בריאותמבזקים

אושר: משרד הבריאות יכיר בבדיקות אנטיגן ביתיות עצמיות מפוקחות מרחוק

ועדת הבריאות של הכנסת, בראשות חה"כ עידית סילמן אישרה היום (שני) את הצעת תקנות בריאות העם (דיגום וביצוע בדיקות קורונה)(תיקון), התשפ"ב-2022 אשר יאפשרו מעתה הכרה בבדיקות אנטיגן ביתיות עצמיות מפוקחות מרחוק וכן בבדיקות PCR שייעשו באופן עצמאי בעמדות מיועדות.

יו"ר הוועדה, ח"כ עידית סילמן: "בדיקות הקורונה נערכות לעיתים קרובות במקומות סגורים וצפופים, ובתור עומדים קשישים לצד ילדים בגילאים שאינם יכולים לעטות היטב מסיכה. בגל גבוה בו אחד משלושה נבדקים חיובי, מי שיגיע להיבדק עלול להידבק. לכן אישרנו היום בדיקות מפוקחות וידאו מרחוק וקיוסקים לדגימה עצמית לצמצום תורים, כך שכולם יוכלו להיבדק ולקבל הכרה, מעקב וטיפולים במהירות, במקצועיות וללא סיכון מיותר. אני מודה למשרד הבריאות על הפתרונות המתקדמים וקוראת לציבור להקפיד להיבדק אם יוצאים חיוביים בבית או ישנו חשש אחר להדבקה".

ממונה הקורונה במשרד הבריאות, פרופ' סלמאן זרקא אמר בוועדה כי ההסדר החדש יימנע שוטטות של חולים שיכולים להדבקי וכן ייתן מענה לאוכלוסייה בסיכון מוגבר לתחלואה קשה – אנשים בגיל 60 ומעלה או בעלי גורמי סיכון רפואיים שחוששים להגיע למתחמי בידוק, וכן להורים מאומתים שנדרשים לבצע בדיקת אנטיגן מוסדי לילדיהם. הסדרת נקודות "קיוסק" PCR תאפשר ביצוע דיגום עצמי תסייע גם היא בהגדלת סף הספיקה הארצי של הבדיקות.
פרופ' זרקא אמר שהחברות שיאושרו לארח התקנות יצטרכו להוכיח יכולות אבטחת מידע, טכנולוגיות שונות ועוד. לדבריו, מלבד הקופות החולים, יש כבר עוד 5 חברות שלפי מה שמסרו למשדר הבריאות הן כבר עומדות בכללים ויכולים לצאת לפועל בעבדות הבדיקה מרחוק.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

התקנות שאושרו בוועדה מסדירים את פעילותם של אתרי בדיקה בהם נמצאים דוגמים מרחוק, המפקחים באמצעות וידיאו על נבדק המבצע בדיקת קורונה ביתית, ואת נקודות "קיוסק" ה-PCR הכוללות דיגום עצמי. התקנות מחייבות את מפעילי החברות לאתרי בדיקה לקורונה למנות מנהל רפואי שתפקידיו מפורטים בתקנות שהוא עובד מעבדה רפואית.

יועמ"ש של הוועדה הדגישה כי בתקנות אלו שאושרו אין כל הסדרה של תשלום שיילקח עבור בדיקות אלו.

ארכיון. צילום: דוברות סופיה ישראל
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח