בריאותמבזקים

תרופות וחיסונים נוספים לאבעבועות הקוף בתהליך רכישה: "ראינו כבר איך אירוע פנדמי מביא לשיתוק עולמי"

ועדת הבריאות של הכנסת, בראשות חה"כ עידית סילמן, קיימה היום (שלישי) דיון בנושא אבעבועות הקוף בעקבות עוד מקרים של המחלה הוויראלית שהתגלו בישראל וברחבי אירופה- עובדה שעדיין גורמת לדאגה בקרב ארגוני הבריאות.

יו"ר הוועדה, ח"כ עידית סילמן אמרה בדיון כי "למדנו בשנים האחרונות איך אירוע פנדמי יכול להביא לשיתוק עולמי. עלינו לדעת ולראות שנעשית הסברה נכונה בקרב כלל האוכלוסיה, בכל האמצעים, מהם גורמי הסיכון, תסמינים, כיצד להתמגן, לטפל במחלה ולהימנע מלהדביק אחרים".

דיון על חיסוני הילדים לקורונה
צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

ד"ר ליאור הכט שגיא, משרד הבריאות הציגה לוועדה את תמונת מצב בתחלואה בישראל והאמצעים שהמשרד נוקט כדי למגרה: "יש 9 מאומתים, עוד 3 בתהליך בדיקה. כולם שוחררו לבידוד בביתם, במצב קליני טוב. כולם גברים שנדבקו בחול, פרט לאחד. כל מקרה חשוד של חשיפה לחולה מאובחן או כשיש את התופעות הקליניות של חום מעל 38.5, כאבי ראש/ שרירים/ גב, הגדלת ב.ל., הרגשה כללית רעה ותשישות/ פריחה אופיינית, אנחנו מנהלים מעקב. קיימת תרופה יעודית לטיפול בישראל . תרופות אנטי ויראליות נוספות בתהליך רכש. בנוגע לחיסונים, Vaccinia Vaccine הביא למיגור הsmallpox, ונחשב יעיל גם כנגד monkeypox – בישראל יש מלאי מספק במחסנים לשעת חירום. יש חיסון דור 3 למניעת smallpox ו monkeypox, הגיעה כמות ראשונית לישראל לטיפול במגעים שיעמדו באינדיקציות ומתבצע תהליך רכש במקביל."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוגע להסברה בנושא, אמרה כי "יש הודעות דוברות על מטופלים חדשים, נערך סרטון הסברה: תסריט בשיתוף עם הקהילה הלהט"בית שההפקה ובחירת הרופאים בהמלצת הקהילה וכן הפצת הסרטון לכלל הארגונים הגאים וגרסה לרשתות החברתיות. כמו כן יש פגישות שוטפות עם ארגוני הקהילה הלהט"בית ועבודה משותפת בהסברה, מסרים מתאימים והפצתם ברשתות התקשורת היעודיות."

מנכ"ל קהלת, מאיר רובין אמר בדיון: "האתגר הלאומי החדש הוא שתי מגיפות במקביל, עם מאפיינים שונים. עד כה נדבקו כמעט רק גברים צעירים, בעוד הקבוצות בסיכון גבוה הן ילדים, נשים בהריון ומדוכאי חיסון. הנגיף יגיע גם אליהן, ואנחנו חייבים להקדים אותו ולהיערך בהתאם: חיסונים מוכנים למאומתים ומגעים, בדיקות, הסברה נגישה וניטור הדוק למניעת זליגה לחיות בר שתהפוך את הנגיף לאנדמי כאן כמו בחלק מאפריקה."

Back to top button