מבזקיםמשפטי/פלילי

פצוע הלינץ': "ניסו לרצוח אותי, מקווה שבית המשפט יחמיר איתם"

אלי רוזן שנפצע בלינץ' החמור בירושלים התייצב מול הפורעים, וביקש מהשופטים להחמיר בענשם במטרה להגדיל את ההרתעה. עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו ליווה את רוזן "אם המחבלים לא יענשו בחומרה – האירוע הבא בדרך".

בשבוע שעבר התקיים דיון טיעונים לעונש נגד שניים מהמחבלים הבגירים שהשתתפו בלינץ' האכזרי נגד אלי רוזן, בשכונת שמעון הצדיק בירושלים. לדיון הגיע רוזן יחד עם עו"ד חיים בלייכר מארגון חננו, במטרה לבקש מהשופטים להחמיר את עונשם של המחבלים וליצור הרתעה משמעותית.

נזכיר כי אך לאחרונה שני מחבלים קטינים שהשתתפו בלינץ' נגד רוזן הורשעו בעבירות של מעשה טרור בכוונה מחמירה ובעבירת התפרעות, אולם נגזרו עליהם עונשי מאסר מקלים של שנתיים ושנתיים וחצי מאסר בלבד, עקב גילם הצעיר. בדיון שהתקיים השבוע בביהמ"ש המחוזי בירושלים בנוגע למחבלים הבגירים, ביקשה הפרקליטות מתחמי ענישה של 7 ו-9 שנות מאסר.

פצוע הלינץ' אלי רוזן מסר לאחר הדיון "היינו עכשיו בדיון של המחבלים שניסו לרצוח אותי. אנחנו מקווים ומצפים שבית המשפט יחמיר איתם, ייתן להם עונש הולם ולא ירחם עליהם, ולא יקבל כל מיני טיעונים שהם היו מסכנים או שההורים שלהם התגרשו, או כל מיני דברים כאלו. אני מקווה שבית המשפט יבין שזה היה ניסיון רצח לשם רצח, על עצם היותי יהודי בארץ ישראל ולא יקל בזה ראש, כי הרבה פעמים משחררים אותם ומקבלים כל מיני טיעונים הזויים בדבר כמה הם מסכנים ועל זה שהם לא שמו לב".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הזהיר רוזן "זו בעיה מאוד גדולה לכל אזרח ואזרח כאשר מקילים ראש במעשים כאלו של ניסיון לרצח. כל אחד צריך להשתתף במאבק הזה, שזה לא יקרה לנו שוב. בסופו של דבר אנחנו פה אחרי הרבה שנות גלות לא בשביל שיכו אותנו שוב, ואלה שתקפו אותנו יקבלו פרס ומלגות מהרשות הפלסטינית וגם מהמדינה בכלא. אנחנו צריכים לקטוע את זה, לעמוד על שלנו ולא לתת לזה לקרות שוב. אנחנו מקווים שבית משפט יחמיר איתם ונוכל להיות במקום אחר ולא לשמוע על עוד אחד שהשתחרר לאחר שניסה לרצוח יהודים".

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את אלי רוזן מסר "אלי יצא מהסיפור הזה בנס כשהוא על הרגליים, ואנחנו חושבים שאין מקום בכלל להקל על אותם מחבלים. המחבלים ינסו לעורר רחמים עליהם בפני השופט, אך צריך לרחם עלינו – אזרחי ישראל שתחת מתקפת טרור, כי אם לא תהיה הרתעה ולא יענישו את המחבלים בחומרה, אזי האירוע הבא בדרך.

במקרה הזה הפרקליטות ביקשה 7 שנים לאחד המחבלים ו9 שנים למחבל אחר, ואנחנו מצפים שהשופט ייעתר לבקשת הפרקליטות בעניין הזה וייתן את העונש הראוי להם", סיכם.

נזכיר כי הלינץ' התרחש בשנה שעברה בשכונת שמעון הצדיק בירושלים, כאשר הצעיר היהודי חלף ברכו חזרה מקבר שמעון הצדיק, ועשרות פורעים ערבים החלו להכות אותו בכל חלקי גופו. אירוע הלינץ' אירע דקות ארוכות בהן הוכה רוזן באמצעות אלות ואבנים, כאשר הפורעים מפלים בו את מכותיהם ואף מעלים זאת ברשתות החברתיות. עורך דינו חיים בלייכר מארגון חוננו, מלווה אותו לאורך ההליכים המשפטיים.

צילום: ארגון חוננו
צילום: ארגון חוננו
Back to top button