מבזקיםפוליטי / מדיני

גנץ על ההחלטה לפיזור הכנסת: "היה שווה שניאבק עליה עד טיפת דמנו הפוליטי האחרונה"

שר הביטחון ויו"ר סיעת כחול לבן, בני גנץ, נשא לפני זמן קצר (שלישי) דברים והתייחס לדרמה הפוליטית לאחר הודעתם של ראש הממשלה, נפתלי בנט ושר החוץ ,יאיר לפיד בדבר פיזור הכנסת והליכה לבחירות.

שר הביטחון גנץ פתח את דבריו בהתייחסות למשבר הפוליטי ואמר כי "אחר הצהריים טובים. אלו ימים מאתגרים עבור מדינת ישראל. הממשלה הנוכחית היא ממשלה מורכבת – אבל ממשלה נכונה. ממשלה שעשתה רבות עבור החברה הישראלית. אני מבקש קודם כל להביע הערכה לראש הממשלה בנט, ולאחל בהצלחה לשר החוץ לפיד שייכנס בקרוב לתפקיד ראש ממשלת המעבר. נמשיך לעבוד גם בתקופה הזו למען אזרחי ישראל. צר לי שלא הצלחנו לשמור על הממשלה, היה שווה שניאבק עליה עד טיפת דמנו הפוליטי האחרונה – אך משכך הם פני הדברים, נצא לבחירות בראש מורם. אנחנו נכנסים לתקופה פוליטית מאתגרת – שוחחתי עם יאיר ואשוחח גם עם בכירים נוספים בקואליציה ואני מבטיח לכם, שיהיה מה שיהיה – אנחנו נשמור על הביטחון, נשמור על החברה הישראלית, ונמשיך לנהל את המדינה עבור כלל אזרחיה –אלו שיצביעו לנו ואלו שלעולם לא יצביעו עבורנו. זוהי דרכנו.

עוד הוסיף גנץ ואמר: "בימים הקרובים, נמקד מאמץ בהעברת החוק לפיזור הכנסת, ולסיים במהלכים שאותם התחלנו. לאחר מכן, נתייצב מול הציבור כשעשייה רבה מאחורינו בשנה האחרונה. בתחום הביטחון פעלנו רבות – מבניין הכוח, דרך הסכמי ביטחון פורצי דרך באזור ושיתופי פעולה מול איראן, דרך יישום רפורמת נפש אחת, העלאת דמי הקיום לחיילים, מיגון הצפון ותחילת העבודות בקו התפר, פעולות למען חיילי המילואים ועוד. את הדרך הזו של אחריות ביטחונית ודאגה לחברה הישראלית נוביל גם בבחירות הקרובות ככחול לבן. אני מבקש לפנות לאזרחי ישראל שצופים בנו, להסתכל להם בעיניים ולומר – אנחנו נמצאים בבחירות בין גורמי פוליטיים קיצוניים קיצוניים למנהיגים ממלכתיים – אין לנו פריבילגיה להתייאש. אין לנו פריבילגיה לברוח מאחריות. אנחנו נמצאים במשבר הפוליטי החמור ביותר שידעה מדינת ישראל. רעיון ממשלת האחדות הרחבה – שיש לה דופן ימין ויש לה דופן שמאל, הוא הרעיון הנכון למדינת ישראל. הוא גם הפתרון היחיד האפשרי."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום, אמר שר הביטחון כי "כמפקד בשדה הקרב, אתה מתכנן את ההסתערות על היעד לפי היתרון היחסי שלך מול האויב. מתאים את החימוש למטרה, מנצל את האמצעים שברשותך בחוכמה. כך עלינו להתנהל גם באתגר של מערכת הבחירות הקרובה. עלינו, מנהיגי הציבור מדופן ימין ומדופן שמאל, מוטלת החובה להסתכל על המפה הפוליטית ולנהוג באחריות. לנהל את תהליך הבחירות מתוך כוונה להביא לממשלת אחדות רחבה ומתפקדת לאחריהן, ולמנוע שיתוק או ממשלה שתפגע בדמוקרטיה. רוב מוחלט של אזרחי ישראל הם ממלכתיים, הם אוהבים את העם והמדינה, ואנחנו צריכים לשכנע אותם להצביע אך ורק למי ששם את טובת המדינה לפני הכל, ויוכל להיות חלק מממשלה ממלכתית ומתפקדת. את זה נעשה רק אם נתנהל באחריות, ונשים את המדינה לפני הכל – לא נריב בתוכנו, אלא נמצה את כוחנו. ארבע פעמים התייצבנו מול האתגר – גם הפעם נוכל לו. אני שומע קולות של ייאוש, ואני מבקש להשמיע קולות של תקווה – אפשר לנצח, וחייבים לנצח."

צילום: אלעד מלכה
צילום: אלעד מלכה
Back to top button