית עליו מאסר בפועל, שכן לטענתו, הוא בא מחברה המאפשרת לשאת שתי נשים וכי הוא לא יכול לנהל מערכת יחסים מחוץ לנישואין מבלי להתחתן עם אישה נוספת.

בית המשפט המחוזי דחה את ערעורו של הנאשם, קיבל כאמור את עמדת הפרקליטות והותיר עונש מאסר בפועל על כנו.

בית המשפט המחוזי ציין בפסק הדין, כי "בחברה המוסלמית, הפוליגמיה עדיין נתפסת כדבר לגיטימי, היא קיימת בהיקף משמעותי, ונוכחת בכל הגילאים והמעמדות, ולא נראה שהיא תדעך מאליה בתהליך חברתי פנימי. במצב דברים זה, האיסור הפורמאלי נחוץ ודרושה אכיפה רחבה וענישה מרתיעה. והטענה שריבוי נישואין הינו מעשה מקובל בחברה של הנאשם- כפי שהמערער טוען-לא רק שאינה מצדיקה הקלה בעונש, אלא שדווקא מצדיקה אכיפה וענישה משמעותית מרתיעה".

צילום: freepik
Back to top button