חדשות חוץמבזקים

נורבגיה: שני בני אדם נהרגו ו-14 נפצעו באירוע ירי במועדון להט"ב באוסלו

לפחות שני בני אדם נהרגו ו-14 נפצעו הלילה (שבת) כתוצאה מירי לעבר מועדון לילה להט"ב (הקהילה הגאה) באוסלו, בירת נורבגיה.

משטרת נורבגיה הצהירה כי היא חוקרת את הירי כפעולת טרור.

הירי התרחש בפאב הלונדוני, שמציג את עצמו כ"מטה הקהילה הגאה מאז 1979", כך על פי הדיווח בתאגיד השידור הציבורי הנורווגי NRK.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: Javad Parsa / סוכנות הידיעות רויטרס

הירי אירע בשישי בערב, מספר שעות לפני מצעד הגאווה בבירה שהיה אמור להתקיים בשבת. מארגני מצעד הגאווה בעיר אמרו בהודעה לעיתונות כי בשל המקרה המצער האירוע בוטל בעצת המשטרה.

התקשורת בנורבגיה מציינת כי המשטרה חוקרת שני מקומות נוספים בהן על פי החשד בוצע ירי – בר, הנמצא בסמוך לפאב הלונדוני ובמסעדת מזון מהיר.

שישה מתוך 14 הפצועים באירוע טופלו על ידי שירותי הרפואה ושמונה מהם פונו לבתי החולים המקומיים.

בסביבות השעה 1:00 לפנות בוקר (שעון מקומי) עצרה המשטרה חשוד במעשה סמוך לזירת הפיגוע. במסיבת עיתונאים הבוקר אמרה המשטרה המקומית כי החשוד הוא אזרח נורבגי המוכר למשטרה, אם כי לא בשל פשעים גדולים.

דובר המשטרה, תור ברסטד אמר במסיבת עיתונאים שקיים כי "על פי הממצאים עד כה מסתמן שרק אדם אחד אחראי למסע הירי הזה והוא נעצר".

המניע למעשה טרם ברור וייתכן שמדובר בפשע שנאה כנגד קהילת הלהט"ב.

צילום: סוכנות הידיעות רויטרס / טוויטר @Reuters

ראש ממשלת נורבגיה, יונס גר סטיורה גינה את הירי ותיאר את התקרית "מתקפה איומה ומזעזעת כלפי אנשים חפים מפשע". עוד הוסיף ראש הממשלה הנורבגי, "אנחנו לא יודעים מה עומד מאחורי המעשה הנורא הזה, אך לאנשים היקרים שנמצאים כעת מפוחדים ומתאבלים אני רוצה לומר שאנחנו עומדים לצדכם".

אולב רונברג, כתב תאגיד השידור הציבורי הנורווגי NRK טען כי היה עד לאירוע וסיפר, "ראיתי אדם שמגיע למקום עם תיק. הוא הוציא נשק והחל לירות. בהתחלה חשבתי שמדובר ברובה אוויר ולאחר שראיתי שהחלונות של הבר התנפצו הבנתי שאני צריך לברוח".

יש לציין כי מוקדם יותר השנה, ציינה נורבגיה את יום השנה ה-50 לדה-קרימינליזציה ("אי הפללה") של יחסים בין בני אותו המין, זאת כאות התנצלות באופן רשמי על יחסה בעבר לקהילת הלהט"ב. "אני מתנצל על העובדה שהרשויות הנורבגיות העבירו, באמצעות חקיקה, וגם שורה של פרקטיקות מפלות אחרות, שאהבה הומואים אינה מקובלת", אמר ראש ממשלת נורבגיה.

הקהילה הגאה – להט"ב

ביולי 2011, גבר נורווגי רצח 77 בני אדם על ידי הפעלת מטען חבלה מחוץ למשרד ראש הממשלה באוסלו ופתיחה באש במחנה קיץ לנוער שאורגן על ידי מפלגת הלייבור הנוטה לשמאל, באחד הפשעים הנתעבים ביותר במדינה שאירעו לאחרונה.

מאז, מחוקקים נורבגים אסרו על נשיאת כלי נשק חצי אוטומטיים כמו סוג הנשק שבו השתמש החשוד בירי ההמוני ב-2011.

צילום: Javad Parsa / AFP

Back to top button