מבזקיםפוליטי / מדיני

ועדת הכלכלה אישרה לקריאה ראשונה: רשתות השיווק יסמנו את ארץ הייצור של תוצרת חקלאית

בדיון שקיימה היום (רביעי) ועדת הכלכלה, בהובלת יו"ר הוועדה חה"כ מיכאל ביטון, הוחלט כי הצעת החוק לסימון ארץ המקור בתוצרת חקלאית טרייה הנמכרת בתפזורת תועבר לקריאה ראשונה בכנסת, לקראת אישור החוק.

בארגון מגדלי הדגים, המוביל בשנים האחרונות את היוזמה לסימון ארץ המקור בתוצרת חקלאית טרייה, ברכו הבוקר על החלטת הוועדה. אלי שריר, מנכ"ל הארגון: "מדובר בחוק חיוני שהוא שילוב הדוק בין הגנה על הצרכן ועמידה על זכויותיו, לבין תמיכה וקידום החקלאות הישראלית. לצרכן הישראלי מגיע לבסס את החלטות הרכישה שלו על מידע מלא ונגיש לגבי המוצרים אותם הוא רוכש. החוק יאפשר לכל אחד מאיתנו לבטא את העקרונות, הערכים וסדרי העדיפויות שלנו במעמד הרכישה.

יישר כוח לחה"כ מיכאל ביטון על הדיון המעמיק ולחברי הכנסת רם בן ברק, נירה שפק, יעל רון בן משה, ינון אזולאי, רם שפע, אופיר סופר, משה ארבל ואורי מקלב, שיזמו את החוק ותמכו בו, הוכיחו בקיאות, ידע ואחריות להבטחת שקיפות מלאה בפני הצרכן הישראלי והובילו את החוק להכנה לקריאה ראשונה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כפי שניתן לראות, מדובר בחוק הנהנה מתמיכה של כלל סיעות הבית, קואליציה ואופוזיציה כאחד. לכן אנו קוראים לכל חברי הכנסת לשלב ידיים ולפעול לאישור החוק בקריאה ראשונה, עוד לפני פיזור הכנסת"

ירון בלחסן מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל: "אני מברך את יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ מיכאל ביטון, וחברי הכנסת שתמכו בהעברת חוק סימון תוצרת חקלאית בקריאה ראשונה, אנו תקווה כי יועבר עוד טרם פיזור הכנסת. החוק יטיב עם החקלאים ועם הצרכן הישראלי אשר כבר ידוע כי מעדיף תוצרת חקלאית מקומית כחול לבן , וידע במעמד הקנייה לבחור את התוצרת שלו ולדעת מהיכן הגיעה".

צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב
צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב
צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב
צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב
Back to top button