חדשות הארץמבזקים

ניצול הלינץ' באריאל הגיע למסור עדות ונעצר: "אירוע שרק בנס יהודים ניצלו"

אחד מחברי הקבוצה, אשר ניצל מההתקפה אתמול (שלישי) על קבוצת הילדים, בסמוך לעיר אריאל, הגיע בשעות הצהרים (רביעי) לתחנת המשטרה באריאל בכדי להגיש תלונה כנגד הפורעים ולמסור עדות בגין האירוע. לתדהמת התושב, הוא נעצר ונאסר עליו לפגוש בעו"ד.

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו, תקף את מעצרו של התושב "החשוד הגיע היום לתחנת המשטרה כדי למסור עדות, שלא נאמר תלונה על קרות הארועים אתמול באירוע הקשה שהתרחש.

להבנתנו מדובר באירוע שרק בנס יהודים ניצלו. היה אירוע קשה של תקיפה של ערבים כנגד יהודים והדבר הזה הוא דבר שמתמשך בחודשים האחרונים. אני חושב ששרותי הבטחון בראשות השב"כ והמשטרה איבדו את הצפון במקום לבסס את המשילות ואת הביטחון של האזרחים היהודים שדמם הפקר, הם עוצרים אדם שלמיטב הבנתנו חף מפשע שהגן על 20 ילדים. אנו מקווים מאוד שבית המשפט יורה על ביטול מניעת המפגש ועל שחרורו מהמעצר", הוסיף קידר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
עו"ד עדי קידר. צילום: ארגון חוננו

נציין כי התושב, נשוי ואב ל-3, בשנות הארבעים לחייו, בוגר שרות צבאי בחיל הים, ללא עבר פלילי.

נזכיר כי מוקדם יותר קרא מנכ"ל ארגון חוננו, שמואל מידד (זנגי), לצה"ל ולמשטרה לשים ידם על הפורעים הערבים בהקדם. לדברי מידד זהות הפורעים מפורסמת ברשתות החברתיות וניתן לאתרם בקלות "לא יתכן שקבוצת ילדים תותקף צמוד לעיר אריאל, הפורעים מתועדים בסרטון ברשתות החברתיות כשהם עם אלות בידם, והם עדיין משוחררים", אומר מידד.

מידד הוסיף: "הילדים ניצלו בנס, כאשר עשרות פורעים ערבים הגיעו עם אלות, גרזנים ועוד כלי משחית, והחלו לאיים ולתקוף את הילדים. אך בנס הם הצליחו להיחלץ מזה. המשטרה וצה"ל חיייבים לשים ידם על הפורעים הערבים בהקדם, הזמן אינו פועל לטובת הילדים. אני קורא למשטרה להגיע לכלל הפורעים עוד היום. די אנטישמיות וטרור חווינו, אסור להשלים עם זה", הוסיף מידד.

בתוך כך, ח"כ משה ארבל מש"ס נאם היום מעל דוכן מליאת הכנסת וביקש הבהרות משר הביטחון ומהשר לביטחון פנים מדוע נאסר על ניצול התקיפה לפגוש את עורך דינו. בנוסף, ראשי שדולת ארץ ישראל בכנסת התייחסו אף הם לנושא ודרשו מהמשטרה הבהרות.

"יש רגעים שבהם פשוט אי אפשר לשתוק" אמר ח"כ ארבל מעל דוכן המליאה. לדבריו, "בדקות אלה ממש כאשר אנחנו מדברים על ביטחונם של אנשים, יושב יהודי בתא מעצר של השב"כ ומנוע מפגש עם עו"ד, אחרי שהוא עבר אמש לינץ על יד השער האחורי של העיר אריאל בשומרון. דבר שאפילו גרר את הרבש"צ לבצע ירי באוויר, על פי הפרסום של העיתונאי אלישע בן קימון".

