כלכלהמבזקים

נבחרת הדירקטורים לשנת 2022 יוצאת לדרך: "הרשות תפעל לקידום גיוון מגדרי"

רשות החברות הציגה היום (שלישי) בפני השרים את רשימת נבחרת הדירקטוריות והדירקטורים החדשה. הנבחרת גובשה על בסיס קריטריונים שנקבעו עוד במהלך שנת 2021 ופורסמו בחודש ינואר 2022, וכוללת מאגר של כ-1,200 אנשי מקצוע בכירים, מנוסים וראויים שבכוחם לתרום למשק הישראלי ולצמיחתן של החברות הממשלתיות.

מינויים של דירקטורים איכותיים ומקצועיים הינו נדבך חשוב בהובלת החברות הממשלתיות להתנהלות על פי אמות מידה עסקיות, תוך השאת רווחים, תשואה, ערך לבעלי המניות – הציבור.

ברשות החברות מודעים לכך, שמתוך המועמדים שלא נכנסו ישנם נשים וגברים נוספים ראויים ומנוסים אף הם, שמסיבות שונות לא מצאו את מקומם ברשימה הסופית, ואשר יכלו אף הם לתרום רבות לניהול החברות הממשלתיות, ואשר אי כניסתם מציבה בפני רשות החברות אתגר לא מבוטל, הן לגבי הנבחרת הנוכחית והן לגבי הנבחרת הבאה, ועם אתגר זה תתמודד הרשות בהצלחה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לפיכך, עם כניסתה לתפקיד של מנהלת רשות החברות הממשלתיות במחצית אפריל 2022, בתיאום עם משרד המשפטים, הנחתה מנהלת הרשות להקים ועדת חריגים בראשות הנשיא (בדימוס) איתן אורנשטיין, כדי שזו תבחן ותיתן מענה לאותם מקרים חריגים.

מנהלת רשות החברות הממשלתיות, מיכל רוזנבוים, מסרה: "אני מתכבדת להעמיד בפני השרים את נבחרת הדירקטוריות והדירקטורים החדשה. אני בטוחה שהנבחרת תסייע בקידום הליכי מינוי של דירקטורים ראויים ומצוינים לכהונה משמעותית בחברות הממשלתיות, אשר יובילו את החברות לשיפור בתוצאות העסקיות, ברמת השירות לאזרח ובקידום האינטרס הציבורי. הרשות תפעל לקידום גיוון מגדרי ואוכלוסיות נוספות במסגרת מינוי הדירקטורים ותשאף לתת ביטוי למגוון הציבור הישראלי."

עוד הוסיפה רוזנבוים: "לא אכחד, כי המצב לפיו מועמדים רבים וטובים לא הצליחו להיכנס בסופו של דבר לרשימה הסופית של הנבחרת, הטרידה ועדיין מטרידה אותי. אולם בסופו של דבר, החלטתי לתת עדיפות לצורך החיוני והמהותי בפרסום הנבחרת, על מנת לאפשר קידום מינויים של דירקטורים שיאפשרו תפקוד יעיל של החברות הממשלתיות, אך בד בבד, לבחון את הדרכים להגדיל את הנבחרת ולאפשר לאותם טובות וטובים אשר לא מצאו את מקומם ברשימה הנוכחית, להיות חלק ממנה ולתרום גם הם לניהול עסקי ומוצלח של החברות הממשלתיות".

צילום: pixabay
Back to top button