מבזקיםמשפטי/פלילי

אישום: נכנסו לבית קפה בכפר חווארה וגרמו לנזק רב למקום על רקע גזעני

פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה היום (שלישי) לבית משפט השלום בפתח תקווה, כתב אישום נגד יהודה סביר (29) מאלון מורה והלל סטף (22) מירושלים בגין היזק בזדון מתוך מניע גזענות או עוינות כלפי ציבור. זאת לאחר שהנאשמים עם שניים נוספים זרעו הרס בבית קפה בכפר חווראה רק בשל היותו בבעלות פלסטינית.

מהמתואר בכתב האישום עולה כי במהלך מאי נסעו הנאשמים עם שניים נוספים בכביש המוביל לישוב יצהר ועובר בין היתר בכפר חווארה. במהלך הנסיעה סבר אחד הנוסעים ברכב כי אדם (שזהותו אינה ידועה) ביצע תנועת אצבע משולשת לעברו. בתגובה החליטו ארבעת נוסעי הרכב לפגוע ברכושם של פלסטינים.

לאור האמור, עצר סביר את רכבו בסמוך לבית קפה בכפר חווארה, אז ירדו סטף ושני הנוסעים הנוספים מהרכב ובעודם חמושים במוטות ברזל, נכנסו באופן מאיים ותוך זריעת פחד ובהלה, לבית הקפה, הניסו את יושביו לחדר פנימי וגרמו לנזק רב למקום. לאחר האירוע נכנסו השלושה לרכבו של סביר, שהמתין להם, ונסעו מהמקום.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במקביל הוגשה בקשת מעצר עד תום ההליכים במסגרתה ציינה עו"ד קרת כי " מעשה המשיבים עולה כדי בריונות של ממש ועל כן מצביע על מסוכנותם הרבה, קל וחומר שעה שהמעשה בוצע ממניע גזעני וכוון כלפי עסק תמים, אך בשל היותו בבעלות פלשתינית. העובדה שהמעשים נעשו על רקע גזעני ועל רקע המתיחות והמצב הרגיש בכפר בימים אלה, מגבירה את המסוכנות הנובעת מהם ואת היעדר היכולת לאיינה."

הופץ ברשתות החברתיות. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות של תכני המדיה המגיעים לידנו. אם זיהיתם בפרסומים שלנו צילום שאתם בעלי הזכויות בו, אנא פנו אלינו על מנת להעניק לכם קרדיט ראוי או לחילופין להפסיק את השימוש בו. לפניות באמצעות הדוא"ל: [email protected]

Back to top button