מבזקיםפוליטי / מדיני

מליאת הכנסת אישרה בטרומית את הצעות החוק לפיזור הכנסת

מליאת הכנסת אישרה לפני זמן קצר (רביעי) בקריאה טרומית את הצעות החוק להתפזרות הכנסת העשרים וארבע, התשפ"א-2021, של חבר הכנסת יריב לוין אליה הוצמדו הצעות של חברי הכנסת סמי אבו שחאדה, יצחק פינדרוס, מיכאל מלכיאלי, איימן עודה, אלי כהן, גילה גמליאל, שלמה קרעי ויואב קיש, ובהצעה נוספת של חברי הכנסת בועז טופורובסקי ושרן השכל, אליה הוצמדה הצעה של ח"כ מוסי רז.

בהצעת החוק של ח"כ לוין תמכו 110 חברי כנסת ללא מתנגדים והיא תועבר, יחד עם שאר ההצעות לוועדת הכנסת שתכריע איזו וועדה תכין את ההצעה לקריאה הראשונה.

מוצע לקבוע שהכנסת העשרים וארבע תפוזר לפני גמר כהונתה. בדברי ההסבר להצעה של ח"כ לוין נכתב: "מאחר ואין ביכולתה של ממשלת ישראל להנהיג את מדינת ישראל, מוצע לפזר את הכנסת העשרים וארבע ולהכריז על קיום בחירות לכנסת העשרים וחמש וזאת תוך 90 ימים מיום קבלתו של חוק זה בכנסת."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ יריב לוין: "שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה. לפני כשנה הושבעה בכנסת הממשלה הגרועה בתולדות ישראל, ממשלה שקמה על בסיס שנאה עיוורת ומעילה חסרת תקדים באמון הבוחרים. נכנסתם למשרדיכם אחרי שהשארנו לכם מדינה משגשגת, בנימין נתניהו כראש ממשלה הוביל את המדינה להישגים אדירים ובהם כלכלה עוצמתית הסכמי שלום פורצי דרך והפיכת ישראל למעצמת אנרגיה עולמית. עבורכם, כמה פוליטיקאים קטנים שהקנאה העבירה אתכם על דעתכם, זה היה קשה מדי. חברתם לפוליטיקאים קטנים לא פחות שתאוות הכיסא והשררה הניע אותם לוותר על כל ערך אידאולוגי ולרמוס כל התחייבות לבוחר. אין זה פלא שגם אקורד הסיום שלכם נעשה באופן מחפיר. לפיד ובנט ברחו מהספינה הטובעת והכריזו על פירוק הממשלה מאחורי גבם של שותפיהם שהלכו ובאופן מדהים ממשיכים ללכת אחריהם כעדר של כבשים."

צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ'/דני שם טוב

ח"כ סמי אבו שחאדה: "לא הקואליציה ולא האופוזיציה מייצגים אותנו. הרשימה המשותפת היא זרם שלישי שונה שחושב בצורה שונה. הבעיה שלנו עם נתניהו היא לא אישית. אני חושבים שמן הראוי היה שמי שעל פי הדין הבינלאומי חשוד בפשעי מלחמה לא יכול להיות מועמד לראשות ממשלה. הממשלה הזו צריכה לסיים את דרכה שכן הייתה גרועה ופגעה בחברה הערבית-פלסטינאית בצורה הרבה יותר קשה מקודמתה".

צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ'/דני שם טוב

ח"כ יצחק פינדרוס: "אחרי שנה קשה, שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה. הייתה כאן סיעתא דשמיא מופלאה והיו כאן שליחים טובים. אנשים שעלו וקיבלו את רסן השלטון עשו הכל על מנת שלא לתת לאופוזיציה חברים בוועדות החוקה והכנסת. אם הייתם נוהגים טיפה אחרת, כמה הייתם מקשים עלינו לאחד את האופוזיציה, אבל הייתה פה אופוזיציה כיד ברזל. היום הגענו ליום הזה שבו נגיד שלום ולא להתראות לממשלה הזו".

צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ'/דני שם טוב

ח"כ מיכאל מלכיאלי: "הצעת החוק לפיזור הכנסת היא חברתית, בטחונית וכלכלית. ההצעה הזו תתרום לפריפריה, לביטחון ולכלכלה. היינו אופוזיציה חזקה מאוד. אנו מבינים כמה הזקתם לפריפריה, לחלשים ולזהות היהודית של ישראל. עם ישראל רוצה ממשלה אמיתית, שתדאג לזהות היהודית. אני מדבר בשם תושבי הפריפריה, בשם הילדים שרציתם לכפות עליהם לימודים שלא לרוחם, בשם אותם אנשים שלא מצליחים לגמור את החודש. בשם אותם אלפי אנשים אני רוצה לומר לך נפתלי בנט – לך הביתה".

ח"כ בועז טופורובסקי: "זה יום עצוב לדמוקרטיה, אנחנו עושים את זה בלב כבד אך בלב שלם בגלל שטובת המדינה תמיד הייתה ותהיה לפני כל טובה אחרת. מדינת ישראל חשובה יותר מהמשחקים שאנחנו עושים כאן. הקואליציה הבטיחה לאזרחי ישראל שאנחנו תמיד נשים את טובתם לפני טובתנו האישית ואל מול אופוזיציה שמעדיפה פעם אחר פעם הישג פוליטי קטן תוך כדי פגיעה באזרחי ישראל, ומוכנה לפגוע במצביעים שלה עצמה רק בשביל קבל איזו כותרת כדי להביך את הקואליציה.

ראש הממשלה הודיע שכאשר במאזן הסיכונים מול הסיכויים טובת המדינה נמצאת באיזשהו סיכון אל מול טובתו הפוליטית – טובת המדינה תנצח. נפתלי בנט הראה שאפשר לעשות פוליטיקה אחרת. יכולים להיות יחסי אמון בין אנשים בפוליטיקה שיכולים לכבד הבטחה והסכם חתום.

האופוזיציה עדיין מעכבת את ההחלטה ללכת לבחירות, זו אופוזיציה שהתאהבה בלתקוע את המערכת השלטונית. אם האופוזיציה רוצה, יש תאריך מוסכם כבר היום, אבל האופוזיציה מעמידה תנאים מושחתים בשביל להגיע לתאריך מוסכם."

ח"כ מוסי רז: "הממשלה הזו עמדה מהיום הראשון בפני הסתה חסרת תקדים. האופוזיציה לא הרפתה מהאסטרטגיה של ציור הממשלה כלא לגיטימית. זו האסטרטגיה שהם מכירים – הסתה, הסתה ועוד הסתה. מול ההסתה הזו שלושה חברי כנסת מימינה, שלא עמד להם כוחם, התקפלו. הם אלו שהפילו את הממשלה ואנו נמשיך הלאה. אני רוצה לאחל הצלחה לראש הממשלה הנכנס יאיר לפיד. לאחר הבחירות תשוב לפה ממשלה במודל הזה, אבל יותר משופרת, בשותפות יהודית ערבית, ללא כניעה לאיומים מימין".

צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ'/דני שם טוב

ח"כ בצלאל סמוטריץ': "שלוש רעות עשתה הממשלה הזו. הראשונה – הרס היסוד היהודי של מדינת ישראל, בעצם הקמתה של הממשלה על יסודות אויבי ישראל תומכי טרור אנטי ציוניים שחותרת תחת האתוס היהודי המכונן של המדינה היהודית. השנייה – הרס היסוד הדמוקרטי של ישראל: שקרים, הונאה, עיוות רצון הבוחר ורמיסת הדמוקרטיה הפרלמנטרית. שלישית – פירוק המחנה הלאומי ואחדות העם תוך הפצת שנאה, חרמות ופילוג."

צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ'/דני שם טוב
צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ'/דני שם טוב
צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ'/דני שם טוב
צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ'/דני שם טוב
צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ'/דני שם טוב
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח