חדשות הארץמבזקים

טקס לציון 162 שנה להולדתו של הרצל נערך בהונגריה, אורחי הכבוד הגיעו מהשומרון

סמוך לעיר הוויז שבהונגריה התקיים השבוע הכנס השנתי לציון 162 שנה להולדתו של חוזה מדינת ישראל, בנימין זאב הרצל. בכנס שהופק על ידי ארגון ידיד הונגריה-ישראל השתתפו כ-200 גורמי מפתח בהונגריה: אנשי ציבור, ראשי ערים, מנהיגים מקומיים לצד אנשי מפתח בממשלת הונגריה וכן גם שגריר ישראל בהונגריה, יעקב הדס-הנדלסמן.
בין הנואמים בכנס, היה גם ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, וכן מנכ"ל מועצת יש"ע יגאל דילמוני שהוזמנו כאורחי כבוד של הכנס במטרה להסביר אודות ההתיישבות ביהודה ושומרון. בנוסף, העיר ווייז שבה מתארח הכנס היא עיר תאומה של שומרון.

במהלך דבריו בכנס אמר מנכ"ל מועצת יש"ע, יגאל דילמוני: ״הרצל שנולד לא רחוק מכאן בהונגריה, לימד אותנו כיצד להפוך חזון בן אלפיים שנה למציאות. לפני 55 הגשמנו עוד חלום כשחזרנו ליהודה ושומרון ובקעת הירדן. כיום, אנחנו במועצת יש"ע זוכים ליישם הלכה למעשה את החזון הציוני בארץ התנ"ך. הקמנו בחמישים וחמש השנים האחרונות 150 ישובים משגשגים שמתגוררים בהם כבר כחצי מיליון תושבים. אנחנו זוכרים שכל בית שנבנה וכל כרם שניטע וכביש שנסלל נבנה על חזון של אלפי שנים. אך העשייה לא תמה, אחד האתגרים הגדולים ביותר שניצבים כיום להתיישבות ביהודה ושומרון היא המערכה על שטחי C. בכל שבוע אנחנו מאבדים עשרות דונמים שהמימון לחלק ניכר מפעילות זו מגיע מהאיחוד האירופאי."

במהלך דבריו הציג יגאל בפני המשתתפים את הבנייה הבלתי חוקית, ובעיקר את הרס ושדידת העתיקות הבלתי חוקי שמתבצע על ידי ערבים ברחבי יהודה ושומרון. המשתתפים בקהל נדהמו לגלות לאן כספי האיחוד האירופאי הולך והבטיחו לפעול בנושא. דילמוני סיכם ואמר: ״אני מודה למארגנים שהזמינו את יוסי דגן ואותי לייצג את תושבי יהודה ושומרון בכנס חשוב זה. פגשנו חברי אמת של ישראל שמוכנים לפעול למען הצדק, למען המשך התפתחותה של ההתיישבות ביהודה, שומרון ובקעת הירדן".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בסיום הטקס העניק מנכ״ל מועצת יש״ע לבלאש סאבו, ראש הקהילה שארגנה את הכנס, מזכרת משילה הקדומה כהוקרה על תמיכתו במדינת ישראל וההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן הזכיר בדבריו את חזונו של הרצל והציג כיצד היא מתגשמת בימים אלו ממש לצד התגשמות הנבואות של הנביאים ירמיהו ועמוס. מעיקרי דבריו בכנס: " אנחנו נמצאים בימים מבלבלים. עולם השקר מתחפש לאמת. המחשבה הטבעית והכנה מטושטשת. לכן החשיבות של הכנס הזה כאן היא כל כך גדולה. אנחנו חיים בתקופה היסטורית שבא אנחנו רואים בעיניים את התגשמות דברי הנביאים. אנחנו זוכים לבנות את ארץ ישראל, המולדת של העם היהודי, ובמיוחד את ליבה של ארץ ישראל, ירושלים ויהודה ושומרון. זה מדהים איך בטיסה קצרה של שלוש שעות אנחנו יכולים להגיע מכאן לארץ ישראל, לטייל בלב הארץ ברחבי יהודה ושומרון, עם ספר תנ"ך פתוח ביד וראות מול העיניים איך החזון מתעורר לחיים."

"יש לנו תעשייה מפותחת ביותר שנעשית בדרכים של דו קיום בין יהודים לבין ערבים שעובדים ביחד, ודווקא אותם האיחוד האירופי ומפלגות השמאל באירופה מנסים להחרים. אנחנו לא נשברים, אנחנו מתמידים ודבקים במשימה ההיסטורית שלנו ושלכם שהיא החזום של מדינת ישראל שחזה בנימין זאב הרצל ושאנחנו מביאים לביצוע על ידי בנייתה של ארץ ישראל בכלל והשומרון בפרט. אנחנו מתברכים בכך שאנחנו יודעים לעמוד בצידה הנכון של ההיסטוריה, איש איש באמונתו. אני מביא לכם את ברכת ארץ התנ"ך וברכת החלוצים בוני השומרון "ברך ה' מציון וראה בטוב ירושלים כל ימי חייך". אני מזמין אתכם לבוא, לבקר ולחזק את הקשר החשוב הזה ויחד בעז"ה אנחנו ננצח". הוסיף דגן.

ד״ר לאיוס סרקה, נשיא אגודת הידידות הישראלית הונגרית עמנואל ומיוזמי הכנס: ״הזדעזענו לראות כמה כסף מוציא האיחוד האירופי על תמיכה ברשות הפלסטינית שתופסת קרקעות באופן בלתי חוקי. כמאמינים באמיתות התנ"ך, נדהמנו מהמאמצים ההרסניים של הרשות הפלסטינית להשמיד שרידים ארכיאולוגיים המוכיחים את האותנטיות של התנ"ך וההיסטוריה הישראלית, ובכך מזייפים את המציאות ההיסטורית. מעתה נשתמש בהרצאה ובמצגת של מר יגאל דילמוני בחינוך שלנו לתלמידים שלנו.״

צילום: רועי חדי
צילום: רועי חדי
צילום: רועי חדי

Back to top button