בשלב זה פנה ח"כ ארבל לחבריו לכנסת ושאל: "האם זה נשמע לכם הגיוני, חברי גם מהימין וחברי גם מהשמאל? יהודי מתוקף על יד עשרות פורעים עם אלות ומוצא את עצמו בלי הזכות הדמוקרטית הבסיסית ביותר – מפגש עם עורך דין. לא מדבר על היותו זכאי או חייב, הוא צריך לפגוש עו"ד. לא נותנים לו את זה. אדם מהשורה בשנות הארבעים לחייו הופך בין לילה לעבריין. לעומתו, עשרות פרועים עם רצח בעיניים ממשיכים להסתובב חופשי. האם לסדום היינו ועמורה דמינו? אין דין?"

"אני מבקש לקבל בדחיפות משר הביטחון ומהשר לביטחון פנים תשובות. מה קורה כאן? אבדתם את הראש? עוד היום אני מתכוון לפנות ולדאוג שהאזרח הזה מקבל את הזכות הבסיסית ביותר" חתם ח"כ משה ארבל את נאומו מעל בימת הכנסת בהתייחסותו לאירוע אתמול.

כזכור, מוקדם יותר היום (רביעי) הגיע אזרח, אחד מהניצולים מהלינץ' שאירע אמש, לתחנת המשטרה באריאל על מנת להעיד ולהגיש תלונה כנגד הפורעים. הניצול הגיע יחד עם מספר נערים על מנת לבחון נקודות להקמת יישובים חדשים כחלק ממהלך גדול שמתנהל בימים אלו. בעת שסיירו סמוך לשער המזרחי של העיר אריאל, התנפלו עליהם פלסטינים וניסו לפגוע בהם כאשר כתוצאה מכך נהרג אחד הפורעים. לתדהמתו, במקום לקבל את עדותו, החליטו במשטרה לעצור אותו ואף אסרו עליו מפגש עם עורך דינו, עו"ד עדי קידר, המייצג אותו מטעם ארגון חוננו.

בהודעה שהוציא עו"ד קידר לאחר המעצר נכתב: "להבנתנו מדובר באירוע שרק בנס יהודים ניצלו. היה ארוע קשה של תקיפה של ערבים כנגד יהודים והדבר הזה הוא דבר שמתמשך בחודשים האחרונים. אני חושב ששרותי הבטחון בראשות השב"כ והמשטרה איבדו את הצפון במקום לבסס את המשילות ואת הביטחון של האזרחים היהודים שדמם הפקר, הם עוצרים אדם שלמיטב הבנתנו חף מפשע שהגן על 20 ילדים. אנו מקווים מאוד שבית המשפט יורה על ביטול מניעת המפגש ועל שחרורו מהמעצר"

יו"ר שדולת א"י ח״כ יואב קיש וח״כ אורית סטרוק הגיבו גם הם לאירוע ואמרו: "התנהלות המשטרה באירוע הלינץ' מאתמול היא בלתי קבילה ובלתי נסבלת. לא יתכן שאף אחד מהערבים משתתפי הלינץ' לא נעצר, והעצור היחיד הוא יהודי שכנראה נאלץ להגן על הילדים המותקפים, ועכשיו אף נמנע ממנו מפגש עם עו"ד. כך לא עושים צדק. כך לא מייצרים בטחון.״

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר אמר בתגובה למעצר היהודי שהציל חיי עשרות נערים מלינץ': "בושה וחרפה שהמשטרה והשב"כ הופכים שוב את המותקפים לתוקפים. לא ייתכן כי המשטרה תעצור יהודים שהותקפו ע"י פורעים באלימות קשה ועליה לעצור את הפורעים האמיתיים".

ח"כ בן גביר הוסיף: "משטרת ישראל חייבת לשחרר עוד הלילה את מי שהציל אמש את חייהם של עשרות נערים יהודים מהלינץ' בסמוך לעיר אריאל ולהעניק לו תעודת הוקרה".

צילום: ערוץ הכנסת

Back to top button