מבזקיםפוליטי / מדיני

הצעת החוק להחמרת ענישה למיידי אבנים ובקת"בים אושרה בקריאה טרומית

הצעת החוק של ח"כ קטי שטרית (ליכוד) להחמרת ענישה למיידי אבנים ובקבוקי תבערה, שנוסח בסיוע אגף המחקר של תנועת "אם תרצו" עברה היום (רביעי) בקריאה טרומית במליאת הכנסת, ברוב של 56 בעד ו- 7 נגד.

ח"כ קטי שטרית, יוזמת החוק, מסרה כי "דווקא במצב הפוליטי הנוכחי אני שמחה שהצלחתי להעביר את החוק הזה בטרומית ואני מקווה שנמשיך לחוקק אותו בתקופת ממשלת המעבר. יישר כח לתנועת אם תרצו על הסיוע בניסוח החוק החשוב. רק לפני מספר שבועות נפצעו ארבעה בני משפחת סימן טוב מידויי אבנים בעת שעשו דרכם ליישוב עלי. נדהמנו לשמוע על חיילים שנאלצים ללוות פלסטינים לבית הספר כדי למנוע מהם לזרוק אבנים. ולא רק ביהודה ושומרון: שגרת ידוי האבנים הפכה להיות גם חלק מהמציאות של נהגי האוטובוסים בדרך לאילת. הצעת החוק שלי תשים סוף לענישה המקלה ותייצר הרתעה ממשית. בנושא זה אין קואליציה ואופוזיציה, חייבת להיות יד אחת מגובשת כדי להציל חיים".

ח"כ שטרית כתבה בעמוד הפייסבוק שלה כי "הצעת החוק שלי באה לומר: אבן- הורגת‼️ בקבוק תבערה- הורג‼️ לצערי שגרת יידויי האבנים הפכה להיות חלק מהמציאות של תושבי יהודה ושומרון. בשנה החולפת נרשמה עלייה דרמטית באירועי הטרור של פלסטינים כלפי היהודים ביו"ש. הצעת החוק שלי תשים סוף לענישה המקלה ותייצר הרתעה ממשית."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הוסיפה כי "התופעה המרכזית בשנים האחרונות ביו"ש היא עלייה משמעותית בניסיונות לפגוע ביהודים. כל הסימנים מראים שאנו בעיצומו של גל טרור. בעבר נחשף כיצד מרביתם של תיקי החקירה נגד פלסטינים שיידו אבנים – מסתכמים בענישה מקלה בהסדרי טיעון."

היא ציינה כי "החיילים שלנו עושים לילות כימים כדי לחפש אחר החשודים, ולבסוף אותם מחבלים מקבלים ענישה מקלה, כאילו זריקת אבנים היא איזה שעשוע, ולא ניסיון לרצח. הצעת החוק שיזמתי חשובה מאוד, אני שמחה שהיא עברה ומצפה להעביר אותה בקריאה שנייה ושלישית." לסיכום אמרה, "יישר כח לתנועת תנועת אם תרצו על הסיוע בהגשת החוק החשוב."

מתן פלג יו"ר תנועת אם תרצו: "בשנה האחרונה חלה עלייה חמורה ומדאיגה באירועי הטרור נגד מתיישבים באיו"ש. משמח לראות שהחוק עבר בקריאה טרומית הודות לפעילותה הנחושה של ח"כ קטי שטרית. כעת יש להמשיך ולדחוף כדי לשמור על רציפות לקראת הכנסת הבאה. רק החמרת ענישה למחבלים בלי קומבינות ובלי עסקאות טיעון תוריד את היקף הטרור הערבי באיו"ש

Back to top button