חדשות הארץמבזקים

בעלות של 12 מיליון ש"ח: פרויקט להסדרת כביש המוביל מעין גב לאתר סוסיתא

סלילת כביש מעין גב לסוסיתא, הינו שלב נוסף בתהליך הכשרת הגן הלאומי סוסיתא לקליטת מבקרים שמובילה רשות הטבע והגנים. ההשקעה הכוללת בפרויקט הסדרת הכביש הינה 12 מיליון ₪- משרד התחבורה משקיע בפרויקט באמצעות חברת נתיבי ישראל כ- 7 מיליון ₪ ורשות הטבע והגנים משקיעה כ- 5 מיליון ₪.

צילום: אריאל צור עין גב

לאחר למעלה משלושים שנים בהן היה סגור כביש הגישה שמספרו 7891 מעין גב למעלה האתר הארכיאולוגי על הר סוסיתא, תחל בקרוב חברת נתיבי ישראל בביצוע העבודות להסדרתו. במסגרת הפרויקט, החברה תשפר את גיאומטריית הכביש, תסלול כביש חדש בתוואי הקיים: מסלול אחד לכל כיוון ותרחיבו במספר מטרים. חשוב לציין כי מדובר באזור רגיש בתוך שמורת טבע והעבודות מבוצעות לשיפור הכביש, שאינו בטוח כיום למשתמשי הדרך, תוך התחשבות בחי ובצומח.

צילום: שלמי מיכאלי עין גב

עידן גרינבאום, ראש מועצה אזורית עמק הירדן ויו"ר איגוד ערים כינרת אומר: "הכביש החדש שייסלל על ידי חברת נתיבי ישראל (נת"י) יתחבר למעגל התנועה שהוקם על ידי איגוד ערים כינרת, בכניסה לקיבוץ עין גב, ומשם במעלה 5 ק"מ להר סוסיתא. בעתיד מתוכנן המשך סלילתו עד לדרום רמת הגולן. במקביל לסלילת הכביש נערכות עבודות לקראת פתיחת האתר לציבור. עם השלמתן יתווסף גן לאומי סוסיתא לאתרי סובב כינרת, סוסיתא הינו אתר ארכיאולוגי, מרשים ביותר, שנחקר ונחפר שנים רבות וימשוך אליו מבקרים רבים מהארץ ומהעולם".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

רעיה שורקי, מנכ"לית רשות הטבע והגנים אומרת: "גן לאומי סוסיתא הוא אתר מדהים המשלב ארכיאולוגיה, מורשת, טבע ונוף. האתר נמצא במורדות הגולן בתחום המועצה האזורית עמק הירדן, מעל קיבוץ עין גב וצופה אל הכינרת. באתר נערכות מזה שנים רבות חפירות ארכאולוגיות ושימור ולאחרונה יזמנו ברשות הטבע והגנים עבודות בהיקף נרחב הכוללות שימור, שחזור ופיתוח למען הכשרתו ופתיחתו לביקורי קהל. אחת המגבלות לפתיחת האתר לציבור לאורך השנים הייתה דרך הגישה ואני מברכת על התחלת העבודות על הכביש בהשתתפות במימון ובביצוע מלא של נתיבי ישראל".

צילום: תקשורות יעל שביט

מיכאל רסקין, מנהל מרחב צפון בחטיבת אחזקה חברת נתיבי ישראל: "מדובר באזור רגיש מאוד שדרש תכנון מדויק על מנת לשמור על החי והצומח. בזכות שיתוף הפעולה עם מספר גורמים שעשו הכל על מנת להוציא את הפרויקט לפועל, הצלחנו להוביל את התכנון לשלב הנוכחי לקראת הפרויקט ולאחר סיורים רבים בשטח, יחלו בביצוע העבודות בימים הקרובים".

הגן הלאומי סוסיתא צפוי להיפתח לציבור לקראת שנה הבאה. מדובר באתר חדש מהיפים בארץ, אשר ימחיש את סיפור העיר הרומית ביזנטית , כמו כן את מורשת כיבוש סוסיתא על ידי חברי קיבוץ עין גב במלחמת העצמאות. כל זאת על רקע נפלא של נופי הגולן והכינרת בתוך טבע עשיר ומגוון. כלל הפרויקט לשימור, שחזור ופיתוח האתר מנוהל על ידי רשות הטבע והגנים בהיקף של כ- 25 מיליון ₪, ומתבצע בשיתוף פעולה עם המועצה האזורית עמק הירדן, נציגי קיבוץ עין גב, משרד האוצר, משרד התיירות, משרד ירושלים ומורשת, רשות העתיקות, נתיבי ישראל ומשלחת החפירות מטעם אוניברסיטת חיפה.

צילום: תקשורות יעל שביט
צילום: אריאל צור
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח