חדשות חוץמבזקים

משלחת ישראלית תצא לקפריסין כדי לסייע בכיבוי שריפות המתפשטות בצפון האי

בהנחיית ראש הממשלה נפתלי בנט, שר החוץ יאיר לפיד והשר לביטחון פנים עמר בר לב, ייצאו הבוקר (חמישי) מישראל לקפריסין שני מטוסי כיבוי ומטוס ציוד לסייע לכוחות הכיבוי הקפריסאים להתמודד עם השריפות המשתוללות בצפון האי.

המשלחת הסיוע מכבאות והצלה לישראל ובה שני מטוסי כיבוי ישראלים מסוג אייר -טרקטור , אנשי צוות וקצין תיאום אווירי יטוסו לאי וצפויים להשתלב במאמצי הכיבוי של מערך הכיבוי המקומי בימים הקרובים.

ההחלטה על משלוח מטוסי הכיבוי התקבלה בעקבות בקשת ממשלת קפריסין. שגרירות ישראל בניקוסיה, בראשות השגריר אורן אנוליק, מתאמת, בשיתוף עם המל"ל, וכב"ה, את הגעת צוות הכיבוי הישראלי לקפריסין ואת פעילותם עם כוחות הכיבוי המקומיים. בנוסף, צה"ל יטיס לקפריסין מטוס שמשון ובו חברי משלחת וציוד ייעודי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ישראל, קפריסין ויוון חתומות על הסכם שיתוף פעולה בהתמודדות עם אסונות טבע המהווה נדבך חשוב בשיתוף הפעולה המשולש בין ישראל, קפריסין ויוון. בשנה שעברה הציעה קפריסין סיוע לישראל בהתמודדות עם השריפות שהשתוללו בהרי ירושלים.

נציב כבאות והצלה רב טפסר אייל כספי הנחה את אגף המבצעים להתארגן ליציאה מיידית של הכוחות לשטח.

בשנים האחרונות הוציאה כבאות והצלה לישראל משלחות סיוע לשריפות ענק בקפריסין, יוון, קליפורניה וברזיל כחלק מהמאמץ חוצה גבולות ומדינות לבלום את שריפות הענק המתפתחות בשל משבר האקלים העולמי.

הנציב כספי איחל לחברי המשלחת הצלחה במשימתם.

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב אמר בעקבות יציאת משלחת הסיוע של מערך הכבאות וההצלה לקפריסין: "אני גאה במערך הכבאות וההצלה שלנו, שנרתם לסייע לשכנתנו קפריסין כדי לסייע לה להתגבר על שריפות המתפשטות בצפון המדינה."

עוד הוסיף השר בר-לב כי "זו לא הפעם הראשונה בה המערך מסייע בכיבוי שריפות ענק אשר פורצות בשטחן של מדינות ידידותיות, ועובדה זו מעידה על האיכות, המסירות והמחויבות של כל העוסקים במלאכה – לצד החשיבות הגדולה להמשיך בשיתופי הפעולה הבינלאומיים כדי להתמודד עם משבר האקלים, והאתגרים שהוא מציב בפני העולם".

צילום: טוויטר @MrArkinBey
צילום: טוויטר @MrArkinBey
צילום: טוויטר @MrArkinBey
צילום: טוויטר @cyprusmail
צילום: כבאות והצלה לישראל
רב רשף עמית קליין, קצין סיוע אווירי. צילום: כבאות והצלה לישראל

Back to top button