חדשות הארץמבזקים

תושבי גבעת אהוב-יה עברו להתגורר באוהלים מול ביתו של אלוף פיקוד מרכז

בעקבות צו השטח הצבאי הסגור שהטיל אתמול (חמישי) אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס על גבעת אוהבי-יה בגוש עציון, פתחו תושבי הגבעה במחאה כנגד האלוף.

בשעות הערב אתמול, הגיעו התושבים לפתח ביתו של פוקס, בישוב חורשים, והקימו במקום אוהלי מחאה בהם הם מתכוונים להתגורר עד לביטול הצו. על האוהלים תלו התושבים שלטי מחאה עם הכיתוב "יהודה פוקס גירש אותנו מהבית" ו"פוקס, תלחם באויב ולא באוהב".

המחאה מגיעה בעקבות הצו שהוטל כאמור על הגבעה, יומיים בלבד לאחר שכוחות משטרה ומנהל אזרחי ביצעו הרס של בתי המקום.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הצו אוסר על כניסת אזרחים למקום למשך שנה תמימה, ומעמיד בסכנת מעצר ופתיחת הליך פלילי נגד כל מי שינסה להיאחז במקום. תמול, שעות בודדות לאחר הוצאת הצו, פשטו כבר כוחות משטרה על הגבעה ועצרו את מאיר שמחה אבן טוב תושב הגבעה שמתגורר במקום יחד עם אשתו שנמצאת כעת בחודש התשיעי להריונה. אבן טוב שוחרר ממעצר, כשהוא מנוע לשוב לביתו עקב הצו שהוטל על המקום.

"מדובר בעוד כלי דרקוני שאימצה הממשלה ואלוף הפיקוד במאבקם כנגד ההתיישבות", תקף מאיר שמחה אבן טוב. "אחרי שישה פינויים, מעצרים והחרמות ציוד מאז הקמת הממשלה – שלצערם של חבריה לא גרמו לנו לנטוש את הגבעה, החליטו כעת בממשלה ובפיקוד מרכז לעלות שלב ולנסות לחסל את הגבעה, הפעם באמצעות צו שמאיים בפתיחת הליך פלילי כנגד מי שיעז ליישב את המקום".

"איננו מתכוונים להתייאש ולעזוב את הנקודה האסטרטגית שבולמת את התפשטות כבר המרצחים צוריף לעבר הישוב בת עין, ובכוונתו לקיים מחאה נרחבת בזמן הקרוב כנגד אלוף הפיקוד שמתנכל להתיישבות מאז כניסתו לתפקיד וכן כנגד שר הביטחון גנץ ששותף באופן מלא להתנכלות לגבעה", אמר אבן טוב.

קרדיט חופשי נשלח בזירה
צילום: ללא קרדיט
צילום: ללא קרדיט
צילום: ללא קרדיט
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח