מבזקיםפוליטי / מדיני

יום נציב תלונות הציבור בכנסת: "אלפי תלונות מתקבלות ומטופלות ברצינות"

הוועדה המיוחדת לפניות הציבור בראשות ח"כ יעל רון בן משה (כחול לבן) קיימה היום (שלישי) דיונים מיוחדים לציון יום נציב תלונות הציבור בכנסת. הוועדה קיבלה את דו"ח נציב תלונות הציבור ה-48 לשנת 2021 במעמד יושב-ראש הכנסת, ח"כ מיקי לוי ומבקר המדינה ונציב תלונות הציבור, מר מתניהו אנגלמן.

יושב-ראש הכנסת, ח"כ מיקי לוי: "הטלתי על יושבי ראש הוועדות השונות לטפל בדוחות האלה. לא חשוב מה יקרה בסיבוב הפוליטי הבא, חשוב מאוד שהדוחות יגיעו לוועדות הכנסת הרלוונטיות כדי שהם יוכלו לטפל בפניות כראוי. הקמת נציבות המדינה היא מהצעדים החשובים ביותר שעשתה הכנסת עבור האזרחים הקטנים ויש בצעד הזה כדי להעצים את הדמוקרטיה הישראלית. אלפי תלונות מתקבלות בנציבות מידי שנה והן מטופלות ברצינות הרבה ביותר. הנציבות מהווה כתובת חשובה לכל אזרח במדינת ישראל. אני מבקש להעניק עוצמה למגזר של מקבלי תלונות הציבור".

צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת

מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור, מר מתניהו אנגלמן: "אנחנו משתדלים לעשות את המקסימום כדי להחזיר לאנשים את האמון במערכות הציבוריות. סוגיית התורים המתמשכים אינה גזירה מן השמיים, לא במשרד הפנים, לא ברשות האוכלוסין וההגירה, לא בנתב״ג ולא בכל מקום ציבורי אחר. הגופים הממשלתיים חייבים להתנהל כנותני שירות בשוק תחרותי ולשפר את היחס והשירות שהם נותנים. אנו בביקורת המדינה ובנציבות תלונות הציבור נמשיך לעמוד לרשות כלל הפונים והמתלוננים וניתן לכך דגש בבדיקותינו בתקופה הקרובה. נציבות פניות הציבור פתוחה לכל פונה גם אם הוא אינו אזרח, בשנה החולפת עסקנו רבות גם בפניות של מהגרים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת

יו"ר הוועדה המיוחדת לפניות הציבור ח"כ יעל רון בן משה: "הדו"ח הזה היה צריך להימסר לוועדה לביקורת המדינה וזה לא קרה מכיוון שהיו חרמות של האופוזיציה על הוועדות ועל כן המבקר מציג אותו אצלנו בוועדה לפניות הציבור. אני מאוד גאה בתפקיד שלי כיו"ר הוועדה, שתפקידה היחיד והבלעדי הוא להיות קשובים לציבור ולתלונות שמופנות אלינו. חובתנו היא לטפל בפניות האלה בזמן המהיר והיעיל ביותר".

יו"ר הוועדה התייחסה לטענות שנשמעו מקרב נציגים של פניות הציבור במשרדים השונים על אלימות מילולית שהם חווים ממתלוננים: "אני רוצה לתת זרקור על השיח התוקפני ולעיתים גם גזעני ואלים שאותם עובדי ציבור מקבלים כאשר הם באים במגע עם אנשים שמגישים את התלונות. צריך לגנות כל תופעה של גילוי אלימות כלפי עובדי ציבור. גם בסבך הפוליטי נמשיך לפעול לטובת האזרחים הפונים ולטובת אותם עובדי ציבור שמקבלים את הפניות".

צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת

"גם אם אנחנו נתקלים בשפה בוטה או באגרסיביות, מתחת לכל זה יש תלונה אמיתית וכואבת" כך אמרה ד"ר אסתר בן חיים מנהלת נציבות תלונות הציבור בהצגת דו"ח המבקר. לדבריה: "מספר הפניות של הציבור אל הנציבות משקף את האמון הגדול שהישראלים נותנים במוסד שלנו. אנחנו שואפים להגיע למספרים גבוהים של הגשת תלונות, בדגש על אזרחים שמתקשים לפנות באמצעים הדיגיטליים. אנחנו מקבלים פניות מועטות של חברי כנסת בשמם של אנשים אחרים, אני קוראת מכאן לחברי הכנסת להפנות אלינו יותר תלונות".

צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת
צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת

Back to top button