מבזקיםמשפטי/פלילי

סנ"צ ניסו גואטה הורשע בשתי עבירות של תקיפת מפגינים בירושלים

בית משפט השלום בראשון לציון (כב' הנשיאה השופטת עינת רון) הרשיע היום (חמישי) את סגן ניצב ניסו גואטה, קצין אג"מ ממרחב ציון בירושלים, בגין תקיפה של מפגין וצלם עיתונות בהפגנה אשר התקיימה באוגוסט 2020.

על פי כתב האישום, במהלך תהלוכת מפגינים, אשר לא אושרה קודם לכן על ידי משטרת ישראל, מגשר המיתרים אשר בכניסה לירושלים ועד לרחוב בלפור, הגיעו חלק מהמפגינים אשר השתתפו בה לרחוב בצלאל, תוך שהם מתכוונים להמשיך לצעוד לכיוון כיכר פריז.

הכוח המשטרתי, אשר ביקש למנוע את התקדמות התהלוכה, הורה למפגינים לחזור על עקבותיהם וחסם את התקדמותם. באותה עת עמד על הכביש הנאשם יחד עם כוחות משטרה נוספים. בשלב מסוים פנה אחד המפגינים אל הנאשם והתלונן בפניו על התנהגותם של השוטרים כלפי המפגינים במקום. בתגובה, הנאשם הדף בחוזקה פעמיים את המפגין בשתי ידיו בפניו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במהלך הדיפתו השנייה מפגין אחר, אשר השתתף אף הוא בתהלוכה, הסיט את מסכת הפנים של הנאשם והחל להימלט מהמקום. הנאשם החזיר את מסכת הפנים למקומה והחל לרדוף אחר המפגין על מנת לבצע את מעצרו.

בסיועם של שוטרים נוספים, הצליח הנאשם לבצע את מעצרו של המפגין. לאחר ביצוע מעצרו, אחז הכוח המשטרתי בידיו וברגליו של המפגין והוביל אותו למקום צדדי, הרחק מההפגנה. את הובלתו של המפגין ליוו, בין היתר, הנאשם וצלם עיתונות וסרטי תעודה אשר תיעד את ההפגנה מתוקף תפקידו.

במהלך ליווי המפגין, ומבלי שהייתה כל אינטראקציה בין צלם העיתונות לבין הנאשם, הנאשם הדף אותו בחוזקה בחלק גופו העליון אחורנית, והכה בו בעוצמה בצד פניו, בעודו אוחז בידו המכה מכשיר קשר. כתוצאה ממעשיו של הנאשם, משקפיו של צלם העיתונות נפלו והוא סבל מכאבים בצד ימין של פניו ובאוזנו הימנית.

בהכרעת הדין קבע בית המשפט כי "הפגנה היא זכות יסוד של אזרחים במדינה ואין חולק כי מרביתם של המפגינים אף בהפגנות מעין אלה הנזכרות בהליך זה הם אזרחים נורמטיביים שומרי חוק אשר ביקשו למצות את אחת מזכויות היסוד שלהם למחות נגד תהליכים ומהלכים שנראו להם כלא נכונים וכראויים לשינוי. מעבר למחסומים עמדו שוטרי משטרת ישראל, שהיא המשטרה שנועדה לשמור ולהגן על אזרחים אלה ואין להם בלתה.. ההפגנה אותו ערב הייתה רבת משתתפים עד מאוד, משתרעת על פני שטח גדול, ורבו בה העימותים והחיכוכים של המפגינים עם שוטרי משטרת ישראל. אכן נתגלו גם מקרים של אלימות מילולית ופיזית שהופעלה כלפי שוטרים על ידי יחידים מסוימים. אין בכל אלה ובאווירה הקשה שנוצרה במקום כדי להוות, לכשעצמה, עילה להתנהגותו של הנאשם כפי שביקשה ההגנה לעשות".

התיק נחקר על ידי צוות ירושלים ומנוהל על ידי עו"ד שקד דהן מהמחלקה לחקירות שוטרים.

מהמחלקה לחקירות שוטרים נמסר כי "לאורך ההליך כולו עמדנו על כך כי מעשיו של הנאשם, קצין משטרה בכיר, היו אסורים וחמורים. בית המשפט קיבל היום את עמדתנו והרשיע את הנאשם. הרשעה זו מבטאת את עמדת מח"ש, כפי שזו באה לידי ביטוי בשורה של כתבי אישום, לפיה מצופה מכל שוטר לנהוג במקצועיות ולהימנע משימוש בכוח ובאלימות, בוודאי כאשר מדובר במפקד אשר ראוי שישמש דוגמא לפקודיו".

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח