מבזקיםפוליטי / מדיני

ח"כ קריב: "איננו מוכנים להשאיר את הזירה רק לסופת ההרס של נתניהו וחבריו"

יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט, ח"כ הרב גלעד קריב (העבודה) התייחס לבחירות הקרובות לאחר שהכנסת אישרה השבוע בקריאה טרומית את הצעת החוק לפיזור הכנסת ואמר כי "מדינת ישראל הולכת בסבירות גבוהה למערכת בחירות נוספת".

לדבריו, "התפזרות הכנסת אינה תוצאה של משבר אמון בין סיעות הקואליציה, אלא של התנהגות לא ראויה של חברי כנסת בודדים שאך לפני שנה הבינו היטב עד כמה החברה הישראלית זקוקה לשיקום הממלכתיות, הפסקת הסחרור השלטוני, ניקוי השחיתות השלטונית ובלימת הגל הלאומני. משימות חשובות אלו מקבלות בימים אלו משנה תוקף ואנו מחויבים להם עד יומו האחרון של כנס הקיץ, במהלך כל תקופת הבחירות הצפויה, וגם לאחריה."

ח"כ קריב תקף את מפלגת הליכוד ואמר כי "בימים האחרונים מתעצם ומחריף גל ההסתה והדה-לגיטימציה מצד הליכוד ושותפיו. זה הוא אכן תפקידה של האופוזיציה לפעול לסיום כהונתה של הממשלה, אך שלילת הלגיטימיות המוחלטת של ממשלה שזכתה לאמון הכנסת פעם אחר פעם במהלך השנה האחרונה מחזירה אותנו לשנים 1994 ו-1995. השבוע ציינו 30 שנים להקמת ממשלתו של יצחק רבין ז"ל. אותן קריאות אנטי דמוקרטיות ומסוכנות שהושמעו כלפיו וכלפי ממשלתו נישאות גם היום ברמה מצד אותו יו"ר אופוזיציה, שככל הנראה לא למד דבר."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"אבל אנחנו כן למדנו!" הוסיף ח"כ קריב, "איננו מוכנים להשאיר את הזירה רק לסופת ההרס של נתניהו וחבריו ואנחנו נחושים למנוע ממנו את החזרה למעון ראש הממשלה בכלים הדמוקרטים שעומדים לרשותנו. לפני שנתיים בדיוק – בחודש יוני 2022 – החלה המחאה הציבורית הנרחבת שזכתה לכינויים: מחאת הגשרים ומחאת בלפור. ההתעוררות האזרחית היא שהביאה לסיום כהונתו של נתניהו. כיום, כאשר זכינו לראות גם ממשלה וקואליציה שמתפקדות מבלי לשסות, להסית, לפלג ולסכסך, אנו צריכים להיות נחושים שבעתיים על מנת שלא לחזור לאחור, ואני מאמין שיחד בכוחות משותפים – תוך התייצבות של מפלגת העבודה, חבריה וחברותיה בחזית – גם נצליח."

צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

Back to top button