מבזקיםפוליטי / מדיני

בוטלה בארה"ב הפסיקה שהתירה הפלות; השרה מיכאלי: "תוצאה של שלטון חשוך"

בית המשפט העליון בארצות הברית החליט היום (שישי) לבטל את פסיקת "רו נגד ווייד" שניתנה בשנת 1973 שהתירה לנשים להחליט בעצמן אם לבצע הפלה. יש לציין כי מדובר בהחלטה היסטורית שהתקבלה ברוב של שישה שופטים מול שלושה.

יו"ר מפלגת העבודה, השרה מרב מיכאלי הגיבה על פסיקת ביהמ"ש העליון בארה"ב על ביטול הזכות להפלה ואמרה: "האמנתם שדבר כזה יכול לקרות? ויותר חשוב – האמנתן שדבר כזה יכול לקרות? שהדמוקרטיה הגדולה בעולם תיקח אותנו אחורנית לימים חשוכים שבהם אין לאשה זכות על הגוף שלה? ובכן, זה קורה. זה קרה כשנשים לא הבינו מה המשמעות של טראמפ בשלטון, זאת המשמעות. זאת התוצאה של שלטון חשוך ושונא נשים שממנה שופטים."

השרה מיכאלי הוסיפה: "כשהתעקשתי ולא ויתרתי על מקום בוועדה למינוי שופטים, זו הייתה הסיבה. נדמה לכן ולכם שהשוויון כבר כאן, ושאי אפשר לקחת זכויות נשים וזכויות אדם ובכן, תסתכלו עליהם ותראו אותנו. וזה לא רק הרכב בית המשפט – אלו מי שכותבים את החוקים ומי שמחלקים את המשאבים. השופטים ביטלו את הפסיקה כי החוקה האמריקאית לא מזכירה זכות להפלות. נחשו מה, את החוקה האמריקאית כתבו רק גברים. בימים שבהם לנשים עוד לא היתה זכות לבחור, להיבחר ולכתוב חוקים וחוקות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"גם היום וגם כאן נשים הן עדיין מיעוט בין אלה שיכולים לכתוב חוקים ולהעביר אותם. נשים הן עדיין מיעוט גם בממשלה וכרגע אני האישה היחידה שעומדת בראשות מפלגה. אסור לנו להשאיר את זה ככה. אסור לנו להישאר בעמדת נחיתות." ציינה מיכאלי.

לדבריה, "זאת יכולה להיות נקודת אור ברגע הזה, שבניגוד לרצוננו, אנחנו הולכות והולכים לבחירות. זה הרגע שבו אנחנו יכולות ויכולים לתת הרבה יותר כוח למפלגה היחידה שבחוקה שלה יש שוויון מלא לנשים – מפלגת העבודה שולחת לכנסת רשימה שוויונית בין גברים ונשים, ודואגת לזכויות של כל אלה שגברים בעלי כוח לא דואגים להןם באופן כללי. המלחמות של היום הן ההישגים של מחר ואסור לנו לאפשר לחושך, לקנאות הדתית ולגזענות לתפוס את מקומם של הערכים הדמוקרטיים שלנו."

לסיום אמרה: "כאישה היחידה שעומדת בראשות מפלגה, אני יודעת שאת המלחמות שלי אני אמשיך להילחם כי אני לא מוכנה שארצי תשנה את פניה באותו אופן שבו ארה"ב שינתה את פניה היום. זה בידיים שלנו. זה הזמן להצטרף אלינו כדי שנגרש את החושך ונביא את האור."

צילום: דוברות הכנסת

Back to top button