חדשות הארץמבזקים

"אבחון מוביל להצלחות, הילד מקבל ביטחון וארגז כלים חדש"

החופש הגדול הוא תקופת האבחונים- רגע לפני פתיחת שנת הלימודים זה הזמן להכין את כל הנדרש על מנת שהילד יקבל את הטוב ביותר. מלכה סדה פלד, מאבחנת דידקטית מוסמכת ומתמחה בכישורי למידה מזה כעשרים שנה, בעלת ניסיון רב בחינוך פורמלי ובלתי פורמלי, אבחון מתבצע מכיתה ב'-יב' וסטודנטים / מגיל 9 והילך ממתחם מדיקל טופ בראש פינה מסבירה למה זה חשוב ואיך עושים זאת נכון.

"למען הילדים שלכם לפני הכל יש לבצע אבחון דידקטי" אומרת מלכה, מאבחנת דידקטית מוסמכת ומתמחה בכישורי למידה במרכז הרפואי "מדיקל טופ", "בעבר, בכיתת לימוד סטנדרטית היו 2-3 תלמידים בעלי 'לקויות למידה', כיום המצב הוא אחרת ומעל חצי כיתה סובלת מלקויות למידה שונות- מהפרה קשה בסדר היום הלימודי, איבוד קשב ובעיקר איבוד מיצוי הפוטנציאל הרב שגלום בו".

צילום: אלבום פרטי

האבחון נועד לאתר סיבות לכלים לימודיים ולבדוק יכולת קוגנטיביים במטרה להעניק סיוע שיאפשר הצלחה משמעותית של הילד, "כאשת מקצוע אני מקבלת ילדים מגיל 7- כיתה ב במקרים חריגים, ילדים עד גיל 9 מתפתחים בקצב שלהם, צריך לתת להם את הזמן והמרחב להתפתח". ישנם ילדים שהליך הלמידה שלהם איטי ובשל כך הוא איננו ממצה את היכולות האישיות שלו, דבר שיוצר תסכול גדול וחוסר ביטחון. "זוהי לא "גזירת גורל" לקויות למידה הן חלק מהחיים, הכישלון הוא כאשר לא מטפלים בו. בכל ילד פוטנציאל עצום וכאנשי מקצוע עלינו לפרוץ את תקרת הזכוכית ולמצוא את הדרך של הילד לבטא את יכולותיו" מסבירה. בתום הליך האבחון ולאחר שמגלים את מקור הקשיים בונים תכנית עבודה אישית שתעניק לילד את הכלים להצלחה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המלצות לחופש הגדול: אם זיהינו במהלך השנה הזו קשיים זו העת לבדוק אותם ולצאת אל דרך שתניב הצלחות. הזמן של החופש הגדול הוא הטופ בכדי להכין את התלמיד לשנה הבאה, לטפח את כל המיומנויות הלימודיות ולמצוא את נקודות התורפה בילד.

אילוסטרציה. קרדיט: freepik
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח